KGK
1200
. Mot den bakgrunden blir jag närmast äcklad när Beatrice Ask säger att "en liten klick skriker högt"
Kan hon tycka, de som säger något är kanske de som begriper något om saken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
. Mot den bakgrunden blir jag närmast äcklad när Beatrice Ask säger att "en liten klick skriker högt"
Partiväsendet i Sverige funkar på det här sättet, med en uttalad hierarki, acceptera det eller flytta.
Klockren analys ft, vilket förbund stångade du dig blodig inom för att få den insikten?
Alltså hjälp mig nu är inte direkt insatt, kommer dom åt dom som tankar med torrents eller är det bara typ DC och limewire och sånt ?
Kan nån förklara bitte.
Det här innebär ju förresten att man tar en ganska stor risk om man använder trådlöst nätverk. Om nån tar sig in på ens nätverk och tankar en massa olagligheter så är det ju en själv som får ta smällen. Man får ett brev hem: "Betala xxxxx kr, annars jävlar blir det rättegång och skadestånd."
Bara dom ser ditt IP-nummer så är du körd. IP-numret syns när du laddar torrents.
Det här handlar ju inte om att stoppa fildelning, det handlar om att tjäna pengar på fildelarna. Det är ju hur enkelt som helst att bara sitta och plocka IP-nummer och sen skicka ut kravbrev.
Det här borde ju även locka andra att tjäna pengar på stämningar. Man lägger upp nånting man har upphovsrätt till på t ex Piratebay och döper filen till nånting som lockar till nerladdning. Sen tar man IP-numret av alla och kräver dom på pengar.
Reinfeld sa innan valet: "Jag vill inte jaga en hel ungdomsgeneration". Han är en man vid sitt ord, så nu låter han industrin göra det istället.
Bara dom ser ditt IP-nummer så är du körd. IP-numret syns när du laddar torrents.
Det här handlar ju inte om att stoppa fildelning, det handlar om att tjäna pengar på fildelarna. Det är ju hur enkelt som helst att bara sitta och plocka IP-nummer och sen skicka ut kravbrev.
Det här borde ju även locka andra att tjäna pengar på stämningar. Man lägger upp nånting man har upphovsrätt till på t ex Piratebay och döper filen till nånting som lockar till nerladdning. Sen tar man IP-numret av alla och kräver dom på pengar.
Reinfeld sa innan valet: "Jag vill inte jaga en hel ungdomsgeneration". Han är en man vid sitt ord, så nu låter han industrin göra det istället.
Fast torrents är ju lite annorlunda jämnfört med övriga fildelningsprotokoll då allting splittras upp i många bitar. Man kan ju ha enbart en bit och då delar man ju inte ut hela verket. Jag vet dock inte hur lagen ställer sig till det. Har iaf inte hört någon som blivit åtalad för det.
Med tanke på gemene mans politiska kompetens/intresse har jag gett upp för länge sedan. Faktiskt förvånad över att man inte lär ut grundläggande svensk politik i gymnasiet. Det, om något, är vidrigt ur en demokratisk aspekt. Jag flyttar till ett land med beslutande folkomröstningar, det är en bra start."Det är så här samhället fungerar, gilla läget eller skit i det!"
Ja, du har verkligen förstått demokratins grundprinciper! Alternativt helt resignerat.
Fan.
Du har kanske rätt och jag är helt dum i huvudet som fortfarande tror att det skulle gå att rädda skiten... när drar vi? Och vart då?
Nu har dom ju på förslag att ändra lagen pga just det. Att innan det blir tal om åtal så skall operatören skicka en varning innan några uppgifter lämnas ut.
Det som är så jävla sjukt är ju att man inte kan försvara sig. Inte fan har väl nån råd att gå upp i rättegång mot dom där svinen.
Hade polisen fått ta hand om det istället så hade lagen varit värdelös, eftersom då kan folk gå upp i domstol och polisen måste alltså ha hållbara bevis.
Dom kan väl aldrig egentligen bevisa vem i ett hushåll som suttit vid datorn. Men nu behöver dom ju inte eftersom ingen vågar riskera rättegångskostnader. Då betalar man hellre 1000 spänn, eller va fan dom nu kommer att kräva för en film. Man kanske blir dömd att knacka dörr i grannskapet och berätta att man är fildelare och köra med en grön regskylt på bilen.
Alla som seedar har ju hela filen.
Du får gärna rätta mig om jag har fel (helst med någon form av hänvisning), men om en person/företag A stämmer person/företag B på x antal kronor och rätten anser att A har rätt, inte fasiken blir väl B skyldig att betala rättegångskostnaderna? Det verkar orimligt att man måste riskera 50.000 eller så (ingen aning om vad en rättegång kostar) för att få försvara sig mot en felaktig stämning.
Du får gärna rätta mig om jag har fel (helst med någon form av hänvisning), men om en person/företag A stämmer person/företag B på x antal kronor och rätten anser att A har rätt, inte fasiken blir väl B skyldig att betala rättegångskostnaderna? Det verkar orimligt att man måste riskera 50.000 eller så (ingen aning om vad en rättegång kostar) för att få försvara sig mot en felaktig stämning.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |