IOMTT2010 - vad hittar ni?

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Sen såg man sidvagnsracet idag och dom grabbarna spec. burkslavarna måste fan sakna en hel låda m8 i skallen.

Ser ut som dem stackarna sitter i en torktumlare som, förutom att den mörbultar dem mot väggarna i vagnen, far fram i 200+ km/h trettio centimeter från en stenmur som svarar ganska bra om man klipper den. :näsblod

Avåkningszoner är bara för bögar och kristna har jag hört... :tummenupp
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Gaaaaah! Altså vilka härligt galna människor som kör i dessa race! Jag undrar om det är nåt gött gäng som ska dit nästa år så man får hänga på...:banana

PM-a gärna för jag är på 100%
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Gaaaaah! Altså vilka härligt galna människor som kör i dessa race! Jag undrar om det är nåt gött gäng som ska dit nästa år så man får hänga på...:banana

PM-a gärna för jag är på 100%

Jag funderar på att åka över till nästa sommar. Skulle vara kul om någon här varit över och fått reda på vad boende osv kostar. Flyg/båt dit eller hur man tar sig.
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Jag funderar på att åka över till nästa sommar. Skulle vara kul om någon här varit över och fått reda på vad boende osv kostar. Flyg/båt dit eller hur man tar sig.

Givetvist så cyklar man dit för och kunna köra banan själv? :confused:
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Roligt ni gillar guy martin, har skrivit om honom i olika sammanhang länge nu och citerat hans tester av hojar, ekonomi i racing osv..

Då var han bara skit //som hämtat ur aftonbladet//osv..:tummenupp
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Roligt ni gillar guy martin, har skrivit om honom i olika sammanhang länge nu och citerat hans tester av hojar, ekonomi i racing osv..

Då var han bara skit //som hämtat ur aftonbladet//osv..:tummenupp

Har inget minne av att du skrivit något om Guy Martin, har inte heller något minne av att det har varit allt för mycket negativ kritik kring honom här, minnet kan svikta, har du några trådar eller exempel?
 

Sportbikebabe

Hojlös, ny kommer 2012.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höör
Hoj
Gsx-r 750 K8, såld
Förstår inte hur de kan hålla reda på alla kurvor.

Visst, de kör säkert en massa varv för att reka, men att komma ihåg 200 kurvor på 6 mil? Blir en hel del referenspunkter att hålla reda på... :rolleyes:

Som sagt, imponerad av dessa tjejer och killar.

/Marie
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Förstår inte hur de kan hålla reda på alla kurvor.

Visst, de kör säkert en massa varv för att reka, men att komma ihåg 200 kurvor på 6 mil? Blir en hel del referenspunkter att hålla reda på... :rolleyes:

Som sagt, imponerad av dessa tjejer och killar.

/Marie

Faktiskt helt sjukt hur dem klarar det. Ett faktum verkar vara att den erfarenhet de duktigaste har visar också på hur väl de kan banan. Var ju faktiskt en tjej som körde i år som hade ett snitt på 119mph, det är oerhört imponerande.

Det går även en annan tävling som heter Manx GP på isle of man varje år också. Men den största tävlingen av dem alla, och som anses vara en av de största motorcykelloppen varje år är just Isle of Man TT.

I år var t ex Jorge Lorenzo och Loris Capirossi där och cruisade ett varv. Förra året åkte Valentino Rossi och Giacomo Agostini ett ärovarv.

VM gick förresten på Isle of Man förut. Men Rossi och de andra hävdar bestämt att de är ganska glada att det inte körs något VM-race där nu
 

Sportbikebabe

Hojlös, ny kommer 2012.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höör
Hoj
Gsx-r 750 K8, såld
Faktiskt helt sjukt hur dem klarar det. Ett faktum verkar vara att den erfarenhet de duktigaste har visar också på hur väl de kan banan. Var ju faktiskt en tjej som körde i år som hade ett snitt på 119mph, det är oerhört imponerande.

Det går även en annan tävling som heter Manx GP på isle of man varje år också. Men den största tävlingen av dem alla, och som anses vara en av de största motorcykelloppen varje år är just Isle of Man TT.

I år var t ex Jorge Lorenzo och Loris Capirossi där och cruisade ett varv. Förra året åkte Valentino Rossi och Giacomo Agostini ett ärovarv.

VM gick förresten på Isle of Man förut. Men Rossi och de andra hävdar bestämt att de är ganska glada att det inte körs något VM-race där nu

Men att köra två tävlingar/år och reka innan tävlingarna o sedan fixa att köra så fort.
De kan ju omöjligt ha stora marginaler när de tävlar ju.

Jag såg ngt klipp med två tjejer som skulle köra.
Och att de dessutom kör så fort, som sagt imponerande.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Men att köra två tävlingar/år och reka innan tävlingarna o sedan fixa att köra så fort.
De kan ju omöjligt ha stora marginaler när de tävlar ju.

Jag såg ngt klipp med två tjejer som skulle köra.
Och att de dessutom kör så fort, som sagt imponerande.

Många av de duktiga förarna åker till Isle of man flera gånger / år och tränar. Det är endast i de små byarna där hastighetsgräns finns. Utanför dem är det fri hastighet - året om. (Man blir nog stoppad om man kör _för_ vårdslöst dock.

Många av de som kör har lång erfarenhet inom ban-racing och har därför oerhört bra koll på hur man kör.

Sen så begspasset ser dem ganska klart rakt genom så där behöver dem inte memorera så mycket (vad jag har hört på intervjuer av vissa)

Allting finns att se på video, så där tror jag också många förare sitter och försöker memorera in och nöta in hur svängarna går i alla fall.

'05 dog 9 person, varav svensken Joakim. Högsta dödssiffran av alla de hundra åren som tävlingarna gått på ön.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Har inget minne av att du skrivit något om Guy Martin, har inte heller något minne av att det har varit allt för mycket negativ kritik kring honom här, minnet kan svikta, har du några trådar eller exempel?

skulle inte hålla andan om jag vore du :tungan

gillar slowmotion kamerorna, helt sjukt vad hojjarna får jobba verkligen :Bugar
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Detta är väl det absolut häftigaste, modigaste och coolaste racet man kan köra/se på...kan inte se att det finns nåt i närheten som slår IOMTT!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hahaha...klart kul kille den där Martin. :hihi Vilken sjujävla 70-talslook. :metal

Att köra snabbt själv, där man tror man själv har kontrollen är en sak, att åka burkslav är en annan, jag har inte ens förståelse för polarns farsa som är slav på sidovagnscross av historisk modell.

Inte ens mot betalning...
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Detta är väl det absolut häftigaste, modigaste och coolaste racet man kan köra/se på...kan inte se att det finns nåt i närheten som slår IOMTT!

NW200, Ulster GP MacauGP(vilket jag tycker e riktigt coolt) mm

TTn är dock det sjukaste av det sjukaste skiten jag sett i hojväg.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top