Ironifria trådar

K-MickeExempel: Fråga: Kan jag fylla motorn med sirap istället för olja? Svar: Ja skrev:
<- OBS! Ironiskt svar.[/COLOR]

Men kan man det? Var du ironiskt ironisk?
Eller är jag bara ironisk över den ironiska ironin nu?

K-Micke skrev:
"Teknik och Meckhörnan" bör vara 100% fritt från ironi, annars kan det sluta i katastrof.

Exempel:

Fråga: Kan jag fylla motorn med sirap istället för olja?
Svar: Ja, för sjutton. <- OBS! Ironiskt svar.

Men man KAN ju faktiskt fylla motorn med sirap. :va

När man är ironisk kan man använda denna "Smilisen" :brynad eller :katt eller kanske :trixie eftersom jag inte har någon aning om när dom annars ska användas. För övrigt gillar jag inte ironi! :mad:

Ducatiracer skrev:
När man är ironisk kan man använda denna "Smilisen" :brynad eller :katt eller kanske :trixie eftersom jag inte har någon aning om när dom annars ska användas. För övrigt gillar jag inte ironi! :mad:

Men då förstöööör man ju hela grejen.
Man SKA ju fundera en stund om inlägget är på riktigt eller inte.

stavgren skrev:
Vilken är den bästa sirapen då? Funkar blåvitts ljusa variant?

Tror att vit baksirap funkar bäst, den mörka blir nog för seg.
Kanske att den vanliga ljusa funkar oxå bara det inte är blåvit.. :fatta!
Jag har en flaska vit baksirap hemma om du vill ha. Xtra billigt bara för dig. :fakta

Jag ska köpa nytt framdrev med 1 kugg mindre. Eller törs man det? Flyger man av då?

Vad tror du om detta Silwer?

MatteKholm skrev:
Jag ska köpa nytt framdrev med 1 kugg mindre. Eller törs man det? Flyger man av då?

Vad tror du om detta Silwer?

Akta dig du kommer att flyga över styret juh!!

MatteKholm skrev:
Eftersom det är antalet kugg som påverkar utväxlingen, så räcker det med att du filar ner ett kugg på befintliga drevet :fakta

Hmm jag är ju skeptisk till en sån tråd, man utgår ifrån att det är ironifritt o sen kommer ju nån å lura en grunden genom att ändå vara ironisk, sen kanske dem sätter ut en smajli för att visa att dem är ironiska fast dem inte är det... det blir ju djäkla soppa :brinnerup . Bara för att man säger att det är ironifritt så behöver det ju inte bli det..

ääh tycker det fastare mark i trådarna där man vet att det kan vara ironi åså, är inte säker på vad jag menar men hoppas att ni förstår :Bugar :gnissla

berggren_martin skrev:
Eftersom det är antalet kugg som påverkar utväxlingen, så räcker det med att du filar ner ett kugg på befintliga drevet :fakta

det är inte alls antalet kugg som avgör. Det är förhållandet mellan diametrarna på dreven. Alltså är det bara att fila ner alla kugg lika mycket så diametern blir mindre :D

johanrehn80 skrev:
det är inte alls antalet kugg som avgör. Det är förhållandet mellan diametrarna på dreven. Alltså är det bara att fila ner alla kugg lika mycket så diametern blir mindre :D

Nä nu är du ute & cyklar igen.
Det vet ju alla att man räknar antalet kugg både fram & bak så får man ett bråktal.
Om man sedan byter det främre eller det bakre drevet så får man ju ett annat bråktal, högre eller lägre.
Vilket som kommer passa dig bäst får du räkna ut själv. :mattias

Slutsats1: Det är antalet kugg som bestämmer hur utväxlingen blir.
Slutsats2: Fler filar till folket!

:fyllisar

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...