iPhone-tråden

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
imessage funkar över 3g också, men bägge telefonerna måste ha imessage påslaget och skicka minst ett meddelande till varann. Det är så lurarna vet vilka som funkar med imessage och inte.
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
iphone - Copy.jpg

Ps. Testa låna ngns iphone, och se när personen förvandlas till gollum.

Blir ni jätte ledsna nu så tar jag bort det.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Visst är det så, tankevurpa av mig.

Jo, det är ju lite synd att det inte funkar likadant över 3G, men ingen telefontillverkare törs väl stöta sig med operatörerna och erbjuda något som går runt deras betaltjänster.

Skype för mobiltelefoner var väl inte direkt omtyckt av operatörerna :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
imessage funkar över 3g också, men bägge telefonerna måste ha imessage påslaget och skicka minst ett meddelande till varann. Det är så lurarna vet vilka som funkar med imessage och inte.

Se på fan, det var vågat av dom.

nog för att väldigt många operatörer har börjat bjuda på en massa SMS, men teoretiskt kan dom ju förlora pengar på det
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Körde JB på min 4S 5.0.1. Fungerar kanon! Äntligen JB igen efter bytet till 4S :yoparty
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Tydligen bra att stänga av imessage i om man får för sig att byta telefon :gnissla

Hade glömt det på i en gammal iphone tog ju lagom lång tid innan jag undra varför jag inte får några sms :huvet
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tydligen bra att stänga av imessage i om man får för sig att byta telefon :gnissla

Hade glömt det på i en gammal iphone tog ju lagom lång tid innan jag undra varför jag inte får några sms :huvet

Hur menar du nu? :va

Jag har imessage igång på iphonen men jag får fortfarande sms till HTC:n...
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Hur menar du nu? :va

Jag har imessage igång på iphonen men jag får fortfarande sms till HTC:n...

Ja du får sms som inte kommer från en iphone som har imessage. Jag fick inga sms till min android telefon som annars varit imessage förens jag stängde av det på alla mina gamla iphones.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja du får sms som inte kommer från en iphone som har imessage. Jag fick inga sms till min android telefon som annars varit imessage förens jag stängde av det på alla mina gamla iphones.

Det borde ju räcka att du stänger av iPhonen - eller det räcker för mig iaf. Hur många telefoner har du egentligen? :va :tungan
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Det borde ju räcka att du stänger av iPhonen - eller det räcker för mig iaf. Hur många telefoner har du egentligen? :va :tungan

Har en 3gs en 4a och en android. Stängde av imessage i 4an men fick inte sms till android telefonen förens jag stängde av det i 3gsen
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Min Ajfån 4L (långsam) har drabbats av något jävligt skumt, alternativt är jag dum i huvudet.

Helt plötsligt vägrade den hämta mejl om jag inte slog på 'Lösenkodslås' (fint ord förövrigt, Äpple). OK tänkte jag, det är väl bara att stänga av låset sedan, så jag slog in en kod/aktiverade 'Lösenkodsslås'.

Nu visar det sig att det inte går att slå av skiten. Rutan 'Stäng av lösenkod' är grå och går inte att välja. Vaffan? :mad:
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Är det "din" telefon eller är det en företagsmobil ? På jobbet gjorde de nåt liknande häromdagen så alla måste låsa upp telefonen för allt. De fick iofs inte förmånen att välja att aktivera låset.

//P
 

sportbike

Guest
Fungerar verkligen "drag and drop" av musik i iTunes?
Jag lyckas då inte.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Är det "din" telefon eller är det en företagsmobil ? På jobbet gjorde de nåt liknande häromdagen så alla måste låsa upp telefonen för allt. De fick iofs inte förmånen att välja att aktivera låset.

//P
Den är privat med Telia-abonnemang.
 

sportbike

Guest
Allvarligt, jag fattar nada.
Om jag väljer 40 låtar och sen väljer "synkronisera" så lägger den in fyra låtar och alla appar jag tagit bort :va


edit: nu e jag sur.
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Min Ajfån 4L (långsam) har drabbats av något jävligt skumt, alternativt är jag dum i huvudet.

Helt plötsligt vägrade den hämta mejl om jag inte slog på 'Lösenkodslås' (fint ord förövrigt, Äpple). OK tänkte jag, det är väl bara att stänga av låset sedan, så jag slog in en kod/aktiverade 'Lösenkodsslås'.

Nu visar det sig att det inte går att slå av skiten. Rutan 'Stäng av lösenkod' är grå och går inte att välja. Vaffan? :mad:

Gissar att ni precis bytt mailserver...
I SBS 2010 och uppåt så sätts detta per standard att skall man vara uppkopplad till kontorets exchange så kräver den vissa saker från användaren, det går utmärkt att stänga av som admin på servern men inte som användare.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top