Intressenter för beg däck 2004?

Firefighter skrev:
Man skär slicks med en elektrisk skärmaskin som är gjord för att skära däcks mönster med....

man skär i stort set ända ner till corden....

mönstret man skär är ju helt indviduellt alla har ju olika tankar om däcksmönster............

och en vild gissning är att skärmaskinen är snordyr?

///P
 
Pank skrev:
och en vild gissning är att skärmaskinen är snordyr?

///P


Inte svindyr, men några tusenlappar.
Dock är det ingen hit att åka slicks på gatan, då de kräver en helt annan temp i däcken för att greppa än vanliga gatdäck. Alltså betydligt högre arbetstemp än gatdäck, och mindre grepp än när de kommit upp i temp.
Kan vara jobbigt att köra så hårt på gata för att få upp tempen i dem..
 
oFFkeFF skrev:
Inte svindyr, men några tusenlappar.
Dock är det ingen hit att åka slicks på gatan, då de kräver en helt annan temp i däcken för att greppa än vanliga gatdäck. Alltså betydligt högre arbetstemp än gatdäck, och mindre grepp än när de kommit upp i temp.
Kan vara jobbigt att köra så hårt på gata för att få upp tempen i dem..

Fast å andra sidan så är det ju exakt samma gummiblandning som det är i ex. Rennsport och supercorsadäcken som alla ändå kör omkring med så där håller jag nog inte helt med faktiskt....

Körde alltid själv med begagnade Veidec-däck innan och var aldrig missnöjd med greppet, men det kanske finns andra som har haft problem med detta?
 
XENOMORF skrev:
Fast å andra sidan så är det ju exakt samma gummiblandning som det är i ex. Rennsport och supercorsadäcken som alla ändå kör omkring med så där håller jag nog inte helt med faktiskt....

Körde alltid själv med begagnade Veidec-däck innan och var aldrig missnöjd med greppet, men det kanske finns andra som har haft problem med detta?
Rennisar & Corsa funkar bra på gata om man tar det lite piano, givetvis så är det svårt att komma upp i rätt arbetstemperatur på gatkörning men visst funkar det.
 
XENOMORF skrev:
Fast å andra sidan så är det ju exakt samma gummiblandning som det är i ex. Rennsport och supercorsadäcken som alla ändå kör omkring med så där håller jag nog inte helt med faktiskt....

Körde alltid själv med begagnade Veidec-däck innan och var aldrig missnöjd med greppet, men det kanske finns andra som har haft problem med detta?

Det låter iofs konstigt i mina öron att det skulle vara samma gummiblandning i slicksen och "gatdäcken".
 
oFFkeFF skrev:
Det låter iofs konstigt i mina öron att det skulle vara samma gummiblandning i slicksen och "gatdäcken".

det är samma stomme och gummi. I vissa fall är gatdäcken bättre än slicksen TOM.
 
oFFkeFF skrev:
Det låter iofs konstigt i mina öron att det skulle vara samma gummiblandning i slicksen och "gatdäcken".


Är det inte så att det finns en speciell gatblandning av tillexempel supercorsa utöver dom vanliga blandningarna. Har för mej att det finns en sån version av corsadäcket som är gjort för gata :va
 
Lasker skrev:
Är det inte så att det finns en speciell gatblandning av tillexempel supercorsa utöver dom vanliga blandningarna. Har för mej att det finns en sån version av corsadäcket som är gjort för gata :va

Finns en massa specialblandningar på racedäcken! Vem som helst kan inte köpa dom dock! Är bara stommen som måste va samma i supersport som dom däcken som säljs på gatan.
 
Supercorsa kommer i tre olika blandningar SC1 (Super Soft - håller mindre än 1 dag (bakdäck) för en gatåkare på bana...), SC2 (Soft - håller 3-4 dagar...) samt SC3 som inte används på bana alls. Med SC1 fram däremot kör man hela 6-7 dagar med supergrepp på bana (för en gatåkare givetvis). Dessa tider gällde för mig med gixxern förra året.

Anledningen till att ett mönstrat däck med samma gummiblandning som ett slicks blir snabbare varmare är ju själva mönstret - extremfallet är ju regndäcken som helt smälter bort på torr asfalt. Mönstret gör ju även att däcken lätt överhettas jämfört med ett slicks som därför håller längre.
Ett mönstrat SC2 bak samt SC1 fram sitter utomordentligt bra i kurvorna även när det är kallt (jämfört med GSXR1000 eller R1:ans original gatdäck, som jag halkat runt på)! :) ...lite dyrare att bränna motorväg med bara...

Vad är anledningen till att ni kör 190 bak XENOMORF? Är det inte bättre kurvegenskaper med ett 180-däck?
Har du några bilder på hur däcken ser ut när ni kört 40 min på dem?
 
Jag kan eventuellt vara intresserad av att köpa lätt begagnade däck. Det beror förstås på hur mycket liv som finns kvar i dom är och vad priset landar på. Sedan så vill jag helst bara köpa däck som Camilo kört på, han kör mjukt och fint så slitaget blir nog inte så farligt, medan Patrik studsar ju omkring på banan lite hit och dit så hans däck är säkert tvärslut efter 3 varv eller nåt. :tungan
 
Har jag aldrig märkt när jag har det min min r6:a kommer upp i värme skitfort..
Även bra grepp från början.

om man gemför mit pilot race som tog en hel evighet att få varma.
 
highsider1 skrev:
Vad är anledningen till att ni kör 190 bak XENOMORF? Är det inte bättre kurvegenskaper med ett 180-däck?
Har du några bilder på hur däcken ser ut när ni kört 40 min på dem?

Körde både med 180 och 190 förra året och lutar nog åt att den lilla försämringen man får i kurvegenskaper (den är liten kan jag lova) lätt konkurreras ut av den förbättring och stabilitet som 190-däcket ger. Kolla på vad de flesta i toppen kör på så kommer du att se att det är 190-profil över lag... möjligen 180 på extremt knixiga banor (typ Knutstorp). Bilder? Inte just nu men vi kan ju skicka bilder efter att vi kommer hem från Spanien så får du se hur de ser ut. Det är i princip inget märkbart slitage att tala om oftast. :)
 
Relapse skrev:
Jag kan eventuellt vara intresserad av att köpa lätt begagnade däck. Det beror förstås på hur mycket liv som finns kvar i dom är och vad priset landar på. Sedan så vill jag helst bara köpa däck som Camilo kört på, han kör mjukt och fint så slitaget blir nog inte så farligt, medan Patrik studsar ju omkring på banan lite hit och dit så hans däck är säkert tvärslut efter 3 varv eller nåt. :tungan

Det var då f...... :mad:

Att jag alltid skall behöva ta skit från dig!!

Nu liggger du snart på min topp-tio lista över personer jag måste "åtgärda"....






:D
 
XENOMORF skrev:
Det var då f...... :mad:

Att jag alltid skall behöva ta skit från dig!!

Nu liggger du snart på min topp-tio lista över personer jag måste "åtgärda"....

:D

Jaaaa!!! "åtgärda" på du. :näsblod :hihi

P.S. Vilka är dom andra nio?
 
med tanke på försämringarna 190 däck ger på en 600 så är det nog mycket större kundunderlag för 180 däck.de få som kör på 190 är svåra att truga.
jag trodde att du skulle sälja däck och inte bedriva en chat här.såg 2 intressenter på 39 inlägg,är folk så jävla ensamma så får de väl gå in på nån kontaktannonssida eller använda en sökmotor för att få svar på deras frågor,hade blivit skitirriterad när man trott att man sålt en grej så många ggr...
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top