Intressekoll körning gokartbanan Skövde

kan uppdatera med lite ca priser på hojar man kan köpa via oss.

Stomp KZ-R ZS155 Motard -13 12 500:-

Stomp KZ-R ZS155 Mx -13 11 500:-

Stomp MiniGP zs155 -13 15 000:-

WPB 155 ZS155 Mx -13 7 500:-

Frakt tillkommer på ca 1700:-

Vad säger ni om dom priserna?
 
Last edited:
kan uppdatera med lite ca priser på hojar man kan köpa via oss.

Stomp KZ-R ZS155 Motard -13 12 500:-

Stomp KZ-R ZS155 Mx -13 11 500:-

Stomp MiniGP zs155 -13 15 000:-

WPB 155 ZS155 Mx -13 7 500:-

Frakt tillkommer på ca 1700:-

Vad säger ni om dom priserna?

Ser bra ut..
Har du nått planerat startdatum?
är jäkligt sugen att kika när ni kör igång :)
har lite mycke som händer just nu men min tanke är att ordna en hoj lite senare i sommar.

Har du kontakter som sitter med beggade hojar som dom vill bli av med?
köpa en sprojlans ny för att testa är en chansning :)
du förstår säkert hur ja tänker.
Messa mig här eller till 0709900588 om du har lite trådar att dra i.
//Höken
 
här finns massor info, beggade hojar kanske, jag va där förra året och fick tom provköra.
934903_123307667867570_1113978420_n.jpg
 
Är riktigt sugen!! Skulle vara fantastiskt kul om vi kunde bli ett gäng. Köp för mig blir tidigast senare delen på sommaren.
 
kan uppdatera med lite ca priser på hojar man kan köpa via oss.

Stomp KZ-R ZS155 Motard -13 12 500:-

Stomp KZ-R ZS155 Mx -13 11 500:-

Stomp MiniGP zs155 -13 15 000:-

WPB 155 ZS155 Mx -13 7 500:-

Frakt tillkommer på ca 1700:-

Vad säger ni om dom priserna?

Vad är det för tillverkare till de motorerna, på tex KZR-cykeln?
 
Banan är nu besiktigad och godkänd för alla hojar under SR Minimoto. Träning på banan kommer att vara möjlig ett visst antal tillfällen utan någon förarlicens. Detta så länge man åker på en reglementsenlig hoj som klarar en besiktning. Man är då försäkrad via banlicensen.

När träningen drar igång kommer vi till en början att åka onsdagar och lördagar. Kommer meddela när det är dags för första träning, detta tillfälle får också ses som ett informationstillfälle. Så är man minsta nyfiken på sporten kommer man ut till motorstadion, med eller utan hoj fylld med frågor!
 
Banan kommer att besiktigas för Minimoto och MiniGP 10, 15, 20. Hur det blir med MiniGP 50, 70 och 100 kan jag tyvärr inte svara på just nu. För er som undrar vad det innebär hänvisar jag till svemos reglementehttp://www.svemo.se/sv/Grenar/Minimoto/Regler/

Vi har inte kört på banan i år. Målet är att komma igång med regelbunden träning inom en månad. :fyllisar

GP50/100 borde inte vara något problem då dom kör med samma däck, GP70 kanske någon kan gnälla på då dom får ha 17" däck men prestanda mässigt är det ju inte så stor skillnad mot GP20

Lycka till :rock

Edit: Fasen, svarade innan jag läst att banan nu var besiktigad. Kör på och hoppas allt går bra :tummenupp
 
ZS är en förkortning av Zongshen som är tillverkaren. 155 är motorstorlek, alltså kubik. Det långa motornamnet är Zongshen 155 V2/HO.

Ah, tackar så mycket!
Någon som har erfarenhet av kvalitén på dessa motor? Pålitliga?
 
recman,,dom e helt ok,de som kan va bra å göra e att stoppa i starkare ventilfjädrar o täta oljebyten.
 
Jag har jobbat för det som intresserar mig mest, dvs MiniGP. Jag kan också tycka att banan är i minsta laget för stora motarder, (800m lång). Då tyngre hojar rent naturligt lämnar större spår efter sig är nog klubbar med såhär små banor ganska restriktiva mot stora hojar. Men skam den som ger sig?:tummenupp

Gokartbanor brukar vara perfekt storlek för Supermoto om vi inte pratar storlek likt inomhusbanor. Mkt längre än 800 m asfalt har i princip ingen svensk supermoto bana.

Om det finns oro för skador på asfalten så går det med väldigt enkla medel att sätt skydd på hojarna som förhindrar detta.

Tips är (om jag inte fått det helt om bakfoten) att om man besiktigar en asfaltsbana för Supermoto så kan den per automatik bli godkänd för minimoto, men inte tvärtom.
 
Gokartbanor brukar vara perfekt storlek för Supermoto om vi inte pratar storlek likt inomhusbanor. Mkt längre än 800 m asfalt har i princip ingen svensk supermoto bana.

Om det finns oro för skador på asfalten så går det med väldigt enkla medel att sätt skydd på hojarna som förhindrar detta.

Tips är (om jag inte fått det helt om bakfoten) att om man besiktigar en asfaltsbana för Supermoto så kan den per automatik bli godkänd för minimoto, men inte tvärtom.

Banan är redan besiktigad och klar. Ingen får något gratis, som mc utövare på en kartbana är man noga övervakad. Då det åktes supermotard på banan så blev det märken i asfalten (läs märken, inte skador). Omfattningen av dessa har jag ingen aning om. Det jag vill säga är i alla fall att ingen gokartbana kommer ringa runt och fråga om folk vill komma dit för att åka supermoto. Eldsjälarna inom den sporten får jobba hårt och smart för att få banor att köra på. Eller så köper ni lite mindre hoj och halverar era kostnader men har lika kul!

Vi behöver inte starta en diskussion om huruvida det var skador eller inte, eller folks bemötande och åsikter om varandra hit och dit. Jag har lyckats med mitt mål att få köra i min hemmaklubb på en bana nära hemmet. Alla jag kommit i kontakt med från klubben har varit positiva och entusiastiska vid varje tillfälle.
 
Banan är redan besiktigad och klar. Ingen får något gratis, som mc utövare på en kartbana är man noga övervakad. Då det åktes supermotard på banan så blev det märken i asfalten (läs märken, inte skador). Omfattningen av dessa har jag ingen aning om. Det jag vill säga är i alla fall att ingen gokartbana kommer ringa runt och fråga om folk vill komma dit för att åka supermoto. Eldsjälarna inom den sporten får jobba hårt och smart för att få banor att köra på. Eller så köper ni lite mindre hoj och halverar era kostnader men har lika kul!

Vi behöver inte starta en diskussion om huruvida det var skador eller inte, eller folks bemötande och åsikter om varandra hit och dit. Jag har lyckats med mitt mål att få köra i min hemmaklubb på en bana nära hemmet. Alla jag kommit i kontakt med från klubben har varit positiva och entusiastiska vid varje tillfälle.


Du har gjort ett riktigt bra jobb björn .
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top