IRTA tester 2006

xyx skrev:
Men å andra sidan är en sympatisk personlighet kanske inte det som gör en till en bra racerförare :)
Personlighet (jag föredrar att kalla det för kommunikationsprofil, d v s hur man interagerar med sin omgivning) och talang har inget med varandra att göra. Alla personlighetstyper finns representerade bland toppresterande personer inom alla områden. Det finns inget som en specifik "vinnartyp". Tjurskallighet och talang är inte samma sak.

Tog en titt min kristallkula o vad såg jag där!!! Att: moto gp 2006 blir en tight historia o slutar med följande topp 5

1.Marco Melandri ITA Fortuna Honda
2.Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro
3.Valentino Rossi ITA Camel Yamaha Team
4.Colin Edwards USA Camel Yamaha Team
5.Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team

Marco o Capirex har nog otåligt väntat på premiären efter att satt gaffeln i Valentino rejält några gånger 2005.
Valentino kommer i ett mkt jämnt moto gp 2006 att landa på en tredje plats.
Colin kommer att vara jämn o tillförlitlig som 2005 men räcker dock "bara" till en fjärde plats.
Shinya har ett lysande år framför sig hos Kawasaki. Shinya kommer med flera pallplatser överaska o förgröna moto gp. :tummenupp

Last edited:
Jag tror att det blir som vanligt, d v s Rossi vinner hälften av racen då han sällan eller aldrig gör några misstag. Den andra halvan fördelas över delvis de du räknar upp men också Sete t ex och gör att ingen av dem har en chans i totalen.

Kawasaki stavas med s, det borde du veta. :7peta :D

Neutral skrev:
Jag tror att det blir som vanligt, d v s Rossi vinner hälften av racen då han sällan eller aldrig gör några misstag. Den andra halvan fördelas över delvis de du räknar upp men också Sete t ex och gör att ingen av dem har en chans i totalen.

Kawasaki stavas med s, det borde du veta. :7peta :D

Ja håller med, fy va illa o missa just på kawasaki :rolleyes: Sete har mkt att bevisa från det mkt darriga 2005 då han ju lyckas med kval o ta täten i race men inte sy ihop säcken liksom gjorde oxå en del mkt konstiga o panikartade avåkningar under race. Valentino ja! jag tror ju att Marco o Capirex fick riktigt blodad tand då de bevisade för sig själva o andra att det går att köra ifrån Vale under race. Det kan ju inte finnas något viktigare kvitto att få för en rr förare med VM titel ambitioner.. :tummenupp

#space skrev:
Tog en titt min kristallkula o vad såg jag där!!! Att: moto gp 2006 blir en tight historia o slutar med följande topp 5

Marco o Capirex har nog otåligt väntat på premiären efter att satt gaffeln i Valentino rejält några gånger 2005.
Valentino kommer i ett mkt jämnt moto gp 2006 att landa på en tredje plats.
Colin kommer att vara jämn o tillförlitlig som 2005 men räcker dock "bara" till en fjärde plats.
Shinya har ett lysande år framför sig hos Kawazaki. Shinya kommer med flera pallplatser överaska o förgylla moto gp. :tummenupp
Det var ingen djärv gissning. De du nämner tippas nog av de allra flesta att ingå i toppen. Vad som är svårt att uttala sig i förväg om är hur konkurrenskraftig Pedrosa, De Puniet, Gibernau och Hopkins kommer vara. Alla har presterat bra test-tider men är nya eller "skakiga". Pedrosa kan i år bli lika väl en flopp som en titelutmanare.

Nyteknik skrev:
Det var ingen djärv gissning. De du nämner tippas nog av de allra flesta att ingå i toppen. Vad som är svårt att uttala sig i förväg om är hur konkurrenskraftig Pedrosa, De Puniet, Gibernau och Hopkins kommer vara. Alla har presterat bra test-tider men är nya eller "skakiga". Pedrosa kan i år bli lika väl en flopp som en titelutmanare.
Exakt o det med mer fog än tidigare år..Ja det är sant ska bli intressant o följa de nya o tex Sete oxå men jag känner att han saknar vinnarskalle i racen.. Så jag säger att konkurrenskraftig pedrosa i något enstaka race Ja! Men inte över en hel serie race mot Marco,Capirex,Valentino o Shinya..

Nyteknik skrev:
Vad drev honom i så fall förra året att leda många race innan han a) körde av banan eller b) fick bryta med tekniska fel?
Obs!! Saknar vinnarskalle i racen.. Jo att han är en djävul på o kvala samt mkt startsnabb...

Nyteknik skrev:
Hur menar du nu? :va
Sete har säkert en vinnarskalle utav stora mått men det verkar ju med facit i hand inte räcka till förutom kval o pole situationer...Sete spelade ju bort en del mkt bra lägen att "slå Valentino" som han skapade själv igenom fantom kval o fantom starter o mkt bra körning..men körde på sig för ofta o vann inte närkampen mot Valentino i de avgörande lägena..Resten är historia..

Gustav O skrev:
Det var ju lite bättre igår dock. Han var ju bara 1,5 sekunder efter Checa...

läste just om Tech3s äventyr på crash
http://www.crash.net/news_view~t~Toughest-test-for-Tech-3-Yamaha-~cid~6~id~126592.htm

Checa låg på sjukan efter en krasch när de andra grabbarna plockade fram
kvaldäcken. Hans tid var alltså satt med racedäck, därav den blygsamma tiden/placerngen.

