Intressefråga:Bandag med licenskurs den 11 eller 12/10

Skriver frågan igen då jag inte fick ngt svar tidigare.

Är det ok med en övningskörare på banan?

SKRIK INTE!!!!

Har man bara tempo för att köra på banan är det klart att man är välkommen. Men fundera över att se över försäkringsskyddet noga.

Har man bara tempo för att köra på banan är det klart att man är välkommen. Men fundera över att se över försäkringsskyddet noga.
Fast, hur många övningskörare har bra bantempo? :va Om man inte har licens vill säga, tex Robban Gull är ju inte direkt en besvärande bromskloss :hihi Men vi såg ju förra helgen vad stora hastighetsskillnader kan ställa till med :(

När måste man lämna besked angående licenskursen? Jag vet inte än om jag kan.

Enligt SVT vädret kommer det till Helgen att bli upp till 15C och relativt vackert väder. Hoppas kan vi ju, vore underbart med en rätt varm och solig Oktoberdag på banan!

Är det enbart killar med nerslitna knäpuckar och däcksvärmare som kommer köra? Övningsköraren jag har med mig håller bra tempo på väg och jag själv har bara erfarenhet av 250 körning på Fbg motorbana för några år sen. Vi vill ju självklart inte vara i vägen, men det är ju så jäkla skoj med bankörning och jag vill introducera min polare i det med.

Är det enbart killar med nerslitna knäpuckar och däcksvärmare som kommer köra? Övningsköraren jag har med mig håller bra tempo på väg och jag själv har bara erfarenhet av 250 körning på Fbg motorbana för några år sen. Vi vill ju självklart inte vara i vägen, men det är ju så jäkla skoj med bankörning och jag vill introducera min polare i det med.

Då borde det inte vara nåt problem. Det finns allt från nybörjare till raceputtar.

Då synes vi där.
Ngn mer från våra trakter som ska dit och vill rulla gemensamt så hör av er.

Jag vill ta licens men kommer inte få ihop racehojen till helgen.
Är det ok att "köra upp" för licensen på en BMW 1200gs?
Har åkt ett par bandagar förut med BMW:n och har klarat att åka i snabba sporthojsgruppen utan att skämmas.
Är det nödvändigt att köra i racetempo för att ta licensen?

/Andreas

Jag vill ta licens men kommer inte få ihop racehojen till helgen.
Är det ok att "köra upp" för licensen på en BMW 1200gs?
Har åkt ett par bandagar förut med BMW:n och har klarat att åka i snabba sporthojsgruppen utan att skämmas.
Är det nödvändigt att köra i racetempo för att ta licensen?

/Andreas

Inga problem. Det går inte så fort på uppkörningen att det skulle vara problem att klara med en sån.

Jag är tjej och utan däcksvärmare! Men knäpuckarna är väl kanske lite naggade i kanten...

efterlyser om någon vill samköra upp från bromölla/kristianstad trakten och kanske ev sova på samma vandrarhem... :)
jag kan stå för buss att köra upp med

Har ni tänkte dela upp i grupp licens ,gat ,ny licens, eller är det öppen depå (EVERYMAN FOR HIMSELF? )

Har ni tänkte dela upp i grupp licens ,gat ,ny licens, eller är det öppen depå (EVERYMAN FOR HIMSELF? )

Beror på hur många som kommer. Utgångsläget är öppen depå förutom under de korta uppkörningspassen när det endast är de som går licenskurs på banan.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph