Iphone eller HTC?

Vilken är mest prisvärd som du skulle välja?

• Antal röstningar
    0

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Vänner,

Kanske finns det fler tråda och googlar jag finns det massor. Jag litar på er, kära hojsyskon, så nu ska ni hjälpa mig att välja vilken jag ska ha. Med det menar jag mest prisvärd. Jag kommer inte att göra egna appar men jag gillar teknik, någorlunda iaf. vill kunna använda banktjänster mm:)
HTC Desire
Iphone 3gs
Iphone 4

iPhone 3Gs om du inte prompt måste ha en 4:a.
Måste du prompt ha en 4:a så röstar jag på 4:an.

Rösta nu och motivera gärna varför då det är stor prisskillnad. Nyaste är coolast, då är man kung/drottning....:rolleyes: Men är det värt pengarna? :)

HTC´n är mest prisvärd .. En bra telefon för inte allt för dyra pengar

Ip4 är bättre, men lite väl saftig om man inte är nörd

3gs skulle jag skippa helt. Ser inga direkta fördelar med den..

Rösta nu och motivera gärna varför då det är stor prisskillnad. Nyaste är coolast, då är man kung/drottning....:rolleyes: Men är det värt pengarna? :)

HTC Desire 4602:- med frakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=563575

Iphone 3gs 16gb 6948:- med frakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=448899

Iphone 4 8237: med frakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=630392

Självklart ska du köpa en Desire. :) Imo trevligare lösningar med t.ex 7 st hemskärmar. Sen någon månad även med Android 2.2 :tummenupp

Vill du vara som alla "coola" ska du ha en Iphone 4.
Är du mer intresserad av teknik ska du ha en Android.

Självklart ska du köpa en Desire. :) Imo trevligare lösningar med t.ex 7 st hemskärmar. Sen någon månad även med Android 2.2 :tummenupp

Ett alternativ är att binda sig 1 år hos t ex telia och få en Ip4 för 5200kr. Abonemang måste man ju ändå ha. Iof är väl htcn rejält mkt billigare med 1 års abonemang

Fast sådär kan du ju inte säga. Iphone4 är en bättre telefon

Last edited:
Klämde på en iPhone 4 igår och kände noll wow-känsla. Inte ens den hypade skärmen kändes som något speciellt.
Funderade på en 4:a då jag har ruttnat på att android market fortfarande inte klarar av betalappar. Men efter att ha pillat på en så har jag bestämt mig för att inte byta. :tummenupp

Är Desire-ägare.

8237:- För en telefonjävel? :3freak Då har man för mycket pengar, eller dåligt omdömme.

Det verkar vara så att årets mobil i europa helt hamnat i bakvattnet? Undrar varför Sony Ericsson X10 mini för 2 700 kr utan abonnemang inte finns med bland röstningsalternativen? Trådskaparen är väl inte intresserad kanske men nu har jag ändå nämnt alternativet. Jo den är underbar för er som vill veta! Snart med android 2,1 inte 2,2 men va fan då? 2,1 är säkert bra!

:tummenupp :banana :Bugar :tummenupp :banana :Bugar

Last edited:
8237:- För en telefonjävel? :3freak Då har man för mycket pengar, eller dåligt omdömme.

95% av iphoneägarna tar telefon på avbetalning aka. abonnemang och vägrar förstå att man faktiskt betalar dom summorna för telefonen. :huvet

6300kr kostar den över disk

95% av iphoneägarna tar telefon på avbetalning aka. abonnemang och vägrar förstå att man faktiskt betalar dom summorna för telefonen. :huvet

Nej, summan slutar på 4800kr för bindning i 2 år, 5200kr för bindning i ett år, 6300kr utan bindningstid.

Last edited:
HTCn är mest prisvärd, inget snack! Men jag skulle hellre betala mer för att få en iphone alla dagar i veckan.. Är man "data nörd" eller så är HTCn ett bättre val så du kan göra mer saker medans iPhone alltid bara funkar precis som man vill att den ska funka :tummenupp Som N/A skriver så är det ingen wow känsla mellan en HTC och en iPhone, men när man levt med iPhonen ett tag börjar man inse att allt bara funkar precis som man vill hela tiden utan att strula..

