Intressekoll: Mobilapplikation för att kolla upp stulna fordon

Vilken typ av telefon har du? Så man vet var man ska lägga krutet :)

• Antal röstningar
    0
Kanonbra app !
en kanske dum fråga, men varför behöver den tillgång till CALL_PHONE ?
Internet fattar jag rakt av, men call_phone ?

berättigad fråga och svaret är helt enkelt att jag la in nummret till larmtjänst dit man bör ringa om man hittar stulna fordon. Hittar man ett stulet fordon finns det en "Tipsa!"-knapp som man kan trycka på för att direkt ringa upp dem. Går såklart bra att ringa polis också.

berättigad fråga och svaret är helt enkelt att jag la in nummret till larmtjänst dit man bör ringa om man hittar stulna fordon. Hittar man ett stulet fordon finns det en "Tipsa!"-knapp som man kan trycka på för att direkt ringa upp dem. Går såklart bra att ringa polis också.

ok nice då fattar jag.
tack för en bra app..

3 mån kvar på mitt abb.. sedan blir det en mobil med android.
finns så mycket nyttigt till dessa smartphones.

bra jobbat iaf :tummenupp

har en ny version på g med sökning på bl.a. chassinummer (och för er som gillar båtar så finns det båtsök också :) ). Iphone-varianten tänkte jag ta när jag känner att jag är nöjd med android-versionen men får nog göra ett ryck snart så jag blir klar nån gång :)

Tänkte lägga till så man kan söka hos transportstyrelsen typ som "fordonkoll" som komplement också.

Ta kort på regskyltar med kameran och få den avläst har jag börjat fundera lite på men det är väldigt tekniskt komplicerat så det blir en "framtida" feature.

Borde kunna få ihop en enkel vanlig mobil-java variant lite snabbt också men fokus ligger på Android.

Tackelitack
Nu har jag laddat ner 2 appar för för att jaga stulna fordon :tummenupp

BW

vilka två har du?

Last edited:
larmtjänst håller på att utveckla en ny version av sökmotorn med release den 1/6, fram tills dess kommer tjänsten ligga nere vilket innebär att det inte går att söka fordon. Senast stulna kommer dock fungera fint

Ok tack för infon, tänkte just pm:a om att det inte funka. Prövade installera om med, men fick samma Error. Ser fram mot nya larmtj releasen

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Måste börja med att säga tack till en toppen app!!!

Kan man inte ändra tipsnumret till ett +46 mummer så vi som ringer via företagsväxel också kan ringa samt de som vill ringa ifrån utlandet.

Tack.

De gjorde jag på LSH473 som F.J sa stulet på, Larmjänst svara och dom hade ingen notering på bilen :va kändes fånigt att ringa då.

Last edited:
Vad hände med den här appen? Är den nerlagd? Finns det någon motsvarande? Ska man ta upp projektet att programmera en ny fungerande annars? Finns det intresse?

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back