Irritationsmoment i trafiken

Vilka tre av nedanstående irriterar ni er mest på i trafiken?

• Antal röstningar
    0
Chrille: Muuuuuuuhahahahahahahaha!!!
Tänkte ju inte på bonnarna. Klart som fan mittfilen ska va blockerad. Sorry!! :hej

tete skrev:
JÖSSES vad du generaliserar Chrille.....Tänk min uppfattning är den rakt motsatta, konstigt va? En djävla massa "bönder" i stan som upptar min tid genom att som det verkar leva som sengångare...Tröga människor är bara förnamnet. Jag tror tamejtusan lantortsborna tänker i slowmotion också!

Iom den här "De vettiga märks inte och stolpskotten är ivägen ÖVERALLT." så tycker jag att jag visar förståelse för att storstadsmänniskor inte behöver vara dumma i huvudet. ...det bara verkar så :crash

Gustav, en tittkö är när man ser något vid sidan av vägen ooch saktar ner för att se bättre. Då får näste man sakta ner osv.... så har man en tittkö.

Häpp....

Go for it Chrille.. ditt inlägg gör att du hamnar på min privata favvolista..döda dom j-a 08-orna som skall betala allting med nåt plastkort..när det finns riktiga pengar..:finger

F ö har jag under kvällstid en gång kört från Rotebro till Kista i högerfilen (med god speed) och varit helt solo där.....desto fler var det i mittfilen.. :rolleyes:
(nån som mumlade om omkörning på höger sida?....)

Så har vi den här varianten.............,

Nån idiot närmar sig bakom och börjar blinka med helljuset
för att visa att man måste gå åt sidan. Gör man inte det,(för det
gör man såklart inte vid ett sånt tillfälle :fakta ), visar idioten hur man
ska göra genom att köra om och själv gå ut på vägrenen framför
en( i upplysande syfte då :rolleyes: )

Ehh detta gäller när man kör bil, comprende! Vid mc-körning
gäller ju helt andra förutsättningar :D

ps. brukar gå åt sidan. Utom vid mörker o dyl.

Hmmm, allt det som Chrille vräker ur sig om Storstadsbor kan ju ganska lätt översättas till landsortsbor....... :notme

biljävlar som bara MÅSTE fram i köer och inte släpper in en,tränger sej och bara ska fram (när man sitter i en bil o kör) :fakta :mad:

Chrille skrev:
We will never surrender!
crossbonesgif.gif

När bonnen kommer till byn så är det mittfil som gäller. Inte en chans i helvete att jag lägger mig i höger körfält och blir blockerad/tvingad att svänga ut på fel avfart av någon snorkig stordstadsfjant som inte kan ge utrymme för filbyten.
comeandgetsome.gif

Är det så svårt att läsa skyltar, det sitter STORA blåa skyltar i god tid oftast 1000 m innan en avfart.

Pewo skrev:
Cyklister som cyklar på vägarna trotts att det finns cykelbanor :mad: :whip , detta gäller till största

I stan beror det till stor det på att cykelbanorna ockuperas av fotgängare. Det händer rätt ofta att jag lackar ur på att köra slalom mellan dessa miffon som lallar runt i en annan verklighet och inte bryr sig det minsta om att det finns andra runt omkring dem. Sen skriver de insändare till tidningen och klagar över att cyklister "bara svischar förbi i hög fart och inte tar hänsyn".
*sparka på*

sEiKo skrev:
Röstade men egentligen är det muppgubbar och muppkärringar som inte vet hur man beter sig i en rondell med att blinka in och blinka ut.
75% av alla svenskar inräknas i den kategorin tyvärr.

Nu förhåller det ju sig så att man bara ska blinka när man svänger ut ur en rondell, så du måste ju tillhöra dedär 75 procenten då.

dumbo skrev:
Nu förhåller det ju sig så att man bara ska blinka när man svänger ut ur en rondell, så du måste ju tillhöra dedär 75 procenten då.

Jahapp. Så här säger vi. Du har tänkt svänga vänster. Korsningen består av en rondell. Hur blinkar du?

Svarar du fel nu så kommer jag att hemsöka dig.

Jaha. Då hade jag fel.
Men jag kommer fortsätta att reta mig på de blinkar..rätt då.

Men nu har de väl tagit bort rätt många av rodellerna i vxj igen, så du behöver inte störa dig SÅ mycket? :-)

Eg tycker jag inte det spelar så stor roll HUR man blinkar. Det viktigast är ju att alla gör likadant, men så är det ju inte.

Nja, jobbigt blir det när man kör yrkesmässigt med lastbil. Det är några ton som ska stannas bara för att någon är för bekväm för att blinka.

Men skitsamma, nu har jag semester. :D

Känner igen det mesta. En f mig obegriplig variant är att ligga i vägen i vä fil o inte vilja flytta sig till hö även när det finns gott om plats o nån snabbare vill förbi eller efter omkörning. Vet inte om det är ren ouppmärksamhet (att inte bry sig om varken ljus el tuta är absolut inte ouppmärksamhet) eller amatörpolissyndrom. Händer mig ofta både m bil o hoj. Ibland drar jag förbi till höger, men inte ens det verka få dom att gå till höger efteråt. Ser ofta i backspegeln att dom ligger kvar i vä fil. Fattar inte ett skit av det. Själv är jag bara glad att kunna släppa förbi dom o slippa ha nån i backspegeln.
Tji blinkers är oxå ett bra exempel på 'brott som inte lönar sig'.
/u
ps. tycker att man ska gå ut i vägrenen för att släppa förbi, om det går utan problem förstås. ds

Last edited:
Ja dom där mittfilsterroristerna borde det fan vara skottpengar på. :mad:

Och förresten, är det inte lättare att missa en avfart om man ligger i mittfilen än i högerfilen,,, :rolleyes:

John Holmes skrev:
...

Och förresten, är det inte lättare att missa en avfart om man ligger i mittfilen än i högerfilen,,, :rolleyes:

Nej för högerfilen är betydligt lättare att komma åt än mittfilen

1000 meter innan? I storstad? Inbillning.

Det ni missar är problemet när man tvingas av på fel avfart. Att hitta in från en högerfil som helt plötsligt upphör när den är fullsketen i folk som kör som biltjuvar är SVÅRT.

Oljekyld, det stämmer väl dåligt? Ni får hitta på egna fördomar om lantisar :crash

(Men då har vi med förknasare en bra använning av dödarknappen när man väl tar sig förbi)

What???

Chrille skrev:
Nej för högerfilen är betydligt lättare att komma åt än mittfilen

1000 meter innan? I storstad? Inbillning.

Det ni missar är problemet när man tvingas av på fel avfart. Att hitta in från en högerfil som helt plötsligt upphör när den är fullsketen i folk som kör som biltjuvar är SVÅRT.

Oljekyld, det stämmer väl dåligt? Ni får hitta på egna fördomar om lantisar :crash

Är du rädd för trafik?

*Blinka
*Vänd på skallen och titta
*Pressa dig ut
*Voilà, du har bytt fil,,,

Problemet du tar upp finns inte.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back