Irritationsmoment i trafiken

Vilka tre av nedanstående irriterar ni er mest på i trafiken?

• Antal röstningar
    0
folk som ligger i 50 på 70-vägar o när man ska köra om till vänster tränger dom ut en i mötande körfält :mad:

Folk som svänger utan att blinka. :mad:

Att det skall vara så svårt att röra vänster pek- och/eller långfinger innan dom svänger?! Så nonchalant! :4skrika

En sak som inte är så farligt, men som jag stör mig på ordentligt, är motorcyklister som glömmer att slå av blinkersen efter att dom har svängt. En del kör flera kilometer med blinkersen på!

Cyklister som cyklar på vägarna trotts att det finns cykelbanor :mad: :whip , detta gäller till största delen "gladpacks pojkar" :eek: som lyckats trä på sig ett par "tajts" :zpy för att sen åka ut på vägarna och terrorisera trafikanterna, pliten borde kunna ge dom böter för att inte använda cykelbanor som kostat en hel del att anlägga och som sen inte används. Värst är det när dom är en 8-10 st och ligger 3 i bredd och vägrar flytta på sig så att man kan köra om. Det hemska är att dom själva är motorcyklister/bilister och inte tänker till mer.

LÅSTE DÖRREN?! :D
Då skulle man ju knalla tillbaka, tatt skrivbromslåset i handen och....näe, det skulle jag inte... :rolleyes:
Man får ju hoppas att de lär sig när de blir så rädda att de låser dörrn iaf :tummenupp
Fröken Wad-fan-har-du-svårt-att-fatta? kanske? :bow

watson skrev:
Bilister som snackar i mobiltelefon + den självklara "svenssonpolisen" som ska lära alla andra hur man kör lagliga hastigheter.... Bilister som inte håller avståndet, till mej, är inte så irriterande utan bara allmänt obehagligt!! Har blivit påkörd bakifrån en gång och höll på att bli det förra veckan igen. Killen i bilen låste dörren när jag stövlade fram och yttrade något om skithögar som sniffar mej i häcken, mellan alla svordomar´... :rodnar

/FrökenW

Tyro skrev:
En sak som inte är så farligt, men som jag stör mig på ordentligt, är motorcyklister som glömmer att slå av blinkersen efter att dom har svängt. En del kör flera kilometer med blinkersen på!

Inte så FARLIGT?
De e ju livsfarligt om nån ska svänga ut och den tror att mc:n ska svänga av...
Brukar ofta få påminna mina handlers när de räjsar iväg och glömmer blinkersen... då ere ljustuta som gäller..
Eller om de ligger bakom, ett blink med blinkersen... så var de klart :tummenupp

(har även varnat MÅNGA personbilar och lastbilar som kört sådär, km efter km.. :eek: )
De tar ofta ett tag innan de fattar.. men NÄR de fattar, blir de tacksamma och vinkar/blinkar tack.

Roadrunner skrev:
irreterar mig mest på alla dessa jävla cyklister som ska ut på vägarna och trampa..

Beter sig som dom äger vägen cyklar i bredd och vägrar flytta på sig..

Ibland känner man sig bra sugen på att sparka omkull dom när man kör förbi..

Din hoj är för tyst. :lol
Jag har inte sådana problem...

Pewo skrev:
Cyklister som cyklar på vägarna trotts att det finns cykelbanor :mad: :whip

Ach, glömde den också! Jag har länge ondgjort mig på dessa. Ute på mälaröarna utanför Sthlm så är detta en klassiker. Även på en tajt bro med väldigt små marginaler så ska de minsann inte åka på gång/cykeldelen utan trängas mellan stålräcke & bilar.

Vad tänker de med?

/J

Värsta ja vet är när nån dumfan i en bil med acc som en snigel svänger ut från påfart framför en o inte hinner upp i fart och jag måste bromsa för att inte köra in i arslet pån! :kulspruta
Då skriker ja som satan i hjälmen :crash

Tänker man inte stå på pellen ska man fanimej vänta tills jag som på huvudled kört förbi!! :fakta

Garpe skrev:
Värsta ja vet är när nån dumfan i en bil med acc som en snigel svänger ut från påfart framför en o inte hinner upp i fart och jag måste bromsa för att inte köra in i arslet pån! :kulspruta
Då skriker ja som satan i hjälmen :crash

Tänker man inte stå på pellen ska man fanimej vänta tills jag som på huvudled kört förbi!! :fakta

Håller med fullständigt!!!

En annan som ofta är ute och kör med bil och släp (lastad med 600kg tung häst i) stannar dessutom inte utan problem.
Ser någon att man kommer med släp ska de bara ut innan. För de vill absolut inte ligga bakom.

Grrrrrrrrr om man ändå fick :kulspruta

/M

Är det verkligen inte fler som irriterar sig på mittfilsåkarna, eller kör ni kanske så själva? Ibland är jag riktigt irriterad på dom och kör upp i arslet på dom med helljus men dom flesta greppar inte ändå. Mest underbara varianten av detta ser jag varje morgon på nynäsvägen söderut, trefilig väg som sen blir tvåfilig då högerfilen svänger av mot Haninge. De flesta ligger i mittfil tills det är dags att svänga av mot Haninge, varför inte ligga till höger från början.
Dags att ta efter kampanjen jag såg i england där skyltar längs motorvägen förkunnade "Don´t hog up the middle lane!"

