Intresseanmälan: billiga RR-prylar

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Min förfrågan om vilka som är intresserade av att köpa en lap timer tillsammans och få ett så bra pris som möjligt renderade i ca 25 svar och en fråga om vi inte skulle kunna köpa däckvärmare också.

Såhär ser jag det:

Priserna i USA är grymt mycket lägre än i Sverige och i Europa. Ni som behöver saker inför nästa säsong kan tjäna en hel del på att beställa från USA och speciellt White Buffalo Racing som har förståelse för vår belägenhet när det gäller avgifter i samband med förtullning. Mitt förslag är:

• Var och en skriver ner vad de vill köpa i den här tråden: däckvärmare, handskar, stötdämpare, kalsonger etc. tillsammans med ett unikt nummer på sin förfrågan.

• Jag sammanställer och vidarebefordrar de olika numrena till White Buffalo Racing (WBF).

• Jag återkommer hit med en lång lista med priser från WBF.

• Var och en går igenom priserna och väljer vad de vill beställa från WBF.

• Var och en mailar sitt VISA-nummer, personliga uppgifter inkl. adress samt det unika numret på er beställning till WBF som tar betalt och skickar varorna till er hemadress.

Om tillräckligt många vill beställa samma sak är chansen att vi får mängdrabatt stor och inte helt ekonomiskt försumbar. Om inte är WBF ändå betydligt billigare än AVA, Lelles eller Red Racingparts.

Last edited:
Däcksvärmare

1 flykay76, #76 (givetvis)
2
3
4
5
6
7
8
9

EZrideR skrev:
1 flykay76, #76 (givetvis)
2 Ezrider -=-Hanskar-=- #999
3
4
5
6
7
8
9

Fy vilket långsamt sida... :huvet

Nej, det här blir inte bra.

Skriv såhär:

47 (eller det nummer ni har valt)
Handskar, märke, modell, färg, storlek
Däckvärmare, märke, modell, etc.
Kedja, RK, modell, antal länkar, etc.
Etc.
Etc.

Nyteknik skrev:
Nej, det här blir inte bra.

Skriv såhär:

47 (eller det nummer ni har valt)
Handskar, märke, modell, färg, storlek
Däckvärmare, märke, modell, etc.
Kedja, RK, modell, antal länkar, etc.
Etc.
Etc.

Däcksvärmare (återkommer om märke och modell)

.... bättre så här Nyteknink?

flykay

Därför drog jag tillbax mig själv.. verkade lite oseriöst med ett företag som har trög internet....

Plus

Apparel
No products match your search ===> Inga handskar eller stövlar :gnissla

/En data
eek.gif

Last edited:
Har fått pris på däckvärmare från WBR. 1680 kr om vi beställer minst fem par. Jag har inga själv och vet inte om det är billigt eller inte.

Fabrikatet är: www.tyrsox.com

Från siten:

"TYRSOX SET - CONSISTS OF 2 HEATER SLEEVES F/R, 2 COZIES F/R, EQUIPMENT HANGER, INSTRUCTIONS AND DURABLE PLASTIC CONTAINER FOR STORAGE."

Har sett några sånna däckvärmare och dom var väl inget för riktig racing. Snarare ett billigt alternativ för gatåkare/klubbracenivå åkare.

En naktdel är att dom inte är värmeisolerade så att värmen som ska gå ner till däcket kan gå andra hållet rakt upp i luften! Sen vet jag inte om dom har termostat vilket banägare/arrangörer numera ställer som krav.

Tror nog ni bör leta efter bättre värmare!

Axxexs skrev:
Har sett några sånna däckvärmare och dom var väl inget för riktig racing. Snarare ett billigt alternativ för gatåkare/klubbracenivå åkare.

En naktdel är att dom inte är värmeisolerade så att värmen som ska gå ner till däcket kan gå andra hållet rakt upp i luften! Sen vet jag inte om dom har termostat vilket banägare/arrangörer numera ställer som krav.

Tror nog ni bör leta efter bättre värmare!

Vad utmärker en förare på "klubbracenivå"? Och hur vet du att värmen inte går ner i däcken?

Såhär skriver i alla fall återförsäljaren:

"The blue covers are included with the TyrSox warmer price. How the Tyrsox work is the yellow warmer is placed on the tyre and the blue cover is placed over the tyre and wheel assembly allowing the heat to stay in. When you go out for your race or practice, you take all of the warmer off and disconnect the warmer from the electricity. When you come off the track and put the warmer on you can vary the heat to the tyre by only putting the warmer on or if the day is cooler then put the warmer and the blue sock on to keep more heat in the tyre. I put the warmer and the blue cover on in the morning when I want the most heat in and as the day warms up I use just the yellow warmer and if the wind is blowing I then add the blue cover to keep more heat in."

Såg nu att där ska vara termostat och där följer med en slags "pyjamas" som man ska dra utan på däcksvärmarna och däcken.

Temperatur på 65 grader är inte så mycket. Enligt dom för att inte elda sönder däcken. Andra däcksvärmare brukar ligga på minst från 75 grader.

Vad jag menade med "klubbnivå" är att dom kanske är för förare som inte vill lägga så mycket pengar på däcksvärmare! Ungefär så. Kvaliten är också därefter!

Axxexs skrev:
Såg nu att där ska vara termostat och där följer med en slags "pyjamas" som man ska dra utan på däcksvärmarna och däcken.

Temperatur på 65 grader är inte så mycket. Enligt dom för att inte elda sönder däcken. Andra däcksvärmare brukar ligga på minst från 75 grader.

Vad jag menade med "klubbnivå" är att dom kanske är för förare som inte vill lägga så mycket pengar på däcksvärmare! Ungefär så. Kvaliten är också därefter!
• Värmer till 70 grader
• Har termostat
• Värmeisolerande fodral
• 1600 kr

:)

Det här kanske är fel tråd men något som dom flesta av oss är intresserade av är ju däck. Skulle det inte kunna gå att ordna något liknade där?

-Däckvärmare
-Laptimer

Dessa grejer är jag intreserade av.

Dåligt isolerade. Gav ingen direkt värme på däcken.
Vilket resulterade i att däckvärmarna fick vara igång längre.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa