kajlyl
Tillbaka!
En lastbil som ska köra om en annan på motorvägen..... 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
, detta gäller till största delen "gladpacks pojkar"
för att sen åka ut på vägarna och terrorisera trafikanterna, pliten borde kunna ge dom böter för att inte använda cykelbanor som kostat en hel del att anlägga och som sen inte används. Värst är det när dom är en 8-10 st och ligger 3 i bredd och vägrar flytta på sig så att man kan köra om. Det hemska är att dom själva är motorcyklister/bilister och inte tänker till mer.Iceman1975 skrev:Kan inte annat än att hålla med!![]()
så länge de inte betalar väg skatt ska de hålla åt sidan!
watson skrev:Bilister som snackar i mobiltelefon + den självklara "svenssonpolisen" som ska lära alla andra hur man kör lagliga hastigheter.... Bilister som inte håller avståndet, till mej, är inte så irriterande utan bara allmänt obehagligt!! Har blivit påkörd bakifrån en gång och höll på att bli det förra veckan igen. Killen i bilen låste dörren när jag stövlade fram och yttrade något om skithögar som sniffar mej i häcken, mellan alla svordomar´...![]()
/FrökenW
Tyro skrev:En sak som inte är så farligt, men som jag stör mig på ordentligt, är motorcyklister som glömmer att slå av blinkersen efter att dom har svängt. En del kör flera kilometer med blinkersen på!
Roadrunner skrev:irreterar mig mest på alla dessa jävla cyklister som ska ut på vägarna och trampa..
Beter sig som dom äger vägen cyklar i bredd och vägrar flytta på sig..
Ibland känner man sig bra sugen på att sparka omkull dom när man kör förbi..

Pewo skrev:Cyklister som cyklar på vägarna trotts att det finns cykelbanor![]()
![]()

Garpe skrev:Värsta ja vet är när nån dumfan i en bil med acc som en snigel svänger ut från påfart framför en o inte hinner upp i fart och jag måste bromsa för att inte köra in i arslet pån!![]()
Då skriker ja som satan i hjälmen![]()
Tänker man inte stå på pellen ska man fanimej vänta tills jag som på huvudled kört förbi!!![]()
Macho Woman skrev:Något som får mig att se ut så här, trots att det inte är någon större trafikförseelse, är den s.k. gubbablinken, dvs. att blinka precis när man svänger och inte i förväg. Blinkerserns funktion är att visa för medtrafikanterna var du är på väg i god tid så att övriga kan planera sin körning, inte att visa att du svänger. Det ser man! Termen 'gubbablink' kommer av att det nästan uteslutande är män i 40-60-årsåldern som beter sig så. Vad som gör mig ännu mer irriterad är att om man försöker diskutera detta med någon av dem förstår de inte alls problemet! Män i den åldern tror av någon märklig anledning att de äger vägen. Nog för att de tjänar pengar och betalar mycket i skatt, men det hindrar ju inte att man faktiskt kan underlätta en del för andra.
![]()
Nu ska vi inte generallisera här på forumet ..upps
nu avslöjade ja..
gulsvartkawwa skrev:Är det verkligen inte fler som irriterar sig på mittfilsåkarna, eller kör ni kanske så själva? Ibland är jag riktigt irriterad på dom och kör upp i arslet på dom med helljus men dom flesta greppar inte ändå. Mest underbara varianten av detta ser jag varje morgon på nynäsvägen söderut, trefilig väg som sen blir tvåfilig då högerfilen svänger av mot Haninge. De flesta ligger i mittfil tills det är dags att svänga av mot Haninge, varför inte ligga till höger från början.
Dags att ta efter kampanjen jag såg i england där skyltar längs motorvägen förkunnade "Don´t hog up the middle lane!"
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife