Här finns lite intressant läsning för den som har för mycket fritid...
http://mikaelstyrman.blogspot.com/
http://mikaelstyrman.blogspot.com/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Styrman döms till fängelse
Haparanda
Mikael Styrman, vd för Ekfors kraft i Övertorneå, dömdes på onsdagen till tre års fängelse för grovt skattebrott och skatteavdragsbrott av Haparanda tingsrätt. Han meddelas också näringsförbud i fem år.
Mikael Styrman har också tidigare dömts till fängelse för skattebrott.
Ekfors krafts vd blev rikskänd när han för några år sedan beslutade att inte tända gatubelysningen i Övertorneå på grund av en tvist med kommunen om elpriserna.
Kammaråklagare Jan Wallström hade yrkat på att Mikael Styrman skulle dömas till fem års fängelse och sju års näringsförbud.
-Domen från tingsrätten är ändå i rätt härad och tre års fängelse är kännbart straff. Jag måste läsa domen och se hur tingsrätten motiverar straffet innan jag tar ställning till om jag ska överklaga, säger Jan Wallström.
Mikael Styrman dömdes 2008 av hovrätten till ett års fängelse för skattebrott och grovt skattebrott. Han frigavs villkorligt efter att ha avtjänat två tredjedelar av straffet.
Den villkorliga frigivningen förverkas nu av Haparanda tingsrätt, vilket innebär att Mikael Styrmans nya fängelsestraff förlängs med fyra månader.
Enligt Jan Wallström har Mikael Styrman undanhållit staten inkomster på omkring 20 miljoner kronor genom de brott han nu dömts för.
Åh, en okunnig rättshaverist har hittat ett forum att uttrycka sig i... precis det jag länge känt att jag behövt för att göra mitt liv komplett!![]()
Åh, en okunnig rättshaverist har hittat ett forum att uttrycka sig i... precis det jag länge känt att jag behövt för att göra mitt liv komplett!![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |