iPhone-tråden

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag köpte 6s+ Förra månaden och tänkte att den står sig nog ett par år.
Är redan sugen på 7+ nu. Jag får dem en aning billigare så det lönar sig att byta upp sig och sälja sin gamla. Kommer klippa en 256gig :)
Samma sits här.

Jag har en försynt liten fråga: om man inte har råd med tak över skallen för 250 spänn per natt, köper man en iPhone för 11 papp då?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
- - - Updated - - -

Samma sits här.

Jag har en försynt liten fråga: om man inte har råd med tak över skallen för 250 spänn per natt, köper man en iPhone för 11 papp då?

Jag får den mycket billigare än 11.000kr.

Och man blir inte rik av att fullkomligen kasta iväg sina pengar. Boendet kostade oss nu 5.000kr var + resa upp&ner. Hade väl varit roligare att köpa kolfiber för de pengarna.

Ska iväg till England och provköra en Superleggera om 3 veckor. Har redan maxat ihjäl R1M'en så det är dags för en till. Står mellan Superleggeran eller Panigales jubileumsmodell. SL'en kommer bli 5 år gammal nästa år =(

Edit: måste tillägga att det var även en koll på hur forumet har blivit.
Förr kunde jag bara skriva att jag skulle till Skellefteå och om nån kunde hjälpa till med boende. Då fick jag och en kompis sova hos Olle och hade världens bästa helg ihop.
Sånt funkar uppenbarligen inte idag längre. Alla fördomar bekräftade, tyvärr.
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Du har rätt, förr kunde man få knoppa i någons garage om det knep, nu stänger alla dörren om sig.
Det har blivit kallt därute.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du har rätt, förr kunde man få knoppa i någons garage om det knep, nu stänger alla dörren om sig.
Det har blivit kallt därute.

Hmm, upplever det inte så själv. Det gäller bara att börja prata med folk och visa sina goda sidor. :) Du får alltid sova i mitt källarförråd SportBarbie. ;)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

d92ca7f769fc6c9f1fea70a3ab4e8216.jpg
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Ger mig till slut för trenden med skitstora skärmar och lade en order på en 7+...
Hatar telefoner där man inte kan använda en hand för att styra luren, men är för lat för att byta OS 8och har tidigare testat Android och mådde pyton av det), iPhone SE har för lite minne, och vanliga 7:an är redan den så stor att det är svårt med mina korta fingrar att använda den. Dubbelkameran avgjorde.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Tankade hem iOS10 igår.
Det här med att inte dra åt sidan när man vill låsa upp kommer ta ett tag att vänja sig vid.
Varje gång jag ska låsa upp min padda utan fingeravtryck grejen så trycker jag för länge och får igång Siri i stället. Men det är väl som med allt en vanesak.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tankade hem iOS10 igår.
Det här med att inte dra åt sidan när man vill låsa upp kommer ta ett tag att vänja sig vid.
Varje gång jag ska låsa upp min padda utan fingeravtryck grejen så trycker jag för länge och får igång Siri i stället. Men det är väl som med allt en vanesak.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fingeravtrycket håller du ju bara. Siri trycker du. :)
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Fingeravtrycket håller du ju bara. Siri trycker du. :)
Jo men på min padda utan fingeravtryck så står det att jag ska trycka för att låsa upp. Varje gång har jag gjort ett för långt tryck av någon anledning så Siri har vaknat.
Men det är nog bara en vanesak, har ju bara haft det i ett par timmar än så länge.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Den här funktionen "lift to wake" är ju bra, men vill man använda luren och inte är snabb nog så måste man trycka två gånger.
Vad står det för version i eran telefon, jag har 10.0.1
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Vad faaan. Får massa notiser i tapatalk så fort något skrivs i denna tråden trots att jag aldrig skrivit nåt ?
Likabra att skriva nåt då. Iphone är bajs
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top