iPadtråden

Vad underbar läsning det här måste vara för alla spammers i tråden som bara häcklar och häcklar denna dyyyyyyra låtsasapparat som uppenbarligen får konkurrenterna att känna sig hotade... vissa förstår, andra inte.
Eller som en av mina favoriter: "Tomma tunnor skramlar mest"

Allt som står är ju att de andra självklart trodde de skulle ta ett ännu högre överpris än vad de kommer göra.

Nu får de andra istället sänka sitt redan billiga pris o man får väl tacka apple lite denna gång :tummenupp

Men en sådan app kommer A: inte bli i närheten så kapabel som Logic, B:i så fall kosta tusenlappar vilket är onödigt när man har en hel setup. Och hur kopplar man in ljudkort, keybord, etc? Visst det kan bli en skojsig trummaskin man kan lägga rutten bas på men att göra musik på vettefan.

Kan inte tänka mig att det är tanken att den här skall ersätta en inspelningsstudio... snarare en surfplatta/bokläsare så att du inte behöver surfa SH på din inspelningsstudio. :)

Ljudkortet menade jag bara att man kopplar in via USB, en mick i det och sen samplar där det behövs..

Det var bland annat där det sket sig. Den har inte klassisk USB.

Kan inte tänka mig att det är tanken att den här skall ersätta en inspelningsstudio... snarare en surfplatta/bokläsare så att du inte behöver surfa SH på din inspelningsstudio. :)

Jo men en surfplatta/bokläsare är en ganska överflödig pryl i dagsläget då samtliga andra gadgets har stöd för detta. Fanimej nästan så att kaffebryggaren klarar av det. Säger bara att de hade kunnat gjort en grym pryl, nu är den bara lite halvball.

Last edited:
ipad-fail.jpg

Jag gillar inte iPad, men att jämföra sådär rakt av så kan man få en Porsche 911 Turbo av årsmodell 2010 verka sämre än en Dodge Viper från 1993.

d0ab3a2bdf4549a69f7a346eb752b49e.jpg

Roligare bild :)

Det jag hoppas på är att Jobs blir så illa tagen av all kritique att han ger sig på nya ajfan med råge för att få tyst på folk. Eller helst nya MacBook Pro som jag hoppas får 3G-modem och simslot så man slipper globaltrotter-connect och "dångeln" som tydligen är tillverkad på Irland av alla ställen.

Det jag hoppas på är att Jobs blir så illa tagen av all kritique att han ger sig på nya ajfan med råge för att få tyst på folk. Eller helst nya MacBook Pro som jag hoppas får 3G-modem och simslot så man slipper globaltrotter-connect och "dångeln" som tydligen är tillverkad på Irland av alla ställen.

Jag hoppas också att Jobs inte bara är omgiven av ja-sägare utan att han ser/hör kritiken. Många saker är ju faktiskt väldigt roliga och uppenbara. Parodin på presentationen och bilden ovan är två exempel. :D

Jag tror de kommer att pytsa ut uppdateringar via både mjuk- och hårdvara över ett par år innan den antingen är en succé eller läggs ner. Se på iPhone 2G, såldes i USA utan SMS t ex. Nya 3GS är snabbare med bättre kamera inklusive video, kompass, GPS, m m, m m. Priset har ju inte ökat och mjukvaruuppgraderingarna har även kommit tidigare kunder till godo. Det senare kan inget annat företag uppvisa då de skiter i sex månader gamla produkter.

Kan du inte maila redan nu och passa på att be honom montera en SIM slot för befintliga SIM kort då och inte någon egen standard...

Hittils verkar det som att bara 3 kommer att leverera simkort till Paddan.

Kan du inte maila redan nu och passa på att be honom montera en SIM slot för befintliga SIM kort då och inte någon egen standard...

Hittils verkar det som att bara 3 kommer att leverera simkort till Paddan.

Paddan skiter jag i. Jag vill ha modemet från ajfan och simsloten. Eller kanske för kommande 4G. Det fungerar som det är nu men med nya MacB Pro med 8 timmars batteritid och inbyggt modem blir man för första gången trådlös på riktigt. Jobbigt med en massa piss som måste hänga från datorn när man använder den.

Vafan? Vad är det här för skit? Det här måste nog vara den mest meningslösa grejen som någonsin kommit från ett elektronikföretag. Det är ju bara en förstorad ipod touch med en JeTteheftig bakrgrundsbild som man kan byta ut. Det är ju den enda skillnaden. Man kan ju inte ens porrsurfa på den ffs!

http://ipad.feber.se/art/172618/ipaden_r_inte_till_fr_dig/

Damn, denna nyhet (läs: ganska personliga blogginlägg) fick mig fasen att ändra lite åsikter om iPad... Tycker faktiskt alla borde läsa den, relativt balanserad text och vettiga kommentarer.

iPad har nog faktiskt stora möjligheter att bli en hit - och liknande förändringar från iPhone 2G till 3GS kan man nog räkna med inom något år eller två när bättre processorer och teknologi finns tillgänglig.
(kanske inte är rimligt att begära en iMac med touchscreen... modifierat iPhone OS kanske är det bästa man kan sikta på just nu, speciellt med tanke på hur tunn/liten iPad faktiskt är)

http://ipad.feber.se/art/172618/ipaden_r_inte_till_fr_dig/

Damn, denna nyhet (läs: ganska personliga blogginlägg) fick mig fasen att ändra lite åsikter om iPad... Tycker faktiskt alla borde läsa den, relativt balanserad text och vettiga kommentarer.

iPad har nog faktiskt stora möjligheter att bli en hit - och liknande förändringar från iPhone 2G till 3GS kan man nog räkna med inom något år eller två när bättre processorer och teknologi finns tillgänglig.
(kanske inte är rimligt att begära en iMac med touchscreen... modifierat iPhone OS kanske är det bästa man kan sikta på just nu, speciellt med tanke på hur tunn/liten iPad faktiskt är)
Allt han skrivit var jag införstådd med direkt, Ipad är inte till för att tillfredställa dom som väntar på en ny Iphone utan riktar in sig på ett annat sätt mot de som söker användarvänlighet för att helt enkelt bara komma åt internet, kunna småspela och ploja. Även ser jag mobiliteten att kunna ta med den i bilen för ungarna att titta film på, ta med i väntrummet osv. Den ryms lätt i vilken väska som helst och är lätt och smidig. I love it. O jag var så sen som att skaffa en Iphone först för 1-2 månader sedan då jobbet erbjöd en sådan.

Synd att Ipaden inte är till salu nu...

Otroligt roligt! Och bara klippt lite i presentationen, amazing! :)
[YOUTUBE-ID]1ZS8HqOGTbA[/YOUTUBE-ID]

Svårt att förklara men det är inte bara "hårdvaran" som är viktig :rolleyes: grejen med iphone och ipad är alla bra appar som finns, sen är dom många gånger onödiga och man kan göra samma saker direkt i en webläsare. Men gillar man appar så kommer man nog gilla och köpa ipad-

Vi får här en unik inblick i tankarna bakom skapelsen!

[YOUTUBE-ID]Sr4pPAn-m5g&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]

Den här var rätt talande också (dock är den sedan januari 2008):
2008-01-11_pcw.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...