iPhone-tråden

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Allvarligt, jag fattar nada.
Om jag väljer 40 låtar och sen väljer "synkronisera" så lägger den in fyra låtar och alla appar jag tagit bort :va


edit: idiotprodukt :mad:

Ja itunes är bra jävla puckat.. Så fort man råkar koppla en i produkt till datorn så får man tillbaka allt skit man mödosamt tagit bort från den.. :huvet
 

sportbike

Guest
Ja itunes är bra jävla puckat.. Så fort man råkar koppla en i produkt till datorn så får man tillbaka allt skit man mödosamt tagit bort från den.. :huvet

Ringde den försäljare som en gång i tiden sa: -iPhone skaru ha sirru, framtiden sirru.
Jag frågade honom nyss och åter igen svarade han: "Jag kan inte svara på det, tyvärr"
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ja itunes är bra jävla puckat.. Så fort man råkar koppla en i produkt till datorn så får man tillbaka allt skit man mödosamt tagit bort från den.. :huvet

Jag fattar liksom inte, det händer inte mig och de iPhones vi har i familjen (3st iPhone4).

Man skall se till att ha bockat i att iTunes får synka program, musik, filmer osv osv... det görs överst på varje flik för vardera kategori.
Sen när det är gjort så synkar man igen.
Sen börjar man ta bort och ha sig och nästa gång man synkar så ändras detta även i datorn.

Dock tar en synk inte bort något från datorn utan kryssar bara ur det ur synklistan.

Men först av allt, innan man göra några ändringar alls så skall man ta en säkerhetskopia så man kan backa.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Jag fattar liksom inte, det händer inte mig och de iPhones vi har i familjen (3st iPhone4).

Man skall se till att ha bockat i att iTunes får synka program, musik, filmer osv osv... det görs överst på varje flik för vardera kategori.
Sen när det är gjort så synkar man igen.
Sen börjar man ta bort och ha sig och nästa gång man synkar så ändras detta även i datorn.

Dock tar en synk inte bort något från datorn utan kryssar bara ur det ur synklistan.

Men först av allt, innan man göra några ändringar alls så skall man ta en säkerhetskopia så man kan backa.

Har testat kryssa ur manuellt i den där jefla listan men datorn kastar in skiten ändå om man råkar göra tabben att koppla in en ipad i datorn. :huvet
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Ringde den försäljare som en gång i tiden sa: -iPhone skaru ha sirru, framtiden sirru.
Jag frågade honom nyss och åter igen svarade han: "Jag kan inte svara på det, tyvärr"

Iphone är det inge fel på, det är itunes som suger!
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gissar att ni precis bytt mailserver...
I SBS 2010 och uppåt så sätts detta per standard att skall man vara uppkopplad till kontorets exchange så kräver den vissa saker från användaren, det går utmärkt att stänga av som admin på servern men inte som användare.

Det ger jag mig fan på. :mad:
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Allvarligt, jag fattar nada.
Om jag väljer 40 låtar och sen väljer "synkronisera" så lägger den in fyra låtar och alla appar jag tagit bort :va


edit: nu e jag sur.

Om du ska drag&droppa så ska du inte synkronisera, då drar du bara över låtarna från ditt iTunes-bibliotek till din iPhone (ute till vänster i listen) så kommer låtarna direkt, automatiskt att hamna i din telefon.

Gällande apparna så har jag varit med om det en gång och det var efter uppdatering till iOS5 men jag tog tiden att sitta och arrangerna skärmarna som jag ville ha dem i iTunes och sen dess har det inte varit några problem. Inga problem heller efter att vi kopplat in och synkat brorsans och frugans iPhones och min svågers iPad heller.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Gissar att ni precis bytt mailserver...
I SBS 2010 och uppåt så sätts detta per standard att skall man vara uppkopplad till kontorets exchange så kräver den vissa saker från användaren, det går utmärkt att stänga av som admin på servern men inte som användare.

Helt appropå så är det helt fantastiskt att det heter SBS... :hihi
 

sportbike

Guest
Om du ska drag&droppa så ska du inte synkronisera, då drar du bara över låtarna från ditt iTunes-bibliotek till din iPhone (ute till vänster i listen) så kommer låtarna direkt, automatiskt att hamna i din telefon.
Om jag markerar låt oss säga 20 låtar och drar dessa till min iPhone i listan, så står det mycket riktigt "20" i den lilla röda ikonen.
Sen släpper jag musknappen och går in i "musik" i telefonen.
Där finns en (1) låt.
Vad gör jag för fel?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Har testat kryssa ur manuellt i den där jefla listan men datorn kastar in skiten ändå om man råkar göra tabben att koppla in en ipad i datorn. :huvet

Inställningarna görs olika beroende på apparat, dvs om du gör inställningarna för din iPhone så gäller de inte för din iPad. Riktigt nice tycker jag som har olika grejer synkade på min iPhone, min iPad och min sons iPhone.

Det ger jag mig fan på. :mad:

Kika med dem och tipsa dem om att gå igenom inställningarna, vem vet, de kanske vill ha det så... men oftast är det systemadmins som inte riktigt kollat upp vad som händer innan de uppgraderar.

Iphone är det inge fel på, det är itunes som suger!

Yep, iTunes är ingen hit... men lär man sig hur det funkar så kan man klara av det.

Helt appropå så är det helt fantastiskt att det heter SBS... :hihi

Hehe, jag vet. :)

Om jag markerar låt oss säga 20 låtar och drar dessa till min iPhone i listan, så står det mycket riktigt "20" i den lilla röda ikonen.
Sen släpper jag musknappen och går in i "musik" i telefonen.
Där finns en (1) låt.
Vad gör jag för fel?

Personligen tycker jag det är bättre att låta iTunes synka in musik och då jobba med spellistor... något som iTunes har som jag faktiskt diggar är smarta spellistor, säg att man vill ha rock + dance + dansband men har för mycket av varje kategori så kan man sätta att den skall synka varje spellista men med max 200 låtar av varje eller vad man nu sätter för kriterier.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Precis som Carnivore är inne på här ovanför så är spellistor enklast. Håll dessa i fas så äre lugnt. Itunes är ett otyg, men om man lägger lite tid på att förstå pisset så gör det som man vill för det mesta.
Om man gillar iphone i övrigt så får man stå ut med itunes tyvärr. Inte tillräckligt för att få bort mig som kund, men jag har full förståelse för dem som backar.
 

sportbike

Guest
Kommit ett steg närmare gåtans lösning, kanske.
Sätter i ett usb-minne med musik, importerar allt till iTunes, den frågar om jag vill konvertera filformatet så det passar iTunes och det vill jag ju såklart.
Öppnar musikbiblioteket och alla låtar finns där, kan dock inte spela upp nåt då den "inte kan hitta filen"

Vad kan ha hänt nu då?
 

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Hemma
Hoj
En tung
Kommit ett steg närmare gåtans lösning, kanske.
Sätter i ett usb-minne med musik, importerar allt till iTunes, den frågar om jag vill konvertera filformatet så det passar iTunes och det vill jag ju såklart.
Öppnar musikbiblioteket och alla låtar finns där, kan dock inte spela upp nåt då den "inte kan hitta filen"

Vad kan ha hänt nu då?

Du har tagit ut usb-minnet?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Kommit ett steg närmare gåtans lösning, kanske.
Sätter i ett usb-minne med musik, importerar allt till iTunes, den frågar om jag vill konvertera filformatet så det passar iTunes och det vill jag ju såklart.
Öppnar musikbiblioteket och alla låtar finns där, kan dock inte spela upp nåt då den "inte kan hitta filen"

Vad kan ha hänt nu då?

itunes verkar inte gilla flac så har du filerna i det formatet så kan det va det som strular..
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Kommit ett steg närmare gåtans lösning, kanske.
Sätter i ett usb-minne med musik, importerar allt till iTunes, den frågar om jag vill konvertera filformatet så det passar iTunes och det vill jag ju såklart.
Öppnar musikbiblioteket och alla låtar finns där, kan dock inte spela upp nåt då den "inte kan hitta filen"

Vad kan ha hänt nu då?

Enkelt, du har ställt in att iTunes inte skall ordna musiken, då kan du ha musiken på olika platser och när du "lägger till" genom att dra det till iTunes så är det egentligen bara genvägar i iTunes databas som pekar på källfilen som ligger där du har den.
Jag har struntat helt i att försöka ha kontroll över själva filerna och kryssat i att iTunes skall hantera musiken helt och hållet, det jag vinner på det är att all musik kopieras till ett och samma ställe och iTunes har koll på all media åt mig, jag fipplar sedan bara med grejerna i iTunes.
Förlusten är att jag inte bestämmer hur själva filerna skall sorteras... men det ser jag inte riktigt som en förlust heller, jag slipper helt enkelt bry mig och kan istället jobba mot iTunes och tänka på det hela som en "databas".
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top