Ellison är 1,5 s långsammare på kvaldäck än Checa på racedäck.
Det är inte kul längre, det behövs en bra britt på griden.
McWilliams kom tillbaka!!!

gthyni skrev:
http://www.crash.net/news_view~t~Toughest-test-for-Tech-3-Yamaha-~cid~6~id~126592.htm.
Ja det var ju så man satt o blev förbannad när Chris burne fick chansen 2005 på fin Hondan o allt gick lika sakta som förut!! (kändes det som) :gnissla Fattar ju att han gjorde vad han kunde.. Retligt då Vermuelen fick fart på grejjerna. Skicka in en av förarna från ett väglopp i england dom verkar ju ha hur mkt "mod" o skicklighet som helst..Det var det värsta jag sett :brinnerup

xyx skrev:
Som flitig läsare av brittiska Performance Bikes så önskar jag verkligen att det gick bättre för Ellison, han verkar väldigt sympatisk.
Dock så är det säkerligen inte helt objektivt det som skrivs av PB (och för den delen Ellison själv), men han verkar jobba hårt.

Men å andra sidan är en sympatisk personlighet kanske inte det som gör en till en bra racerförare :)
Tror han ångrar sin "I don´t rate Biaggi at all yada, yada.." nu när han fått en fabrikshoj. I senaste PB säger han ju dessutom hur toppen det är att Checa är med i teamet och att "Anyone who has won a GP is an absolute legend."
Jag tycker också han verkar sympatisk och trevlig så juryn är fortfarande ute.

#space skrev:

Du får nog polera kristallkulan lite tror jag. Varken Capirex eller Melandri kan slå Rossi över 16 race, om inte Rossi kraschar sig sönder och samman vill säga. Nakano som femma och Edwards fyra är mer rimligt.

gthyni skrev:
http://www.crash.net/news_view~t~Toughest-test-for-Tech-3-Yamaha-~cid~6~id~126592.htm

Checa låg på sjukan efter en krasch när de andra grabbarna plockade fram
kvaldäcken. Hans tid var alltså satt med racedäck, därav den blygsamma tiden/placerngen.

Ellison är 1,5 s långsammare på kvaldäck än Checa på racedäck.
Ellison har ju aldrig kört kvaldäck tydligen.
"It's been slow, steady progress. Every time I get to a new circuit it's taking me longer than everyone else to get comfortable on the bike and so I'm not making progress as quickly as I should, but I am getting there. The first couple of days I tried to follow Carlos and see how and learn something from him. I've been trying to copy his riding style but to be honest it wasn't really working for me. This morning I went back to riding how I've always ridden and I went second quicker straight away. Now the bike isn't moving around so much and I'm feeling more comfortable.
On race tyres my pace isn't so bad, I'm feeling okay. On the qualifiers I'm three seconds down, and they're not really making much difference to my times. I don't have much experience with them and so it's taking me time to learn. I'm not that worried. It seems that I got rid of the chatter today, going back to my old riding style, so it's just the durability of the tyres that we have to worry about now.
I'm looking forward to the race, I love the track, although it's been difficult to get used to with this bike because everything happens faster! It's my first race with the Yamaha and I've got to take things slowly, but I would like top ten or at least top 15. I know I am nowhere near the peak of my capabilities yet and I know I can keep improving as the season goes on."

Neutral skrev:
På västfronten intet nytt...
Han är fan hård den snubben. Vet ju själv hur man reagerar efter en vurpa...
Han säger ju själv i senaste Motorcycle Racer att krascher är en del av testandet och eftersom det är ny hoj ( bästa Yamaha han kört enligt utsago), nytt team och nya däck så blir det ju så ibland. Jag diggar Checa. :)

#space skrev:
Ja det var ju så man satt o blev förbannad när Chris burne fick chansen 2005 på fin Hondan o allt gick lika sakta som förut!! (kändes det som) :gnissla Fattar ju att han gjorde vad han kunde.. Retligt då Vermuelen fick fart på grejjerna. Skicka in en av förarna från ett väglopp i england dom verkar ju ha hur mkt "mod" o skicklighet som helst..Det var det värsta jag sett :brinnerup
Du menar väl Shayne Byrne va? Chris Burns körde ju lite WCM 04 utan större väsen av sig.
Få som kommer från vägloppen och blir riktigt bra på bana också, Hislop är väl den som lyckats bäst i bägge disciplinerna.

För övrigt finns det ju en bra britt på startplattan. Bradley Smith. :tummenupp

Japps..Shayne Byrne :tummenupp Nja jag ser bara två som kan utmana Valentino över en hel raceserie o det är Marco o Capirex..O själv tycker jag att det finns mkt som talar för Marco o Capirex utan att Valentino ska krascha bort sig :tummenupp

#space skrev:
Japps..Shayne Byrne :tummenupp Nja jag ser bara två som kan utmana Valentino över en hel raceserie o det är Marco o Capirex..O själv tycker jag att det finns mkt som talar för Marco o Capirex utan att Valentino ska krascha bort sig :tummenupp
Vad talar för att både Capirossi och Melandri ska klå Rossi över en hel säsong?

Gustav O skrev:
För övrigt finns det ju en bra britt på startplattan. Bradley Smith. :tummenupp
Ja sant!! Ett underbarn helt klart..Kommer göra fish end chips folket galna på britt ön under de kommande åren..

Back