Intresseklubben antecknar FågelsAng

smallsocks

Sporthojsnörd
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Mot eller för Rymdforskning

Okej jag fattar inte varför det är sånt stohej med att nån som heter Fågelsang? fugkelse? ska åka till rymden. Who cares!

Bara bortkastade pengar, tänk vad alla pengar kunde göra på jorden istället...

Första svensk i rymden, han måste ha ont i rumpan alltså.

lägg ner!

Tycker verkligen ni att det är så himla coolt att lägga ner 50 miljarder för att åka till månen, stanna, gå av och säga Hej svejs och sedan åka hem igen? doh...

jag säger som seinfeld, folk kan inte ens parkera men vi åker till rymden, osv osv, kapiche

Detta är en riktig nyhet
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,949027,00.html

De fick inte bli publicerade i skolkatalogen halvnakna och det är nog en del som sörjer över det.

edit: ändrade rubriken eftersom många verkar vilja skriva i denna tråd, så okej Mot eller för rymdforskning... Go for it

Last edited:
Fan vad du gnäller...

Avundsjuk, som merparten utav svenskarna? Man får inte tjäna mer än sin granne då är man ett svin och börjar man tjäna miljoner då är man stekt :3freak

Aftonblandet :rofl

Last edited:
Det är ju otroligt häftigt med en svensk astronaut, den som inte tycker det måste vara gammal och bitter.

Mr A skrev:
2647902 Fan vad du gnäller...

Avundsjuk, som merparten utav svenskarna? Man får inte tjäna mer än sin granne då är man ett svin och börjar man tjäna miljoner då är man stekt :3freak

Aftonblandet :rofl

men som astronat tjänar han inte pengar? så hm, näe?

o detta är väl det första jag gnällt på, tänkte följa med i strömmen här på SH...

Chris Ash skrev:
2647976 Det är ju otroligt häftigt med en svensk astronaut, den som inte tycker det måste vara gammal och bitter.

ung och bitter, fungerar det också?

är inte gammal...

Last edited:
smallsocks skrev:
2647876 Okej jag fattar inte varför det är sånt stohej med att nån som heter Fågelsang? fugkelse? ska åka till rymden. Who cares!

Bara bortkastade pengar, tänk vad alla pengar kunde göra på jorden istället...

Första svensk i rymden, han måste ha ont i rumpan alltså.

lägg ner!

Tycker verkligen ni att det är så himla coolt att lägga ner 50 miljarder för att åka till månen, stanna, gå av och säga Hej svejs och sedan åka hem igen? doh...

jag säger som seinfeld, folk kan inte ens parkera men vi åker till rymden, osv osv, kapiche

Detta är en riktig nyhet

De fick inte bli publicerade i skolkatalogen halvnakna och det är nog en del som sörjer över det.

Du tycker att Christofer Columbus skulle stannat i portugal också va? ;)

smallsocks skrev:

Detta är en riktig nyhet
1. Du förstår väl att han inte säger det för att snacka skit om rymdforskning?

2. Nej det där är ingen riktig nyhet. Det var tillochmed mindre intressant än att princessan lillian inte får komma på Nobelfesten.

Håller fullständigt med trådskaparen. Fågelsångens kommande eskapader måste vara själva definitionen av överhype. What´s the big fucking deal!? Att åka upp i rymden är ju knappast något ingen annan har gjort förut. Att bli första svensk förtjänar på sin höjd en notis i tidningen Mitt i.

För övrigt är rymden helt ointressant. Vi vet att det inte finns liv inom de avstånd vi kan nå. Fine! Case closed!

större deal än att vara första svensk som springer hundra meter på en viss tid. osv osv osv.Däremot håller jag med om att det är överhypat för jag bryr mig inte egentligen.

smallsocks skrev:
2647876

Appappapp. Han ska väl inte enda till månen va? Han ska bara ut i jymden och trampa vattencykel, säga "Hej svejs" och åka hem igen. Eller?

/Kapten Klänning

SSB skrev:
2648005 Du tycker att Christofer Columbus skulle stannat i portugal också va? ;)

Det är en annan sak, de kostade lite slavar o lite svett kanske... nån död av en pil också, big deal...

Detta kostar mullllllllltum mer

honkiie skrev:
2648022 1. Du förstår väl att han inte säger det för att snacka skit om rymdforskning?

2. Nej det där är ingen riktig nyhet. Det var tillochmed mindre intressant än att princessan lillian inte får komma på Nobelfesten.

1. japp men sant ändå Man borde inte åkt till rymden eftersom då kan man jämföra allt med det, hans poäng.

2. Fast du har läst om att hon inte får komma på festen...

Last edited:
Stuff skrev:
2648066 Att åka upp i rymden är ju knappast något ingen annan har gjort förut. Att bli första svensk förtjänar på sin höjd en notis i tidningen Mitt i.

För övrigt är rymden helt ointressant. Vi vet att det inte finns liv inom de avstånd vi kan nå. Fine! Case closed!

Mmm rymden är helt ointressant. Fi fan va tråkigt det vore om man själv skulle kunna åka upp i omloppsbana en vacker dag. Riktigt illa vore det om människan skulle kolonisera Mars, det vore kass.
Jag tror INTE att vanliga rymdresor kan vara ett steg på vägen dit, och framförallt ska vi inte flytta fram gränserna för hur långt vi kan nå.

Edit: Hellre bussresa än rymdresa!

smallsocks skrev:
2648224 Det är en annan sak, de kostade lite slavar o lite svett kanske... nån död av en pil också, big deal...

Detta kostar mullllllllltum mer
Faktum är att det faktiskt kostade en sjujävla massa stålar att upptäcka och utforska amerika. Enbart columbus andra resa 1493 bestod av 17 skepp och 1200 man.

Ser du till vad det kostade att utforska amerika (USA) från 1492 fram till 1830 (då man kan anse att USA var helt utforskat) så ser du nog att det har kostat mer både i resurser och människoliv att utforska den kontinenten än vad vi lagt på att utforska rymden och månen.

Att säga att vi åkte till månen 1969 och därför skall sluta åka upp till rymden för att vi är "färdiga" tycker jag är lika befängt som att man skulle sluta utforska amerika för att man hittat Kuba.

All forskning och utveckling är en investering för framtida behov, det kostar på. Skulle man slutat utveckla bensinmotorn 1920 för att hästar ändå var snabbare? Ja du ser ungefär vad jag menar va?

Sedan att Fugelsangs rymdresa är väldigt hypad håller jag med om, men att vi skulle sluta utforska? Det är som att be människan att sluta vara människa. Utan vår nyfikenhet skulle vi fortfarande suttit bakom en oxkärra med fyrkantiga hjul.

Jag kan IAF glädja dig med en sak. Det läggs mer pengar på sexualforskning än rymdforskning... Det är ju bra!

Jag hörde att svenskarna skulle köpa juklappar för typ 22 miljarder i år. JULKLAPPAR!!?

Gustav1 skrev:
2648425 Jag hörde att svenskarna skulle köpa juklappar för typ 22 miljarder i år. JULKLAPPAR!!?
I snitt 3kkr per gubbe, hur i helvete?

Undersökningen måste garanterat gjorts på något sunkigt köpcenter med en massa (250) mammalediga brewdar.

Edit: Go Fuglesang! Stenhårt! Hoppas att allt går vägen.

Det ända som retar mig lite snått är att när vi ÄNTLIGEN får en svensk upp i rymden så har han ett sånt satans fult namn.

hållundan skrev:
2648449 I snitt 3kkr per gubbe, hur i helvete?

Undersökningen måste garanterat gjorts på något sunkigt köpcenter med en massa (250) mammalediga brewdar.

Faktum är att den gjordes landet över, norrlänningarna var de som gav mest, västlänningarna var snålast! :hihi

Deimos skrev:
2648452 Det ända som retar mig lite snått är att när vi ÄNTLIGEN får en svensk upp i rymden så har han ett sånt satans fult namn.
Jo... Edwin Aldrin är ett mycket finare namn!

-Någon som kommer ihåg honom? Buzz kallades han visst för...
Tvåa att sätta ner tassen på månen var han visst också...
Hans föräldrar var från Stjärnfors i Värmland.

Fugelsang, första svensken i rymden, kiss my ass...! :arsele

SSB skrev:
2648280 massa text.

Inte sluta utforska, jo kanske rymden tills vi har pli på vår egna planet... Tycker jag

och nej jag tycker inte man skulle sluta göra bensinmotorn 1920 för att hästarna var snabbare, och inte att man INTE skulle uppvinna allt annat som är bra och så idag.
du vred på det lite väl mkt.

allvarligt, vad ska vi ut i rymden o göra? Bygga städer till slut eller?
ja visst jättebra då vi människor blir bara fler o fler, men då får vi fan lära oss först att behålla ett ställe och inte förstöra det, för då sluter det ju bara att vi flyttar till en annan planet och förstör det också, som en parasit...

vänta med rymdforskning några tusen år.

Och vem har sagt att jag tyckte att första månladdningen var bra?

OKej det var nog jävligt ballt just då men idag, så näe.

Alltså visst kalla mig bitter men jag tänker bara:

Okej ballt du kan åka till månen men varför kan du då i helvete inte kriga eller vad som helst?

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...