Ipredlagen träder i kraft idag.

Hur man än gör med vpn mm dold.se.mullvad.tor.mfl så kommer dom alltid att kunna se ip´t!
det är bortkastade pengar enligt mej! vill dom ha ett ip så får dom det oavsett vad!
det dom vill komma åt är inte medelsvensson som sitter o tankar en familjefilm till kvällen utan dom som sitter och rippar filmer!

skulle kalle sitta hemma och tanka en film och åka dit så ger inte det den skrämseleffekt dom vill ha! men åker en del av "scenen" dit så ger det mera kalla fötter.
rekomendationen är att det inte finns nåt att rekomendera utan det hänger på hur kall man kan vara den dagen man får ett brev!

Det har alltid varit olagligt att fildela, men pga lagen nu så får alla kalla fötter och drar öronen åt sig!
bästa är ju o hålla sig i små nätverk!

Eller så börjar man köpa och hyra filmer igen.

Nu är visserligen inte jag oskyldig heller men har faktiskt tänkt om en del, och varför skall musik/filmer vara gratis när inget annat är det?

Så himla dyrt är det inte, ni har ju världens dyraste hobby för övrigt och där gnäller ni inte på försäkringar, hojpriset etc (jo föresten det gör ni ju också) :D :tummenupp

Vi är gnälliga och snåla..:D

Varför ska ni nödvändigtvis köpa en svensk tjänst? VPN finns att köpa i andra länder med, där de uttryckligen skriver att de inte sparar loggar. :rolleyes:

För att jag läste recensioner där de gillade just denna. HAr ingen erfarenhet så får förlita mig på just detta.

Vilken tjänst skall man ha då? Helst paypal...

Eller så börjar man köpa och hyra filmer igen.

...orka palta med fysisk media, när skall någon i branschen visa lite stake och möta upp det gigantiska behovet?

Det lär ju finnas enorm potential för någon som vågar sälja till rätt priser, och på större volymer, digitalt i bra kvalisort.

/J

det dom vill komma åt är inte medelsvensson som sitter o tankar en familjefilm till kvällen utan dom som sitter och rippar filmer!

skulle kalle sitta hemma och tanka en film och åka dit så ger inte det den skrämseleffekt dom vill ha! men åker en del av "scenen" dit så ger det mera kalla fötter.

Njaoo, förstår din och deras(?) tanke, men en rejäl skrämselfaktor är väl just om det börjar bli vanliga svenssons som åker dit, då helt plötsligt kan vem som helst som trampar snett åka dit - men om dom bara fokuserar på toppen av pyramiden så fortsätter ju hela den gigantiska nedre delen att fortsätta sprida "glädje".

...orka palta med fysisk media, när skall någon i branschen visa lite stake och möta upp det gigantiska behovet?

Det lär ju finnas enorm potential för någon som vågar sälja till rätt priser, och på större volymer, digitalt i bra kvalisort.

/J

Ja fasen, världens "enklaste" sak att fixa (om man är en investerare med lite cash i fickan)
Spotify a'la film/tv-serier.
Min bedömning skulle vara att folk inte skulle ha något emot att betala XX antal kronor i månaden för att få se sina serier NÄR dom vill och slippa reklam under filmen/seriens gång (att slänga in det före eller efter är nog inte lika känsligt eller farligt/irriterande).

Last edited:

/J

Jo sant sant det hade ju varit smidigare om man hade kunnat betala lite cash direkt på nätet och tankat ner lagligt. typ som Itunes med musik, fast med film. Vet inte om det finns nåt bra alternativ för just film?
Någon får gärna tipsa isånafall.

Men även fast det skall fungera att köpa filmer att tanka ner lagligt så måste vi ju ändå få bort de gratis, annars kommer ju ingen köpa det lagligt ändå så jag tror fan lagen är bra för att få sverige på rätt spår igen.

