Intressant blogg.

Nej, är inte Norrbottning.

Vafan, har dom tagit bort brewdarna?!

nt.se
Styrman döms till fängelse
Haparanda

Mikael Styrman, vd för Ekfors kraft i Övertorneå, dömdes på onsdagen till tre års fängelse för grovt skattebrott och skatteavdragsbrott av Haparanda tingsrätt. Han meddelas också näringsförbud i fem år.
Mikael Styrman har också tidigare dömts till fängelse för skattebrott.

Ekfors krafts vd blev rikskänd när han för några år sedan beslutade att inte tända gatubelysningen i Övertorneå på grund av en tvist med kommunen om elpriserna.

Kammaråklagare Jan Wallström hade yrkat på att Mikael Styrman skulle dömas till fem års fängelse och sju års näringsförbud.

-Domen från tingsrätten är ändå i rätt härad och tre års fängelse är kännbart straff. Jag måste läsa domen och se hur tingsrätten motiverar straffet innan jag tar ställning till om jag ska överklaga, säger Jan Wallström.

Mikael Styrman dömdes 2008 av hovrätten till ett års fängelse för skattebrott och grovt skattebrott. Han frigavs villkorligt efter att ha avtjänat två tredjedelar av straffet.

Den villkorliga frigivningen förverkas nu av Haparanda tingsrätt, vilket innebär att Mikael Styrmans nya fängelsestraff förlängs med fyra månader.

Enligt Jan Wallström har Mikael Styrman undanhållit staten inkomster på omkring 20 miljoner kronor genom de brott han nu dömts för.

Åh, en okunnig rättshaverist har hittat ett forum att uttrycka sig i... precis det jag länge känt att jag behövt för att göra mitt liv komplett! :tummenupp

Åh, en okunnig rättshaverist har hittat ett forum att uttrycka sig i... precis det jag länge känt att jag behövt för att göra mitt liv komplett! :tummenupp

Precis, tur att vi har sporthoj.com :tummenupp

Orkar inte sätta mig in i hela styrmanhistorian och har kanske fått en vinklad bild, men lite respekt ska han väl ha? Inte många som vågar sätta sig upp mot storebror som han gjort. (om man ska tro det lilla jag läst om saken)

På tal om för mycket fritid och haverist...

När jag läste den här tråden kom jag att tänka på den här människan, vars sida jag
snubblade över för en tid sedan, och kollade om han hade hittat någon flickvän ännu.
(Han har alltså under nästan sju års tid trakasserat alla sveriges kyrkor med brev där
förväntar sig att de ska skaffa fram en hustru åt honom.)
Och jodå, det går ju framåt. Nästa brev är nummer 500. Skam den som ger sig.

Fast man kan ju tycka att efter 499 misslyckade försök kanske man borde ändra
taktik. Och då känns det ju fint att se att det också har gått upp för honom.

Den nya taktiken bygger på hans insikt om att Daniel inte är den man Gud har
avsett för Kronprinsessan Victoria, utan att det snarare skulle vara han själv.
En insikt som inte bara har slagit honom själv utan även nått psykvården SÄPO.

Jag har en känsla av att fortsättning följer, fast jag vete 1000an om jag vill veta hur
det här slutar...

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP