Intressekoll: Mobilapplikation för att kolla upp stulna fordon

Vilken typ av telefon har du? Så man vet var man ska lägga krutet :)


  • Antal röstningar
    0

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
tyvärr..


hur går det med java appen ? o jag behöver få fram ett reg nr. med hjälp av ett ramnr.. kan programmet det ? kan du hjälpa mig ?

bah jag blir så trött på larmtjänst, händer inte ett skit. Nu har dom bytt VD och den nya har säkert noll koll på detta tilltag såklart så det är väl bara att börja om på ruta ett och bearbeta honom. Lite lätt missnöjd med hur de har skött detta.

Ska ringa till dem nästa vecka och försöka styra upp allting så att det kan bli lite action någon gång. Det kommer att gå att söka på ramnummer sen men dessvärre inte nu :(

peace
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
bah jag blir så trött på larmtjänst, händer inte ett skit. Nu har dom bytt VD och den nya har noll koll på detta tilltag såklart så det är väl bara att börja om på ruta ett och bearbeta honom. Lite lätt missnöjd med hur de har skött detta.

Ska ringa till dem nästa vecka och försöka styra upp allting så att det kan bli lite action någon gång. Det kommer att gå att söka på ramnummer sen men dessvärre inte nu :(

peace

tråkigt att det blivit så, tycker dom på larmtjänst borde se din/vår hjälp som en resurs till att finna fler stulna hojar.


hoppas det löser sig :tummenupp
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Hello boys and girls, ny version ute, tyvär inte med allt man hade önskat.

Har lagt till så man kan se senaste stulna fordonen och få fram info om dem. Klicka på menyknappen i startfönstret och välj "senast stulna"->Välj fordonstyp och voila så kommer det fram en lista.

Har även lagt till en skrivbordswidget som man kan liggandes som visar de 5 senast stulna fordonen. Tyvär buggar knapparna lite på den av någon outgrundlig anledning så vill man byta fordonstyp (man väljer det första gången när man lägger ut den på skrivbordet) så får man ta bort den och lägga till den igen. Ska jobba på att fixa den buggen men ville få ut en ny version nu, var så länge sen ju.

I väntan på larmtjänst så lägger jag till lite annat lull-lull runtomkring, kommer snart ny version igen :)
 

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Vet inte om detta efterfrågats och om det är görbart...

När man kollar en skylt och den är stulen så får man massa info om fordonet.
Kan man få samma info även fast fordonet inte är stulet.
Kan vara bra om man känner på sig att fordonet är stulet och man ser att skylt/fordon inte matcher.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Hello boys and girls, ny version ute, tyvär inte med allt man hade önskat.

Har lagt till så man kan se senaste stulna fordonen och få fram info om dem. Klicka på menyknappen i startfönstret och välj "senast stulna"->Välj fordonstyp och voila så kommer det fram en lista.

Har även lagt till en skrivbordswidget som man kan liggandes som visar de 5 senast stulna fordonen. Tyvär buggar knapparna lite på den av någon outgrundlig anledning så vill man byta fordonstyp (man väljer det första gången när man lägger ut den på skrivbordet) så får man ta bort den och lägga till den igen. Ska jobba på att fixa den buggen men ville få ut en ny version nu, var så länge sen ju.

I väntan på larmtjänst så lägger jag till lite annat lull-lull runtomkring, kommer snart ny version igen :)

jag har fortfarande en java mobil :( väntar troget på en java version.




btw. ett par frågor bara.
kan du inte göra följande ?

1.
om man ser en hoj man misstänker e stulen, men det inte finns en skylt på hojen & man kan kolla chassinr i stället. går det att söka på detta då ?

2.
om man misstänker att en hoj e stulen, men skylten är borta & man kan inte avläsa ramnr eller om hojen är på avstånd. då söka på t.ex gsxr eller cbr 900 m.fl & få upp alla stulna gsxr eller cbr 900 de senaste året-

detta hade varit en bra funktion


jävligt bra jobbat av dig annars :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Blidde det nån Java version?

jag väntar fortfarande på larmtjänst :gnissla

jag har fortfarande en java mobil :( väntar troget på en java version.




btw. ett par frågor bara.
kan du inte göra följande ?

1.
om man ser en hoj man misstänker e stulen, men det inte finns en skylt på hojen & man kan kolla chassinr i stället. går det att söka på detta då ?

2.
om man misstänker att en hoj e stulen, men skylten är borta & man kan inte avläsa ramnr eller om hojen är på avstånd. då söka på t.ex gsxr eller cbr 900 m.fl & få upp alla stulna gsxr eller cbr 900 de senaste året-

detta hade varit en bra funktion


jävligt bra jobbat av dig annars :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

1. ja det kommer att gå att söka på chassinummer när larmtjänst fått ordning på sina grejer så det ska inte vara några problem.

2. bra grej, ska framföra det till larmtjänst och se om vi kan snida till något bra där!

Vet inte om detta efterfrågats och om det är görbart...

När man kollar en skylt och den är stulen så får man massa info om fordonet.
Kan man få samma info även fast fordonet inte är stulet.
Kan vara bra om man känner på sig att fordonet är stulet och man ser att skylt/fordon inte matcher.

egentligen inte eftersom det är en databas för stulna fordon :) Jag överväger dock att lägga till en slagning i transportstyrelsens register men då blir det att man får fram en kodbild och få slå en in den koden varje gång man gör en sökning (precis som på deras web) men det kanske man kan leva med.


i övrigt så släppte jag precis en ny version eftersom jag upptäckte att det var ganska många som inte kunde se den i market. Jag jobbar också febrilt på att få till en cool kamerafunktion så att man slipper skriva in regnummret fast det kräver uppfräschning av högskolematten :)
En iPhone-variant kommer såfort jag tycker att Android-versionen spelar som den ska!
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag väntar fortfarande på larmtjänst :gnissla

tjata lite mer då :D


1. ja det kommer att gå att söka på chassinummer när larmtjänst fått ordning på sina grejer så det ska inte vara några problem.

2. bra grej, ska framföra det till larmtjänst och se om vi kan snida till något bra där!


kom på en sak till... om man söker på ett fordon på larmtjänst, så får man bara fram uppgifter om att den är efterlyst i LÄN, inte vilken stad den blivit stulen i... det hade också varit en bra idé ...
kanske till o med ha det på hemsidan.


varför inte be larmtjänst kolla in denna tråden & vis hur pass engagerade vi är i att hjälpas åt & hitta stulna hojar.. kanske får dom att ligga på själva :tummenupp
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
hur går det ? blir det ngn java app ? blir det ngn utveckling av programmet ?

// Henke

nu börjar det likna något. Har fått tillgång till bättre system hos larmtjänst vilket innebär att det nu kan bli fråga om både java och android version med stöd för sökning på bl.a. chassinummer. Har rätt mycket annat att stå i men ska försöka få ihop något som är redo att släppas runt nästa helg men måste först se till så att deras system lirar som de ska såklart.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
nu börjar det likna något. Har fått tillgång till bättre system hos larmtjänst vilket innebär att det nu kan bli fråga om både java och android version med stöd för sökning på bl.a. chassinummer. Har rätt mycket annat att stå i men ska försöka få ihop något som är redo att släppas runt nästa helg men måste först se till så att deras system lirar som de ska såklart.

jippie :banana


btw. kom på en sak.. tjejen har programmet installerat i sin sony ericsson... o som du vet kan man se senast stulna..


men det hade varit skitbra om man kunde ställa in att visa senaste i det län man bor i... som nu visade den 3 stulna i stockholm.. det har inte vi i skåne någon nytta av



även om man kan söka på modell... få upp vilka som e lysta i hela landet



du gör ett toppenjobb :tummenupp
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
nu börjar det likna något. Har fått tillgång till bättre system hos larmtjänst vilket innebär att det nu kan bli fråga om både java och android version med stöd för sökning på bl.a. chassinummer. Har rätt mycket annat att stå i men ska försöka få ihop något som är redo att släppas runt nästa helg men måste först se till så att deras system lirar som de ska såklart.
Fan va bra initiativ! en av få appar som gör nått vettigt ska direkt testas när det finns till java!
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
ok äntligen är larmtjänst klara med sina grejer (tillräckligt i varje fall). Släpper en ny version ikväll som ni kan testa lite men den kommer att sakna möjlighet att söka på t.ex. chassinummer. Håller på att göra en "avancerad sökning" där man kan dutta in alla tänkbara parametrar men den är inte riktigt klar och vill få ut en tillfixad version få fort som möjligt.

Nytt är:

* Fixade småbuggar
* Lite ny grafik
* Sökhistorik
* Slagit ihop alla fordonstyper till en enkel sökning
* Bättre stöd för enheter med små skärmar
* Anpassat till landscape (liggande)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
ok äntligen är larmtjänst klara med sina grejer (tillräckligt i varje fall). Släpper en ny version ikväll som ni kan testa lite men den kommer att sakna möjlighet att söka på t.ex. chassinummer. Håller på att göra en "avancerad sökning" där man kan dutta in alla tänkbara parametrar men den är inte riktigt klar och vill få ut en tillfixad version få fort som möjligt.

Nytt är:

* Fixade småbuggar
* Lite ny grafik
* Sökhistorik
* Slagit ihop alla fordonstyper till en enkel sökning
* Bättre stöd för enheter med små skärmar
* Anpassat till landscape (liggande)
Vart ligger appen då?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top