Jo sant sant det hade ju varit smidigare om man hade kunnat betala lite cash direkt på nätet och tankat ner lagligt. typ som Itunes med musik, fast med film. Vet inte om det finns nåt bra alternativ för just film?
Någon får gärna tipsa isånafall.

Men även fast det skall fungera att köpa filmer att tanka ner lagligt så måste vi ju ändå få bort de gratis, annars kommer ju ingen köpa det lagligt ändå så jag tror fan lagen är bra för att få sverige på rätt spår igen.

Finns ju film och serier att köpa på iTunes, men av någon skum anledning inte i Sverige (inte säker på vilka (få) länder det går i, men USA iallafall).
och med AppleTV så är det hela ännu enklare, men återigen, fungerar bara i väldigt få länder än så länge :(

Och gratis-alternativen tror jag inte alls måste försvinna, det fungerar ju fint för musikindustrin (iTunes, Spotify osv.)
Vad dessa branscher måste göra är ju att förnya sig, inte attackera och kränka sina kunder.

För att jag läste recensioner där de gillade just denna. HAr ingen erfarenhet så får förlita mig på just detta.

Vilken tjänst skall man ha då? Helst paypal...

Jag säger inte att man ska ha någon speciell, bara att det kanske är smartare att inte ha en svensk vpn-tjänst, som måste följa svenska lagar osv.

http://ivacy.com/ är ett tips.
Man får 100mb gratis "prova på trafik" att testa med innan man tecknar sig för något avtal.

Där står det dessutom
We need to keep track of the volume of traffic you use for our volume-based subscription plans. Every time you use Ivacy, we keep track of the number of Mb sent to your internal IP address. Once you disconnect, we update your account statistics (like, user "johndoe" received 400Mb of traffic). This is the only information left after the VPN session ends. Neither the source or the destination of your traffic, nor your real IP are ever logged.

Du kan dessutom vara anonym när du betalar för tjänsten, genom att använda UKash. Paypal funkar med.

Jag säger inte att du/ni ska använda just den här, men det är ett exempel på andra tjänster än de svenska som det talas om överallt.

Argagubben: :mad: Hörrö Grit du har laddat ner en massa filmer!
Grit: :D Nejnej, det va min CHEY fattaruväl.. eller kanske huntjäveln.
Argagubben: :mad: Vaaafaan

:banana

Laddat upp snart 2TB på mitt nya powerbitkonto

Om ni nu måste köra med svensk VPN så är PRQ en idé. Dom kör disklöst så det finns inga loggar att lämna ut.

Dom kan inte se IP:et men antar han syftar på att dom kan begära ut dom uppgifterna men de förutsätter ju några saker. Som att dom loggar något. Ipredator gör det ju inte t.ex. Hur andra gör vet jag inte.

:hej Ipred Ville bara säga att jag laddar ner nu igen!
Har dragit 2 :öl och vart sugen på lite ny musik :hej

Hoppas det är ok.

Lite OT kanske men jag var och hyrde en film för några dagar sedan och som vanligt så propageras men hjälp av en kortfilm i början att piratkopiering är stöld osv bla bla bla.
Sedan visas det hur några människor stjäl en bil och lite annat.

Tydligen har det inte fastnat än i musik/filmbolagens direktörers och marknadsförares tjocka huvuden och piratkopiering INTE är stöld utan kopiering.

Skulle de läsa hur lagarna faktiskt beskriver stöld så skulle det vara mer korrekt att visa hur några grabbar kopierar en film, kopierar en bil osv....

Kan högsta ledningen och jurister som förväntas känna till relatarade lagar inte ens skilja på stöld och kopiering så är det inte så konstigt att marknaden sviker.

Kanske dags att lyssna till kunderna för att få fart på försäljningen igen.

Jag har nu nånting jag måste bekänna. Det är inget jag är stolt över, snarare tvärtom, men jag känner att jag måste vara ärlig. Jag har fildelat igen.

