IOMTT2010 - vad hittar ni?

Där är en bild, ska dock finnas en annan bättre :)

profilepic27098_2.gif

Där va en ja:) Riktigt cool bild
Men e som du säger det ska finnas en till.
Fy fan va de kör.

...
Hur länge till kommer detta hålla på, med denna typen av tävlingar? Vad tror du Axxexs?

Dessa typer av tävlingar verkar öka i populäritet. Det är folkfest där man kör dom. Dessutom jobbar man mycket med att öka säkerheten på alla banorna. Det svåra är nog isf att starta en ny tävling på en bana som inte haft race innan. Där är det nog nästan omöjligt. Men banorna som nu kör race är så pass starka varunamn osv så jag tror inte man lägger ner nått race.

...

@Axxexs, har du varit över och kollat in tävlingarna?

Jag ska själv köra UGP i år. Blir första gången jag är på ett Irish road racing lopp. RRR tävlingar har jag bara sett/kört i Danmark, Tyskland och Tjeckien innan.

Last edited:
Jag ska själv köra UGP i år. Blir första gången jag är på ett Irish road racing lopp. RRR tävlingar har jag bara sett/kört i Danmark, Tyskland och Tjeckien innan.

Lär väl inte krylla av svenskar under UGP men vad heter du så man kan följa dig under tävlingen? Kommer tävlingen sändas av BBC Northern Ireland?f ör då kanske Viasat Motor kan visa intresse att sända den om det nu även deltar en svensk.

Coolt. Förra året så sände BBC Nordirland väldigt mycket därifrån.
Det gick utmärkt att se streamat.
Bla körde de tävlingarna direkt.
Fler än du som åker över?

Lär väl inte krylla av svenskar under UGP men vad heter du så man kan följa dig under tävlingen? Kommer tävlingen sändas av BBC Northern Ireland?f ör då kanske Viasat Motor kan visa intresse att sända den om det nu även deltar en svensk.

Nä, jag blir nog enda Svensk som kör vad jag vet än. Har ingen koll på hur det tv-sänds. Men det sänds säkert. Än har jag bara klart med att köra ett Dundrod 150 race. Dom racen går mitt i veckan. Jag har mycket att lära och få varv att köra så räkna inte med toppresultat!! Men jag kan skriva en rapport och fixa massa bilder därifrån! :tummenupp

Anders Larsson och jag ska köra för Trevor Dixon Racing. Kommer vara teampolare till Darren Gilpin då.

Coolt. Förra året så sände BBC Nordirland väldigt mycket därifrån.
Det gick utmärkt att se streamat.
Bla körde de tävlingarna direkt.
Fler än du som åker över?

Jag samåker dit med en från Finland som också ska köra där.

UGP har skrivit ett nytt nytt 3-årsavtal med BBC NI och Greenlight TV. Tydligen ser det ut som man kommer sända racet på 37 kanaler runt om i världen i 53 länder.

Last edited:

Du kom med på bild iallafall...från rejset.

Last edited:
Måndag den 23dje så börjar Discovery HD Theater visa material från Isle Of Man TT 2010, dock så vet jag inte om denna kanal finns i Sverige :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra