Intressekoll. Mc 201m

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Vill inte avslöja för mkt än då mkt inte än är spikat, men jag och resten i styrelsen i föreningen håller på att arrangera ett evenemang i Kalmar till sommaren (2013).

Och det jag vill få reda med denna tråd är om det finns intresse av att få köra 201m med mc på ett evenemang på allmän väg (såklart avstängd gata).

Ni som varit på ett (lagligt) blackrace förstår hur upplägget ungefär kommer att vara. (nu är det inte just efter blackrace regler och former vi kommer att köra efter, vi kommer forma evenemanget i stort sett som vi vill.

Nu är detta främst för bilar, men tanken är även att öppna upp för motorcyklar.
Försäkringsbiten/licensbiten (endagslicenser med försäkring) är klar, tillstånden är klara genom länsstyrelse, polis, och kommunen.

Så. Min fråga är. Innan vi spikar detta som en del i evenemanget, vill jag ta reda på om det ens finns ett intresse av att få köra 201m lagligt "streetrace" med mc?
Dvs för vanliga registerade, besiktade och försäkrade GATHOJAR ej "Dragrace hojar".

Svara gärna även om ni bor i en annan stad därför det är just intresset jag vill ta reda på och inte om just du har en möjlighet att komma till just Kalmar. Även om vi såklart vill att du kommer. Tänk att evenemanget skulle vara i din stad. Och svara därefter.

Är bra att ta reda på om det ens finns ett intresse av detta så vi inte lägger för mkt tid, energi och resurser på nått som kanske slutar med att två hojar kommer.

//Mvh. Nicklas Ramström, Ordf i ECCC, Kalmar.

Jag hade varit sugen, men jag har en maxgräns jag tävlar på, det är 200m. Tyvärr överskrider ni den.. :gråta

Men har man semester kanske man kommer dit och tittar, vore ju inte fel att göra nått annat än vad man brukar göra! :)

Hej. Lägg upp tråden i Turbo/dragraceforumet då det körs en hel del med reggade/besikt. hojar även på dragracebanor som kan köras på ditt typ av evenemang. Jag skulle kunna tänka mig att komma om det finns gran/tidtagning. Lycka till!

Det skulle man kunna göra, men börjar här tills allt är spikat, sen kommer evenemangstrådarna ut.
Det kommer att finnas en riktig startgran, en enklare variant av dragracegranar, dvs med pre-stage, stage, start och tjuvstart indikering. Man kommer kunna få alla de "vanliga" tiderna på tidkort, dvs reaktionstid, 60fot, 100m och 201m tider. kommer även finnas en "scoreboard" på plats för publiken.

Inte sugen på att köra (tycker om kurvor mer), men eftersom jag bor i Växjö så hade jag åkt dit och kollat.

Om ni löser detta så kommer jag och kör! Har kört ett par gånger i Kalmar på flygfältet för länge sedan. Även ett flygfält på Öland, tror det var 1998. Då fanns det bara ett vanligt trafikljus som startade körningen och en kontrollant som stod vid mållinjen och kollade vem som vann. Det är hightech det! Men vi hade kul och jag har saknat dessa körningar. Satsa gärna på detta!

Kanske värt att nämna också att detta är ingen tävling! (om ni vill tävla sinsemellan eller mot dig själv med tidkorten så varsågod) men kommer ej vara prisutdelning, ej separata klasser. Likaså för bilarna, fwd kan hamna mot rwd eller 4wd. Och 125cc hojar mot BossHoss. Ja ni förstår.
Enda särdragningen kommer vara hojar mot hojar, bilar mot bilar, blandas ej av säkerhetsskäl!

Detta är ett evenemang som ska ge så mkt körtid som möjligt till förarna. Slippa långa köer i olika liner, vänta in klasser osv. Och vill du ha ett pris så finns det andra ställen som ger ut bucklor. Vi har ej manskapet för att sköta allt. Vi riktar oss mot själva körningen än så länge. Men blir det ett lyckat event så kanske det går att planera in till nästkommande år.

Såklart publiceras även alla tider och förare på nätet efteråt. Och ni får era tidkort att skryta med :-)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park