Iphone eller HTC?

Vilken är mest prisvärd som du skulle välja?

• Antal röstningar
    0
I och med Angry Birds intåg i Android-världen här om dagen så försvann det sista desperata argumentet till varför man ska välja en Hajpfån ;)

Du KAN köpa apps till Android. Via market, "om du rootar ja" säger alla skeptiker nu. Ok. Men det sköna med Android är att ingen tvingar dig att använda market. Ladda ner vart ifrån du vill, betala programmeraren direkt via PayPal, kort, natura! Du bestämmer, inte Steve Jobs.

Sedan händer det mer i Android-världen. Fler tillverkare, större utbud av telefoner. Hajpfån 4 är helt ny men bara knappt prestanda-mässigt bättre än HTC Desire eller liknande. Om ett år kommer Hajpfån 4 vara frånåkt med hästlängder men det kommer antagligen dröja ytterligare några år innan nästa modell släpps. Under tiden spottas det ut olika Android-modeller för alla smaker.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Röstar alla dagar på HTC:n, eller en X10 mini pro, jäklar vilken liten och smidig telefon / smartphone

I och med Angry Birds intåg i Android-världen här om dagen så försvann det sista desperata argumentet till varför man ska välja en Hajpfån ;)

Angry Birds, kom inte det spelet först till N900?:gnissla

Har iphone4, 3GS och Desire. Använder i stort sett bara Desiren sedan OS 2.2 kom med Flash stödet. iPhone 3 till 4 spelade ingen större roll för mig iaf. Flash stödet för Desiren är isf en större revolution, då öppnade sig det betydligt fler siter som är användbara. Då kan man surfa t.ex SVTplay istället för den bantade iphone / mobil siten. :tummenupp

Jag klurar på att skaffa ny mobil, och då kommer det bli Halebop - men kan någon förklara vad fan dom menar med

"* Fri surf ingår året ut! Du betalar endast 59 kr/mån under 2010. Därefter 109 kr/mån."

ingår det FRI surf eller gör de inte det!? :näsblod

Kom hit och köp en gratis bil för 350.000 SEK :banana :brinnerup

Jag klurar på att skaffa ny mobil, och då kommer det bli Halebop - men kan någon förklara vad fan dom menar med

"* Fri surf ingår året ut! Du betalar endast 59 kr/mån under 2010. Därefter 109 kr/mån."

Det står väl ganska enkelt:

Fri surf ingår resten av året.

Sen kostar det 59 spänn 2011

109 spänn efter 2011

Läs om, läs rätt.. :fakta

Sen är det ju så att det inte bara är HTC som tillverkar telefoner med Android.

Och angående touchen i HTC, prova Samsung Galaxy S. Den känslan i touchen sparkar skiten ur iPhone och sedan ligger med hans fru.

Du har fel.

Har fingrat på de flesta nya smartphones förutom iphone4 och HTC Legend (har själv en 3gs) och ingen har samma mjuka sköna flyt i touchen som iphonen har.
Möjligt att det går att tweaka, dona och fixa för att få det bättre, men nu pratar jag lurar som kommer direkt ur kartongen (som naturligtvis är det sättet man ska jämföra på).

Därmed inte sagt att de är dåliga.

Har en iPhone 3GS och den enda telefon jag skulle kunna tänka mig att byta till är iPhone 4. Skillnaden dessa telefoner emellan är dock inte så stor att jag kan tänka mig att byta upp mig, utan väntar till nästa iPhonesläpp.

Har pillat lite på HTCs modeller och mår nästan fysiskt illa. Inte att de är dåliga på något vis, utan snarare överlägsna rent på pappret. Men det är något speciellt med iPhonen som gör att jag nu efter ett års användning inte klarar av att använda någon annan telefon. Sålänge ingen annan tillverkare kommer med en telefon som lagar mat och sköter disken kommer jag (mark my words) aldrig byta tillverkare från Apple.

Det står väl ganska enkelt:

Fri surf ingår resten av året.

Sen kostar det 59 spänn 2011

109 spänn efter 2011

Läs om, läs rätt.. :fakta

Du betalar endast 59 kr/mån under 2010.
Är det inte 2010 NU?

Möjligt att det går att tweaka, dona och fixa för att få det bättre, men nu pratar jag lurar som kommer direkt ur kartongen (som naturligtvis är det sättet man ska jämföra på).

Antar att du inte heller justerar förarstolen och speglarna så som du vill ha dem när du ska köpa bil?

Abonnemanget kostar 59 kronor, utan datatrafik. Nu bjuder de på avgiften för datatrafik, vilket vanligtvis är 109 kronor.

Jag har ingen insyn i HTC Desiren, men innan jag köpte Iphone 3Gs så hade jag en HTC touch...

Vilken skit säger jag bara. Den va det sämsta i telefonväg jag någonsin haft. Att jag någonsin kommer köpa en HTC igen är föga troligt. Kan tänkas att de nyare är bättre självklart, men mig som konsument förlorade dem på den telefonen.

Däremot är jag supernöjd med min Ipone, jag har inte haft ett enda problem med den hitintills och nu har jag haft den i snart ett år. Jag är lite sugen på att byta upp mig till 4an, men tycker inte riktigt det är värt pengarna. Den jag har nu fungerar utmärkt och har alla de finesser och funktioner som jag kräver.
Tidigare har jag känt att jag velat byta telefon var 6e månad eller varje år pga att den gamla saknat något. Men Det behovet har jag inte nu!

Jag är helnöjd med min Iphone som sagt :)

som en liten notis då kan jag tillägga en liten konversation jag hörde på gymmet för några månader sedan :hihi

Två äldre herrar stod och diskuterade hur dålig Iphonen var. Båda två var eniga om att telefonen var dålig men likväl resonerade dem i 10 min om olika anledningar mm... bla att det inte va windows mm i den...
Det hela slutade iallafall med att den ena berättade om sin skidsemester och hur det hade ringt i telefonen och att han varje gång var tvungen att ta av vanten för att svara vilket ju fick honom att frysa något fruktansvärt om handen... Det var då den sämsta funtionen med Iphonen :hihi

Detta var alltså två män i 40 års åldern, av allt att döma kontorsnissar....

Last edited:
Jag har ingen insyn i HTC Desiren, men innan jag köpte Iphone 3Gs så hade jag en HTC touch...

Vilken skit säger jag bara. Den va det sämsta i telefonväg jag någonsin haft. Att jag någonsin kommer köpa en HTC igen är föga troligt. Kan tänkas att de nyare är bättre självklart, men mig som konsument förlorade dem på den telefonen.

Däremot är jag supernöjd med min Ipone, jag har inte haft ett enda problem med den hitintills och nu har jag haft den i snart ett år. Jag är lite sugen på att byta upp mig till 4an, men tycker inte riktigt det är värt pengarna. Den jag har nu fungerar utmärkt och har alla de finesser och funktioner som jag kräver.
Tidigare har jag känt att jag velat byta telefon var 6e månad eller varje år pga att den gamla saknat något. Men Det behovet har jag inte nu!

Jag är helnöjd med min Iphone som sagt :)

som en liten notis då kan jag tillägga en liten konversation jag hörde på gymmet för några månader sedan :hihi

Två äldre herrar stod och diskuterade hur dålig Iphonen var. Båda två var eniga om att telefonen var dålig men likväl resonerade dem i 10 min om olika anledningar mm... bla att det inte va windows mm i den...
Det hela slutade iallafall med att den ena berättade om sin skidsemester och hur det hade ringt i telefonen och att han varje gång var tvungen att ta av vanten för att svara vilket ju fick honom att frysa något fruktansvärt om handen... Det var då den sämsta funtionen med Iphonen :hihi

Detta var alltså två män i 40 års åldern, av allt att döma kontorsnissar....

Du skulle visat dem hur man svarar med näsan! slajda upp skiten med nästippen :)

Du skulle visat dem hur man svarar med näsan! slajda upp skiten med nästippen :)
Att jag inte tänkte på det :rolleyes:

Jag och min kollega hade så roligt åt dem där två tjommarna :hihi:Dom hade ju dött om jag trixat fram telefonen och näsöppnat den ;) Jag har dessutom kod på min så det hade ju kunnat bli ovanligt effektfullt :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT