Iphone eller HTC?

Vilken är mest prisvärd som du skulle välja?

• Antal röstningar
    0
Android stödjer flash, det gör inte appel.
Htc 1 - 0 iphone

Hehe jaja man får ju se det positivt, men som sagt, om man endå brukar lägga en femhundring på samtal varje månad och tar ett abb med pott där du inte ger nått för själva telefonen så är det ju nästan gratis.. Ringer du däremot normalt för en hundring så är det ju inte så billigt.

499:- X 24 månader blir 11 976: -. Ringer du garanterat för 499: - varje månad så kostar telefonen ingenting... eller? Tänker jag rätt när jag säger att telefonen kostar beloppet från vad den kostar kontant upp till 11 976: - som du betalt efter 2 år?

Är i samma sits, men väntar nog på Desire HD som dom presenterar 15:e september :)

499:- X 24 månader blir 11 976: -. Ringer du garanterat för 499: - varje månad så kostar telefonen ingenting... eller? Tänker jag rätt när jag säger att telefonen kostar beloppet från vad den kostar kontant upp till 11 976: - som du betalt efter 2 år?

Nja det är ju pengar man endå ger till telefon bolaget.. Det du åker dit på är ju att du låser dig till ett visst bolag. Ringer man för 499.- eller mer varje månad så är ju abonnemanget bra även utan telefonen.. Dvs att efter två år så skulle jag ialla fall köra med samma abonnemang även utan bindningstiden.

Skulle jag kört android skulle jag försöka få tag på en nexus one.. Då är man ju säker på att alltid få senaste mjukvaran när den finns tillgänglig :)

Nja det är ju pengar man endå ger till telefon bolaget.. Det du åker dit på är ju att du låser dig till ett visst bolag. Ringer man för 499.- eller mer varje månad så är ju abonnemanget bra även utan telefonen.. Dvs att efter två år så skulle jag ialla fall köra med samma abonnemang även utan bindningstiden.

Jo man kan räkna på olika sätt och till sist är det ju vad man personligen tycker är vettigt för den telefon man vill ha som fäller avgörandet.

Ajfån. För bra för att inte ha.

Har klämt på HTC-telefoner. Totalt ointressant.

Stod inför samma val förra veckan. Desire kommer denna veckan.. :tummenupp

Jag har fått för mig att de som bara vill ha en mobil med stor skärm för att vara k00l köper en iphone därför att alla andra har det.

De som vill ha en mobil med stor skärm och som kollar sig runt i världen och söker egna alternativ koper en android.

Skulle jag kört android skulle jag försöka få tag på en nexus one.. Då är man ju säker på att alltid få senaste mjukvaran när den finns tillgänglig :)

Eller den kommande Huaweien, den tillverkas i samarbete med Google och kommer att köra ren android utan anpassningar, så den borde få uppgraderingar direkt.

Dock kör den klen hårdvara och kanske inte klarar en uppgradering till 3.0.

Jag är nöjd med min Desire och att jag inte behövde vänta på 2.2 uppgraderingen speciellt länge.

Jag skulle vänta på nästa generation Android. Desire HD är många gånger mer intressant än den vanliga och med tanke på att Qualcomm (ryktesvis) redan börjat leverera dual-core Snapdragon så känns det lite som att just precis nu är helt fel tillfälle att köpa en Androidlur. Tidigt 2011 borde de börja sippra ut på marknaden.

Vad gäller "gratis" telefoner så är det abonnemang +förhöjd månadsavgift för att få telefonen "gratis". Abonnemanget i sig ger lite subvention beroende på vilken operatör samt abonnemangsform man väljer.

Nästa lur via jobbet blir nog något mer klassiskt tror jag då jag är trött på all skit som är populärt numera, och ändå säljer jag telefoner m.m.

Tacka vet jag en "gammal" hederlig telefon som man kan ringa och skicka sms med, det är ju det man behöver, resten kan kvitta. :tummenupp

ifån skulle jag inte vilja ha ens om någon så gav mig en tusenlapp för att ta emot skiten.

Last edited:
Jag skulle vänta på nästa generation Android. Desire HD är många gånger mer intressant än den vanliga och med tanke på att Qualcomm (ryktesvis) redan börjat leverera dual-core Snapdragon så känns det lite som att just precis nu är helt fel tillfälle att köpa en Androidlur. Tidigt 2011 borde de börja sippra ut på marknaden.

mm batteritiden är nog så dålig med enkel snapdragon och man kan alltid vänta lite längre för att få bättre...

mm batteritiden är nog så dålig med enkel snapdragon och man kan alltid vänta lite längre för att få bättre...

Fast eftersom de skeppas är det väl rätt stor risk att single-core-lurarna inte är särskilt framtidssäkra när det kommer till OS-uppdateringar. Dual-core hjälpte ju energiförbrukningen på datorfronten så den kanske kan göra det även på mobilfronten?

Vad gäller "gratis" telefoner så är det abonnemang +förhöjd månadsavgift för att få telefonen "gratis". Abonnemanget i sig ger lite subvention beroende på vilken operatör samt abonnemangsform man väljer.

De flesta är så men med Tres Pott 499 får man ringa för alla 499 kr och, som många tidigare sagt, om man ändå ringer, sms:ar och surfar för den summan i månaden så är ju luren gratis.

Last edited:

Batteritiden är ju under all kritik på dom flesta telefoner idag, SE X10 t.ex. ladda minst varje dag vid normalt användande.

Till er som "måste" ha dessa avancerade lurar, klarar ni er inte utan? Att man vill ha mail i luren via jobb kan jag förstå då det är ganska smidigt. Men man blir inte kung på jorden bara för att man har en ny het lur med sig när man går på krogen.

De flesta är så men med Tres Pott 499 får man ringa för alla 499 kr och, som många tidigare sagt, om man ändå ringer, sms:ar och surfar för den summan i månaden så är ju luren gratis.

Fast då gäller det ju att man bor på ett ställe där 3 verkligen fungerar. Har många kunder i veckan som är riktigt förbannade då dom har 3 och det inte fungerar någonstans förutom i storstäderna.

Last edited:
En begagnad 3GS.

Inget strul, bara fungerar! 4an märkte jag ingen skillnad på när jag provade.

När jag har pillat på HTCs modeller har det aldrig känts så bra som iphonen. Laggar mer, sämre touchskärm mm.

Sen är det ju så att det inte bara är HTC som tillverkar telefoner med Android.

Och angående touchen i HTC, prova Samsung Galaxy S. Den känslan i touchen sparkar skiten ur iPhone och sedan ligger med hans fru.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden