Intresse för roadracing ?

Börja inte nu... jag gjorde det ju för att slippa bli mobbad! :huvet
En CBR1000RR måste fan vara det mest politiskt korrekta man kan köra. Den sticker ju inte ut nånstans, riktig mellanmjölk (men en jävligt bra mellanmjölk).

Nu är cirkeln sluten, började med samma motorkonfiguarion som de körde i MotoGP, 800cc Honda V4 i två olika versioner, kompletterade med Ducati 900cc twin och 1/3-dels Yamaha R4:a.
Provade Triumph 675cc triple och nu blir det 999cc Honda R4:a.

Vem vågar kalla mig konservativ?! :6surkart

Får faktiskt ge dig denna och säga grattis till en underbar hoj.

Hade jag inte varit så ung och oerfaren hade jag också införskaffat mig en sådan. Nu blir det förmodligen lillebror istället. :tummenupp

Tycker nog den jag la upp var porrigare. Släpp nu på dina hämningar Ptrooo, kasta loss ordentligt, köp den orangea!

Tycker nog den jag la upp var porrigare. Släpp nu på dina hämningar Ptrooo, kasta loss ordentligt, köp den orangea!

Det ligger ju faktiskt någonting i det du säger, den är ju till och med repsol-orange.. Det rycker lite i baguetten.

Men sen är det frasen som jag alltid får höra:
Den är för stor..

Last edited:
Det ligger ju faktiskt någonting i det du säger, den är ju till och med repsol-orange.. Det rycker lite i baguetten.

Men sen är det frasen som jag alltid får höra:
Den är för stor..

Var inte orolig, du hör alltid fel, dom säger: Den é inte så stor som du tror

Charmig bild, verkligen. MEN! The one and only legend Rhodinar´n är ju med så denna ska printas i storformat och ramas in på väggen. :tummenupp

Jaså.... ja ja. Se till o vad stilla nästa gång jag fottar dig så kanske du blir snygg osså...:D

Bifogat

• DSC00097.jpg
    DSC00097.jpg
    223.9 KB · Visningar: 64
  • Bild 010.jpg
    Bild 010.jpg
    242.4 KB · Visningar: 62
Vi kan sluta leka helt och hållet, nu är det jävlarimig allvar! :tummenupp

Blev helsåld efter att ha läst dessa artiklar: http://www.motorcycle-usa.com/114/6850/Motorcycle-Article/2010-Honda-CBR1000RR-Comparison-Track.aspx
http://www.motorcycle.com/manufacturer/honda/2010-honda-cbr1000rr-cabs-review-89260.html

Denna gjorde sitt till: http://www.motorcycle-usa.com/371/8...e/2010-Honda-CBR1000RR-Long-Term-Wrap-Up.aspx

Det trevliga är att jag också hittade den färgsättningen (vad jag nu skall med det till, den skall kläs i kraschkåpor asap och hur de skall lackas har jag ingen aning om än) men den är ju snygg när jag hämtar den.

View attachment 351633

http://www.motorcycle-usa.com/2084/...ery/2010-Honda-CBR1000RR-Track-Smackdown.aspx

Silverfisken har alltså rätt. En CBR1000RR på 999cc med C-ABS och slirkoppling

Edit 1: roffe, jag har ägt två Viffers så Honda finns i blodet även om både Duccen och Aprilia RSV4 tilltalar själen (Apan låg riktigt, riktigt nära tillhands), nån Kwack blir det aldrig och jag menar aldrig.

Edit 2: Silver, nä nån ärrrrretta blir det inte heller, inte förrän de slutat titta på aliens när de ritar "skramlet".

Jameh hallå där... Nice val av bike. Grattis! Men jag hinner endå ifatt dig på nån raka. Fast det e det enda juuh!

Jameh hallå där... Nice val av bike. Grattis! Men jag hinner endå ifatt dig på nån raka. Fast det e det enda juuh!
Då var Hyndan hämtad och inställd i garaget, suget att köra hoj kom inte alls på efter en fredag på mässan och lite avgasdofter när jag varmkörde motorn. Den låter helt livsfarlig. :skrämd

Då var Hyndan hämtad och inställd i garaget, suget att köra hoj kom inte alls på efter en fredag på mässan och lite avgasdofter när jag varmkörde motorn. Den låter helt livsfarlig. :skrämd

Fan Va nicet! Sitt nu inte o gasa ihjäl dig i nåt garage bara... Skall bli kul o få se er in Action sen.
Va med racing kit's då?
Vi vill se bild bevis jööh!

Fan Va nicet! Sitt nu inte o gasa ihjäl dig i nåt garage bara... Skall bli kul o få se er in Action sen.
Va med racing kit's då?
Vi vill se bild bevis jööh!
Steg 1 är att återställa Trajjan i originalskick så att den kan komma ut till försäljning till våren.
Håller på att skriva en beställningslista på delar till Firebladen :D

Har lite kontakter med Anders Lilja och Andreas Mortensson om du vill ha roadracing delar :)

Är det en 2011 ?
Nope en 10:a men det är väl i stort sett same same? I alla fall vad det gäller chassiet.
Delar? Javisst, kraschkåpor, fotpinnar, extra originalblås, clip-ons och ett set kraschpuckar inkl. bobbiner fram och bak står högst på listan. Sen kommer korta vikbara broms-, kopplingsgrepp osv.

P.S. Mortenzonis kåpset hade passat som handen i handsken, har medlemmsnummer 21 i Sydskanes Emse! :D D.S.

60073_898J7235.jpg

Last edited:
Bra köp, då är barn sjukdomarna borta. 2008 var det oljeringar 2009 var det 3:ans drev.

Vill du ha anders liljas nummer ? han har en del. Specielt HRC trattar :)

Nope en 10:a men det är väl i stort sett same same? I alla fall vad det gäller chassiet.
Delar? Javisst, kraschkåpor, fotpinnar, extra originalblås, clip-ons och ett set kraschpuckar inkl. bobbiner fram och bak står högst på listan. Sen kommer korta vikbara broms-, kopplingsgrepp osv.

P.S. Mortenzonis kåpset hade passat som handen i handsken, har medlemmsnummer 21 i Sydskanes Emse! :D D.S.

View attachment 353048

*/ ?>
Back