Jag trodde verkligen jag hade bestämt mig och skulle lyckas att äntligen ta mig ur den här skiten för alltid. Avtändningen var hemsk. Det tog en vecka innan jag kunde få i mig nåt annat än vätska utan att kasta upp det igen. Jag låg instängd i totalt mörker som i nån sorts dvala och bara kallsvettades, kroppen värkte, jag kunde inte sova, jag ville inte vara vaken, men jag uthärdade. I onsdags kände jag mig åtminstone halvt mänsklig igen. Jag kunde äta lite, stiga upp ur sängen och gå omkring, prata med folk.

Redan från dag ett bröt jag kontakten med mina gamla fildelarkompisar, när jag var frisk nog att sitta vid datorn igen så höll jag mig borta från alla siter som kunde innehålla warez. Det var slut med sånt nu.

Jag trodde faktiskt att jag var home free, men jag antar att jag släppte på garden alldeles för tidigt. I lördags stötte jag nämligen på en av mina gamla trackers. Det kunde väl inte skada att titta lite.. bara se vad som fanns. Ett parti av mitt favoritwarez hade kommit in på lager. - Bara lite grann, hörde jag en röst säga. Det var djävulen på min axel som talade. Rätt vad det var satt jag där med utorrent i högsta hugg och fingrarna bankade på musknappen. Pang... pang! Det var som om det gick i slowmotion och sen gick allt i överljushastighet.

Det var som att bli sparkad i bröstet av en häst. 600, 700, 800 kb/s. Warezen pumpade genom min lina som nitroglycerin genom en brandslang. Hastigheten var så hög att jag ett tag upplevde det som att en vortex uppenbarade sig genom min skärm och sög in allt i rummet, inklusive mig själv. Jag satt med ansiktet klistrat mot skärmen tills all data var inne i systemet och jag föll ihop till marken och bara skakade, sen blev allt svart.

Jag vet inte hur länge jag var borta, men jag vaknade iaf av att telefonen ringde. Jag var bjuden på påskmiddag hos några kompisar och dom undrade var jag höll hus. Jag ställde in alltihop och skyllde på att jag var sjuk, men i själva verket har jag suttit och fildelat 36 timmar non stop.

Seinfeld, South Park, nya X-men som inte ens gått på bio, allt jag kunde komma åt. T.o.m sånt jag egentligen inte ens gillar. Våra värsta år, American Idol, Absolute Music.

Det ser ut som ett jävla bombnedslag här inne. Använda DVD-skivor, chipspåsar, colaflaskor och halvätna hamburgare över hela golvet. Jag vågar inte släppa in nån, för dom skulle förstå direkt vad som har hänt.

Nu när verkligheten hunnit ikapp och jag börjat landa känns allt bara tomt och hopplöst. Varför i helvetet gjorde jag det? Jag trodde jag skulle få mitt liv tillbaka. Missbruket har kostat mig så mycket. Jag har knappt haft nån relation alls med familj och gamla vänner på hur länge som helst. Jag hade mitt första normala samtal med min far för första gången på flera år. Han var så glad och stolt för min skull att jag äntligen börjat reda ut saker igen. Jag hade börjat ta kontakt med gamla vänner igen, börjat planera inför framtiden, börjat leva ett normalt liv, men nu har jag kastat bort alltihop för ett 36 timmars warezrace. Känns som att jag har förbrukat min allra sista chans till räddning och förtroendet hos dom som verkligen bryr sig om mig är nog för alltid bortblåst. Jag kommer antagligen att vara fast i warezträsket för alltid. Jag undanber hån och moralpredikningar. Jag mår redan nog dåligt som det är.

Ni får ursäkta för långt inlägg och ingen kanske bryr sig, men jag kände bara att jag var tvungen att skriva av mig.

Fucking underbart TurboJugend :rofl
Vad fan ska man md släkt och vänner till när det finns warez, värdelösa tv-serier, hjärndöd hollywood-action etc. etc.? :D

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...