iPhone-tråden

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jo men på min padda utan fingeravtryck så står det att jag ska trycka för att låsa upp. Varje gång har jag gjort ett för långt tryck av någon anledning så Siri har vaknat.
Men det är nog bara en vanesak, har ju bara haft det i ett par timmar än så länge.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Aha, om du inte använder Siri kan du ju stänga av henne. :)

Vad faaan. Får massa notiser i tapatalk så fort något skrivs i denna tråden trots att jag aldrig skrivit nåt
Likabra att skriva nåt då. Iphone är bajs

Du kan va.
 

Ohlson89

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha R1, KTM motard
Jag måste bara få önska eder alla en riktigt god jul! :D:hojbusa (drömt om och få använda "fuck you burnout smilie" :kär
Är även lite biter över att 6s känns lite omodern nu. :huvet
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag är en av bakåtsträvarna som kommer sakna hörlursuttaget. Flyger mycket och brukar ladda telefonen samtidigt som jag lyssnar på musik med trådade NC lurar. En lösning där det inte går att ladda telefonen samtidigt som man har trådade hörlurar går bort tills det finns in-ear NC lurar med 20hr+ batteritid.

Sen det här med trådlösa mottagare inkörda i huvet... hur bra är det egentligen??
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Var det inte en kontrovers om 3.5 mm uttaget. Läste på några utländska siter att man misstänkte att det hade med DRM att göra.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag är en av bakåtsträvarna som kommer sakna hörlursuttaget. Flyger mycket och brukar ladda telefonen samtidigt som jag lyssnar på musik med trådade NC lurar. En lösning där det inte går att ladda telefonen samtidigt som man har trådade hörlurar går bort tills det finns in-ear NC lurar med 20hr+ batteritid.

Sen det här med trådlösa mottagare inkörda i huvet... hur bra är det egentligen??

Samma här. Men med fulladdad lur klarar jag enkelt en Kinaresa ändå. Trist bara att behöva släpa på en adapter, men jag får väl proppa mer den i den lilla väskan jag har lurarna i.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Digital Rights Management(kopieringsskydd). Man hävdade att med en rent digital utgång så blev det enklare att se till så att den musik man köpt inte gick att föra över till någon annan enhet och att headsetet måste certifieras, alltså mer $$$.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Samma här. Men med fulladdad lur klarar jag enkelt en Kinaresa ändå. Trist bara att behöva släpa på en adapter, men jag får väl proppa mer den i den lilla väskan jag har lurarna i.

Men då är inte luren fulladdad när du kommer fram...?

Btw, vilka lurar använder du? Mina Bose 20i sjunger på sista versen, men jag är så toknöjd att jag funderar på att köpa likadana igen. Några tips på alternativ?
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Nej, det har väl dragit merparten av batteriet under resan, men väl framme så stänger jag av allt utom Wi-fi för att inte dra en massa roaming, så då drar den väldigt lite batteri.
Jag har ett par Monster Turbine (in ear). Har aldrig hört något liknande i ljudkvalitet i smålurar tidigare, så jag är toknöjd. Tror inte de säljs längre tyvärr.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Nej, det har väl dragit merparten av batteriet under resan, men väl framme så stänger jag av allt utom Wi-fi för att inte dra en massa roaming, så då drar den väldigt lite batteri.
Jag har ett par Monster Turbine (in ear). Har aldrig hört något liknande i ljudkvalitet i smålurar tidigare, så jag är toknöjd. Tror inte de säljs längre tyvärr.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ah, sån tur har inte jag... stänger jag av telefonen när jag kommer fram får jag nog se mig om efter nytt jobb ganska snart... :)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Digital Rights Management(kopieringsskydd). Man hävdade att med en rent digital utgång så blev det enklare att se till så att den musik man köpt inte gick att föra över till någon annan enhet och att headsetet måste certifieras, alltså mer $$$.

Fast det går väl lika bra att föra över musiken med adaptern? :va
Pengaargumentet köper jag dock rakt av.

Jag tror att Apple skjuter sig i foten på kort sikt. Vi som faktiskt, liksom Lugn, reser en del och vill passa på att ladda mobilen samtidigt som vi njuter av musik eller film kommer att dra oss för att skaffa en 7:a. På kort sikt. På lång sikt kommer the Holy Church of Apple att slå försäljningsrekord igen eftersom majoriteten av användarna är helt insnöade på att de måste ha en iPhone och att den måste vara den senaste modellen.



Som sidospår så fungerar mina Bose QuietComfort 15 fortfarande så ohyggligt bra så jag har inte ens övervägt att skaffa några andra.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Fast det går väl lika bra att föra över musiken med adaptern? :va
Pengaargumentet köper jag dock rakt av.

Jag tror att Apple skjuter sig i foten på kort sikt. Vi som faktiskt, liksom Lugn, reser en del och vill passa på att ladda mobilen samtidigt som vi njuter av musik eller film kommer att dra oss för att skaffa en 7:a. På kort sikt. På lång sikt kommer the Holy Church of Apple att slå försäljningsrekord igen eftersom majoriteten av användarna är helt insnöade på att de måste ha en iPhone och att den måste vara den senaste modellen.



Som sidospår så fungerar mina Bose QuietComfort 15 fortfarande så ohyggligt bra så jag har inte ens övervägt att skaffa några andra.

Finns det ingen adapter man kan använda sig av så man både kan ladda och ha hörlurarna i samtidigt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Finns det ingen adapter man kan använda sig av så man både kan ladda och ha hörlurarna i samtidigt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det är klart att det finns.

http://www.theverge.com/2016/9/8/12852098/belkin-apple-iphone-7-plus-adapter-dongle-charge-music

Vill man hitta problem med uppgraderingar så finns de såklart, men tycker man att det är för krångligt att lära sig något nytt är det kanske bättre att man behåller den telefonen man redan har.
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Helt perfekt eller hur? Vill man lyssna pa musik och ladda fanskapet samtidigt behover man bara tva adaptrar!

:tummenupp
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Som sidospår så fungerar mina Bose QuietComfort 15 fortfarande så ohyggligt bra så jag har inte ens övervägt att skaffa några andra.

Over/on ear har bättre isolering, men in-ear är helt klart smidigare att ha med sig och fungerar att sova med.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top