*edit* i slutändan är det endå en fråga om smak.. Jag gillar iOS mycket bättre än android alla tycker inte lika :)

/ haft både HTC och iPhone..

Köper man en iphone 4 hos tre t ex, kostar det 499.- i månaden i 24 månader. MEN du får ringa upp varenda öre av det.. Ringer man endå för den summan normalt så är telefonen gratis :tummenupp

Last edited:
6300kr kostar den över disk

Nej, summan slutar på 4800kr för bindning i 2 år, 5200kr för bindning i ett år, 6300kr utan bindningstid.

Hatar låsta telefoner och bindningstider. Under dessa 2 år så kanske det dyker upp billigare abbonemang som du inte kan ta istället. Så den egentliga kostnaden borde inkludera förlusten du gör att ha ett dyrare abbonemang än du kunnat skaffa dig utan bindningstid.

Hatar låsta telefoner och bindningstider. Under dessa 2 år så kanske det dyker upp billigare abbonemang som du inte kan ta istället. Så den egentliga kostnaden borde inkludera förlusten du gör att ha ett dyrare abbonemang än du kunnat skaffa dig utan bindningstid.

Låsa upp gör man på 5 minuter hemma .

Anyway, htcn är lätt mest prisvärd, men titta även på x10, x10 mini och allt vad dom heter

HTCn är mest prisvärd, inget snack! Men jag skulle hellre betala mer för att få en iphone alla dagar i veckan.. Är man "data nörd" eller så är HTCn ett bättre val så du kan göra mer saker medans iPhone alltid bara funkar precis som man vill att den ska funka :tummenupp Som N/A skriver så är det ingen wow känsla mellan en HTC och en iPhone, men när man levt med iPhonen ett tag börjar man inse att allt bara funkar precis som man vill hela tiden utan att strula..

*edit* i slutändan är det endå en fråga om smak.. Jag gillar iOS mycket bättre än android alla tycker inte lika :)

/ haft både HTC och iPhone..

Köper man en iphone 4 hos tre t ex, kostar det 499.- i månaden i 24 månader. MEN du får ringa upp varenda öre av det.. Ringer man endå för den summan normalt så är telefonen gratis :tummenupp

Olika definitioner på "gratis" märker jag. Passar du på att ringa dubbelt så mycket så "tjänar" du pengar också. :rolleyes:

Tack än sålänge för bra synpunkter. Tilläggas kan är att jag vägrar binda upp mig eller ta en telefon på avbetalning. Har abonnemang via jobbet. Är Iphone 4 överlägsen och motiverar priset så får det bli den men just nu lutar det åt HTC Desire... Väntar med spänning på fler synpunkter och röstande. :banana

Olika definitioner på "gratis" märker jag. Passar du på att ringa dubbelt så mycket så "tjänar" du pengar också. :rolleyes:

Hehe jaja man får ju se det positivt, men som sagt, om man endå brukar lägga en femhundring på samtal varje månad och tar ett abb med pott där du inte ger nått för själva telefonen så är det ju nästan gratis.. Ringer du däremot normalt för en hundring så är det ju inte så billigt.

Vart tar dom ~7000 kronorna som telefonen kostar vägen? Bjuckar tre eller Apple på dom? Vem står för kostnaden? Kan det vara inbakat i ditt abonnemang? :rolleyes:

Cykel på köpet!

Gratis telefon? Jösses :hihi

Vart tar dom ~7000 kronorna som telefonen kostar vägen? Bjuckar tre eller Apple på dom? Vem står för kostnaden? Kan det vara inbakat i ditt abonnemang? :rolleyes:

Cykel på köpet!

Gratis telefon? Jösses :hihi

Klart det bakas in i abonnemanget, men om du till vardags ringer för 500.- + i månaden och tar ett abonnemang där tre står för telefonen om du förbinder dig att ringa för 500.- i månaden så betalar du ju inget för själva telefonen, du betalar för samtalen du gör med den. Ringer du endå mer än så får du telefonen, men ringer du mindre och får massa pott över du inte blir av med så kostar den ju massa pengar såklart..

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden