Is på rutan...

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Nu när det är minus gradet nästan varje morgon så är det alltid en massa kall IS på rutorna på bilen. (har den ju ute)

Är så förbannat jobbigt o kallt att skrapa bort detta framrutan m.m.

Sedan är man har fått bort den mesta av is:en och sätter sig i bilen och ska köra iväg så immar det ju gärnet istället, så man inte ser ett jota utav den anledningen!

Jobbigt värre!

Är det nån som har nåt bra tips så man ska slippa eller det ska gå lättare att kunna åka iväg till jobbet!

Är ju alltid 5 minuter sen när jag kommer till bilen så det blir lite si så där med sikten...

Slå på fläkten? :rolleyes:

En arbetskompis blev av med kortet i 4 (fyra) månader och 2 balurkas i böter för att han endast hade skrapat upp "ubåts seende" när dom stannade honom.

Optimalt skrev:

En arbetskompis blev av med kortet i 4 (fyra) månader och 2 balurkas i böter för att han endast hade skrapat upp "ubåts seende" när dom stannade honom.

Rätt åt honom, en bekant till våran familj blev påkörd av en klappis som hade gjort likadant, överlevde men ansiktet helt sönderskrapat och många ben brutna i kroppen...

Optimalt skrev:

:hördu Fläkten är på MAX!

Imman försvinner ju inte förräns motor blir lite varm...!

Knäskrapa, o nu skrapa rutor!

Himla tur att du inte e busschafför - då hade du haft anledning att klaga på rutskrap!

:hej

som den hobby-same man numera har blivit så känns problemet igen. lösning = lägg an filtjävel över rutan på kvällen så slipper du skrapa på morgonen.
Sen är ju kupévärmare alltid bra att ha.................. :7peta

Köp Av-Isare hos tex din lokala vw handlare(kostar 47:-)
spraya på vänta några sekunder,använd torkarbladen vipps så va det klart..
kör ner sidorutorna tills du fått upp värmen i motorn så immar det inte igen i kupen..

Som sagt, lägg en filt eller handduk över vindrutan så slipper du alla bekymmer.

(Edit; glöm inte att ta bort den på morgonen bara.)

MHK skrev:
Det får nog bli en filt skulle jag tro... men om det är riktigt jävligt fryser den inte fast då? :o

Ja...kanske.

Det är nog bättre med en frottéhandduk skulle jag tro. Annars blir det väl en massa ludd på rutan och då föredrar jag nog is. :crash

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...