Iron Maiden Lör, 26 Juli - Ullevi

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vilka är det som ska dit?

Jag tror vi är en sjujävla massa. Nån som vet nåt bra koncept så man kan bli precis lagom packad innan man ramlar in på Ullevi och ska dricka folköl och :yoparty som en riktig hårdrockare?

Mer råkC åt folket!

Skall dit men har ingen aning om vad det blir innan, mer än att de inbegriper öl. :rock

Jag ska dit!

Även Paser, Tobster, Viggo, några från mitt jobb...

Jag tror vi var några som pratade på att sitta på kyrkogården mitt emot Ullevi innan :fyllisar Kul om vi kan samlas där allihop :)

Jag ska också dit. Blir fjärde konserten med Maiden för min del. Lika bra varje gång, (förutom sist på scandinavium..)

Värmer nog upp med grill och öl här på hisingen, eller djävulsön som den verkar kallas :va

Jag ska dit + några typer från östersund :)
Skulle va tokroligt om vi kan mötas upp innan för lite ÖL :D

Smart som jag är har jag tagit på mig jobb på söndagen efter,:huvet tur att jag bara ska sitta i växeln :rolleyes:

Jag ska dit!

Även Paser, Tobster, Viggo, några från mitt jobb...

Jag tror vi var några som pratade på att sitta på kyrkogården mitt emot Ullevi innan :fyllisar Kul om vi kan samlas där allihop :)

Bestäm en dit och plats på kyrkogården så kör vi på det. Jag vet nog 50 pers som ska till Maiden, alla lär ju inte komma, men några hade varit kul att stöta ihop med och gå på konsert med :)

Nån som vet låtlistan?

Inte säkert det blir dessa på konserten här men..
http://heartofmetal.niceboard.com/h...omewhere-back-in-time-world-tour-20-t1977.htm

British heavy metal legends IRON MAIDEN kicked off their Somewhere Back In Time - World Tour '08 with a headlining performance Friday night (February 1) in front of nearly 100,000 fans at the Bandra-Kurla Complex in Mumbai, India. The group's setlist was as follows:

01. Intro - Churchill's Speech
02. Aces High
03. 2 Minutes to Midnight
04. Revelations
05. The Trooper
06. Wasted Years
07. The Number of the Beast
08. Run to the Hills
09. Rime of the Ancient Mariner
10. Powerslave
11. Heaven Can Wait
12. Can I Play With Madness?
13. Fear of the Dark
14. Iron Maiden
-----------------------------
15. Moonchild
16. The Clairvoyant
17. Hallowed Be Thy Name

IRON MAIDEN's Somewhere Back In Time - World Tour '08 trek revisits the band's incredible history by focusing almost entirely on the '80s in both choice of songs played and the stage set, which is based around the legendary Egyptian production of the 1984-85 Powerslave tour. This is arguably be the most elaborate and spectacular show the band have ever presented, and includes some key elements of their Somewhere In Time tour of 1986/7, such as the Cyborg Eddie.

Jag personligen hade gärna sett andra val än Run to the hills, number of the beast och fear of the dark som dom i princip kört var och varann konsert man vart på. Flesh of the blade från Powerslave hade varit kul t.ex.
Rime of the Ancient Mariner lär bli grym :rock

Last edited:
Bestäm en dit och plats på kyrkogården så kör vi på det. Jag vet nog 50 pers som ska till Maiden, alla lär ju inte komma, men några hade varit kul att stöta ihop med och gå på konsert med :)

3-4 kanske? Var på kyrkogården vet jag inte :va In vid "Tänk på döden" och till höger?

Bestäm nåt bra så ska jag försöka hinna hem till det :tummenupp

Jag och Ac bränner ner redan på fredag och tänkte glassa runt hela helgen.
Tyvärr åker vi troligen bil ner annars hade det varit skitkul att träffas och åka
en sväng i Götet med lite lokalbefolkning på kvällen.
(ska fortsätta tjata på han se om han inte kan ändra sig på den fronten)
Vi har bokat in oss på Ibis i Mölndal och hade för avsikt att klämma ett
par kalla öl innan vi drar oss mot ännu en nostalgikväll med rock 'n roll!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa