Ironbutt Ss1000

Softa filmer! Själv gjorde man ju 200 mil (1.243 miles) på mindre än 24 timmar förr förra sommaren... host host:)

Ruskigt snygg klippt också. :)

Utan att skryta ser det betydligt bättre ut på den egna dvd-versionen. Bättre kvalitet på bilden å så är det som om ljudet e lite efter på youtube-versionen... :va

Dessutom finns det som sagt en del småbuggar i youtube-versionen som senare korrigerades... :)

Hur var det? Jävligt korta pauser eller anpassad överhastighet? :confused: :D
Eller gick det bara just å just... :va

Full pung sthlm-älvsbyn med surblade -04 och så full pung hem igen med en lite mindre sur gixxer -02 och sen avslutning på 7 mil ut till sollenkroka för en aftonbastu.

sen sov Jag.

Med tanke på att ni körde sporthojar var det mycket starkt jobbat.

Körde själv SadleSore 1000 i slutet av september mellan Stockholm och München på drygt 16 timmar men på en Deauville 650 med enorm framruta. Har dock inte ansökt om certifikatet från IB ännu. Har ni fått era?

Full pung sthlm-älvsbyn med surblade -04 och så full pung hem igen med en lite mindre sur gixxer -02 och sen avslutning på 7 mil ut till sollenkroka för en aftonbastu.
Inte illa. :tummenupp
Hur lång tid tog det och mellan vilka klockslag?

Last edited:
Fan vad hårt jobbat, jag hade nog klotat efter 15 timmar då jag somnat :näsblod Men respekt till er som orkar! Dakar vad är det?:tummenupp

Med tanke på att ni körde sporthojar var det mycket starkt jobbat.

Körde själv SadleSore 1000 i slutet av september mellan Stockholm och München på drygt 16 timmar men på en Deauville 650 med enorm framruta. Har dock inte ansökt om certifikatet från IB ännu. Har ni fått era?

Inte illa. :tummenupp
Hur lång tid tog det och mellan vilka klockslag?

Den enda sträckan Jag har koll på tidsmässigt är Hornstull-Piteå (92mil) ganska precis 6 timmar med 5 tankstopp var av ett med inmundigande av torr macksmörgås och 2 redbull. Drog från sthlm 01 och var i piteå 07 där jag pausade för det var för tidigt att ringa killen Jag skulle byta hoj med 5 mil därifrån.

Sen drog Jag hem vid 10-11 tiden nån gång med gamsuckan men då höll jag lägre tempo + att det var mer traffik samt ett mindre monsunregn i sundsvall:gnissla

Den enda sträckan Jag har koll på tidsmässigt är Hornstull-Piteå (92mil) ganska precis 6 timmar med 5 tankstopp var av ett med inmundigande av torr macksmörgås och 2 redbull. Drog från sthlm 01 och var i piteå 07 där jag pausade för det var för tidigt att ringa killen Jag skulle byta hoj med 5 mil därifrån.

Sen drog Jag hem vid 10-11 tiden nån gång med gamsuckan men då höll jag lägre tempo + att det var mer traffik samt ett mindre monsunregn i sundsvall:gnissla
4 tankstopp + 1 tankstopp med mat. Varje tankstopp stjäl ca 10 min. Det gör att det återstod 5 timmar och 10 min ute på vägarna i fart. 92 mil på 5 timmar och 10 minuter kräver ett snitt på 178 km/h. I halvtaskigt ljus.

4 tankstopp + 1 tankstopp med mat. Varje tankstopp stjäl ca 10 min. Det gör att det återstod 5 timmar och 10 min ute på vägarna i fart. 92 mil på 5 timmar och 10 minuter kräver ett snitt på 178 km/h. I halvtaskigt ljus.

Det kan ju inte stämma... :va

Överhastighet är ju som sagt inte tillåtet i Ironbutt. Men visst kan man lite fiffla med detta, men inte SÅ mycket. :gnissla

IBA kräver ju för godkännande kopior på tankningskvittona. Det är med hjälp av dessa som du bevisar att du kört det du kört och samtidigt kollar IBA tiderna för tankningarna och på basis av det räknas hastigheter ut mellan tankningspauserna... Därför poängterar även IBA på sin hemsida att man alltid ska kolla så att bensinmackarna har rätt tid angiven i kassaapparaten!!!

Har dock inte ansökt om certifikatet från IB ännu. Har ni fått era?

Nej, vi har inte fått våra... Enligt IBA väntar de ännu på diplom från USA som ska gå till de som kört Ironbutt 2006 :tungan

Vi borde iaf få dem innan 2007 är slut sa man...

Last edited:

Var nog sällan under 230-240 men under den del som var mörk så körde Jag E4 så det var inte jättetätt mellan renflockarna på vägen...

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!