Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur är det att kolla på tvserier online?
typ familyguyx.com? eller watchfamilyguy.net
Jag glömde visst utorrent igång. 12 gig upp på en jävla film. Nu blir det hall. Iofs skulle en fäkta fängelsetatuering sitta fint.
Jag testar dold.se och brakar på som vanligt. Jag är ingen stor bad boy dock. Blir nog kanske bara 2-3 filmer i månaden, drar inte hem nåt sk*t.
dold.se har en VPN-tjänst som kostar 49 spänn för två månader just nu.
Vad händer om någon myndighet begär ut trafikuppgifter från er?
Utskrift
Vårt system skyddas av svensk lagstiftning, med en av världens starkaste skydd för integritet och värn om privatlivet. Vi kommer endast att lämna ut trafikdata i de fall då brottsmisstanke föreligger med straffskala på minst två år, och endast då våra advokater ger sitt godkännande, i enlighet med svensk lag. I alla anda fall lämnar vi inte ut någon data.
Vi sparar ingen kunddatabas annat än den e-post-adress du använder när du registrerar dig. Den behöver vi för att kunna kommunicera med dig angående din prenumeration på tjänsten.
Den som beträffande ett litterärt eller konstnärligt verk vidtager åt*gärd, som innebär intrång i den till verket jämlikt 1 och 2 kap. knutna upphovsrätten eller som strider mot föreskrift enligt 41 § andra stycket eller mot 50 §, döms, om det sker uppsåtligen eller av grov oaktsam-het, till böter eller fängelse i högst två år.
Tyvärr kommer dold.se att ge ut loggar om myndigheter begär ut informationen om jag fattat det rätt.
Och ge ut loggar innebär för information?
Jag vet ju inte hur dom gör, men något loggar dom ju eftersom dom kan ge ut denna info om den begärs. Antar att det är din riktiga ip som dom loggar och får man fram den kan man gå vidare till till leverantören.
Jag vet ju inte hur dom gör, men något loggar dom ju eftersom dom kan ge ut denna info om den begärs. Antar att det är din riktiga ip som dom loggar och får man fram den kan man gå vidare till till leverantören.
Vad jag fattat de som är att lagen säger att man måste spara loggar i 2år (tror jag det var) men lagen säger inget om ATT man måste logga. Så har man inget loggat har man inget heller att ge ut. Piratebay kör på det vet jag.
Det finns ett problem med det för ISP:er m.fl. Vad händer om de inte kan peka vidare på någon stackars användare? ("det var han!!") Jo, då är det ISP:n som står som ägare av IP-numret och har därmed fildelat eller vad det nu kan röra sig om. För att skydda sig själva om tumskruvarna börjar dras åt, så måste de ha loggar och ge ut dessa till myndigheterna.
Fast det lär väl behövas prejudikat först...
Vi ska nog vara tacksamma ändå att man håller den verkliga användaren ansvarig (i den mån det kan bevisas eller "bevisas"). Det skulle mycket väl kunna vara innehavaren av abonnemanget/kontot som åker dit, vilket är fallet i vissa andra länder. Ett trick är här att alla delar ut sina trådlösa nät - helt öppet. Om wlan-routern saknar möjlighet att logga vem som är uppkopplad (eller normalt inte har det påslaget), så kan inget heller bevisas. Men återigen - det krävs säkert prövning i domstol för att se hur det håller.
Vad händer om någon myndighet begär ut trafikuppgifter från er?
Vårt system skyddas av svensk lagstiftning, med en av världens starkaste skydd för integritet och värn om privatlivet. Vi kommer endast att lämna ut trafikdata i de fall då brottsmisstanke föreligger med straffskala på minst två år, och endast då våra advokater ger sitt godkännande, i enlighet med svensk lag. I alla anda fall lämnar vi inte ut någon data.
Vi sparar ingen kunddatabas annat än den e-post-adress du använder när du registrerar dig. Den behöver vi för att kunna kommunicera med dig angående din prenumeration på tjänsten.
Det finns ett problem med det för ISP:er m.fl. Vad händer om de inte kan peka vidare på någon stackars användare? ("det var han!!") Jo, då är det ISP:n som står som ägare av IP-numret och har därmed fildelat eller vad det nu kan röra sig om. För att skydda sig själva om tumskruvarna börjar dras åt, så måste de ha loggar och ge ut dessa till myndigheterna.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_2701391.svd
Dataintrång är värre än upphovsrättsintrång. Jävla clowner..
En annan metod är att hacka sig in i servern. Detta bedömer jag också som helt osannolikt med tanke på att IT-kompetensen på Antipiratbyrån är något bristfällig

Jag testar dold.se och brakar på som vanligt. Jag är ingen stor bad boy dock. Blir nog kanske bara 2-3 filmer i månaden, drar inte hem nåt sk*t.
dold.se har en VPN-tjänst som kostar 49 spänn för två månader just nu.
Hmm köpte 3 månader för att testa. Än så länge har det INTE fungerat alls
De påstår att jag skall få en gratismånad nu.
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |
|
|
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras
EURO MOTO ersätter inte IDM... |
|
|
Galfer skärper greppet om racing
Pressrelease från Galfer: ... |