* Dumskallarna som ligger och kör 10-15 km fört fort i vänsterfil, och verkar tycka att ingen annan bör köra snabbare än det, för inte fan lägger dom sig i högerfil trots att det finns gott om plats. OBS: oftast en Volvo bil.

[edit]stavnign[/edit]

Macho Woman skrev:
Något som får mig att se ut så här :3freak, trots att det inte är någon större trafikförseelse, är den s.k. gubbablinken, dvs. att blinka precis när man svänger och inte i förväg. Blinkerserns funktion är att visa för medtrafikanterna var du är på väg i god tid så att övriga kan planera sin körning, inte att visa att du svänger. Det ser man! Termen 'gubbablink' kommer av att det nästan uteslutande är män i 40-60-årsåldern som beter sig så. Vad som gör mig ännu mer irriterad är att om man försöker diskutera detta med någon av dem förstår de inte alls problemet! Män i den åldern tror av någon märklig anledning att de äger vägen. Nog för att de tjänar pengar och betalar mycket i skatt, men det hindrar ju inte att man faktiskt kan underlätta en del för andra. :mad:

Hördududu unga dam :kulspruta :mattias :whip Nu ska vi inte generallisera här på forumet ..upps :crash nu avslöjade ja.. :rodnar

Nåja. Kan ju hålla med om att det är irriterande men att bara "gubbar" som du kallar det som utför dessa bragder vet jag inte ;)

folk som inte blinkar när de ska byta fil eller riktning är värst. i de flesta fallen hinner de inte se en sporthoj som kommer i all världens fart bakifrån.. förstår de inte att den som kör bilen framför inte kan ha total uppmärksamhet? man blir ju så chockad att man inte vet vad man ska ta sig till.. att folk bara byter fil på motorvägen utanvidare blink-signal, förstår de inte bättre? eller de som genar över dolda hörn, vad håller de på me? förstår inte de att det kan finnas vad som helst där på andra sidan, där de inte ser något?

sen kan man ju disskutera hur fort man ska framföra en sporthoj på allmän väg i detta landet.... men det jag menar är att det inte alltid spelar någon roll hur sakta jag kör.. bilister sk*ter i mig/oss rätt ofta ändå.
nästa gång kommer jag vända, och skriva ner reg-nr osv osv...

gulsvartkawwa skrev:
Är det verkligen inte fler som irriterar sig på mittfilsåkarna, eller kör ni kanske så själva? Ibland är jag riktigt irriterad på dom och kör upp i arslet på dom med helljus men dom flesta greppar inte ändå. Mest underbara varianten av detta ser jag varje morgon på nynäsvägen söderut, trefilig väg som sen blir tvåfilig då högerfilen svänger av mot Haninge. De flesta ligger i mittfil tills det är dags att svänga av mot Haninge, varför inte ligga till höger från början.
Dags att ta efter kampanjen jag såg i england där skyltar längs motorvägen förkunnade "Don´t hog up the middle lane!"

We will never surrender!
crossbonesgif.gif

När bonnen kommer till byn så är det mittfil som gäller. Inte en chans i helvete att jag lägger mig i höger körfält och blir blockerad/tvingad att svänga ut på fel avfart av någon snorkig stordstadsfjant som inte kan ge utrymme för filbyten.
comeandgetsome.gif

Fattar ni vad otroligt lång tid det tar att svänga av på fel mot och att försöka hitta tillbaka om man har otur?30 minuter är inga problem för en kille utan lokalsinne och noll koll på storstädernas geografi.. Fattar ni att ni, i utbölingars ögon, kör som hjärndöda vrak hela högen?

Vill ni ha bort folk som för trygghetens skull ligger i mittfilen så börja köra lagligt och håll avstånd.

ELLER kör som ni gör när ni åker till sommarstugan, långsamt som om Ahlzeimers fått er att glömma vilken pedal som är vilken och bilda tittköer vid varenda hus som målat om sen förra året!

Det finns inget mer irriterande än sommargäster på "sina land"!! De vettiga märks inte och stolpskotten är ivägen ÖVERALLT. Det går fan inte ens att köpa en glass utan at fastna bakom en stockholmare som ska betala 15 spänn med VISA-kortet!!!
pinkmad.gif

Så sist men viktigast av allt.
Använd kontanter när ni småhandlar ute på den pittoreska landsbygden!
Då minskar risken att en stressad småbarnsförälder dödar er i kassakön när ni ska betala en 88:an, till er gapiga ungdjävel, via det på sommartid konstant överlastade kontokortsnätet!

Last edited:
JÖSSES vad du generaliserar Chrille.....Tänk min uppfattning är den rakt motsatta, konstigt va? En djävla massa "bönder" i stan som upptar min tid genom att som det verkar leva som sengångare...Tröga människor är bara förnamnet. Jag tror tamejtusan lantortsborna tänker i slowmotion också!

Det blir allihop, men vad är en tittkö för något? Har jag aldrig hört innan.

Sen retar jag mig på fotgängare vid övergångsställen som står och tvekar. Fan, det är ju bara att gå ut! (Förutsatt att man tittar sig för först)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back