Intresse koll. Tröjor för "syns" skull

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Monster S4R
Tänkte bara höra lite om det finns ett intresse att ta fram en "varsel tröja" med lite skönare still, kanske RR logan och nick name.
Hade tänkt mig en hoodie eller liknande.
Känns lite roligare än en väst, och gör stor nytta för synbarheten för bilister ute på vägarna.

Så jag tänkte bara kolla om det finns något intresse :confused: eller om man ska sluta engagera sig på en gång.

Jag har faktiskt haft samma tanke fast med en lite annolunda text typ:

SER DU MIG NU BILISTJÄVEL?!

Alex! Detta är nog d smartaste du har sagt sen du kom ur pappas pung!:D

Alex! Detta är nog d smartaste du har sagt sen du kom ur pappas pung!:D

Nja, men kanske d smartaste sen vi burna upp plattorna med er6:an och elda upp ett jakttorn i brist på annat :D:D:D

Gillar faktiskt Ocean´s textförslag:tummenupp haha.

Intresset verkar svalt. många som läst men ingen som har åsikter eller idéer.

Intresset verkar svalt. många som läst men ingen som har åsikter eller idéer.

Tyvärr är det inte speciellt stilfullt, det är väl därför det är få svar. Sen att det ser ut som du övningskör är kanske inte så många som vill heller.

Idén är väl god - men du kan lika bra köra med väst om syftet är att synas:tummenupp

Själv köpte jag en hoj i skrikig färg och hoppas på att det ger samma effekt.

Att man sen kan agera föråkare i pridefestivalen är bara en bonus :arsele

Tyvärr är det inte speciellt stilfullt, det är väl därför det är få svar. Sen att det ser ut som du övningskör är kanske inte så många som vill heller.

Idén är väl god - men du kan lika bra köra med väst om syftet är att synas:tummenupp

Rädd att du har rätt faktiskt. Får väl göra som johan, o köpa en hoj med skrikig färg :D

Här spenderar folk en förmögenhet på slipon, bling och rejsiga skinn för att få hugg, hur skulle det se ut om alla åkte omkring med neontröjor.

Tejpa tutknappen, på med helljuset och plocka bort ljuddämparen, safety first.

Här spenderar folk en förmögenhet på slipon, bling och rejsiga skinn för att få hugg, hur skulle det se ut om alla åkte omkring med neontröjor.

Tejpa tutknappen, på med helljuset och plocka bort ljuddämparen, safety first.

Håller med till viss del, men samtidigt ser jag hellre lite dum ut än får en bil i sidan IGEN:näsblod

gör som jag, min "varseltröja" är ju faktiskt ganska diskret=P svart med reflextext, it's the shit!

Hela din hoj är ju "varsel" så som den glittrar och glimmar.
Ligger solen på måste man ju ha solglasögon eller tonat visir ...... hehehehhehe

Kör med heljus och knallröd hjälm. Och håller ögonen öppna. Aldrig att jag sätter på mig nåt neongult.

Såg en på stan med svart tröja med reflex längs utsidan av armarna (typ Adidas style) Det syntes asbra för jan reagerade men det var inte alls övningskörning reaktionen. Eftersom personen satt på en sporthoj så blev armarnas vinkel så att det såg ut som en stor gul cirkel som satt på hojen.

Bra idé,, god tråd :tummenupp

Såg en på stan med svart tröja med reflex längs utsidan av armarna (typ Adidas style) Det syntes asbra för jan reagerade men det var inte alls övningskörning reaktionen. Eftersom personen satt på en sporthoj så blev armarnas vinkel så att det såg ut som en stor gul cirkel som satt på hojen.

Ja det var ju lite det jag menade, man behöver ju inte vara gul eller orange för att synas, men folk verkar tycka det är "nördigt":va
ingen som vet var an kan köpa sådana tröjor:confused:

anser att en reflextröja lr liknande ger en falsk trygghet lika bra att köra på att man inte syns!

Anser dock att en saftblandare på huvudet är synligast!

Alla vill synas, men ingen vill ha på nåt fult för att synas låter det som?
Ska inte säga nåt, ytterst sällan min reflexväst har använts.

Idén är bra men behöver "finslipas" lite.
Nåt man syns i som samtidigt känns ok att ha på, frågan är bara vad?

Är inne på något liknande, typ drapera armarna på en tröja med något lämpligt tyg i bra färg...

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna