Internetradio istället för fm-radio?

Fyfan, för att vara norrlänning så är du jävligt smart :gnissla
Tänkte faktiskt inte på att det man hör på fm även akn höras via internet, då kvittar det ju om den kan köra fm.
DOCK är ju kravet att man kan knappa in adresser eller dylikt manuellt på maskinen, och att det inte är förvalt som jag förstod det när Honkiiiiiiiiiiiäe förklarade.

Ok, då går det fetbort som de säger i förorten :(

I VLC är det ganska lätt att streama utan att ha webbläsaren igång, man kopierar bara adressen till streamen och klistrar in i VLC, det går säkert att göra favoritlistor om man vill det, dock inget jag har meckat med.

Jag gjorde genväg till Radio Värmland under svenska rallyt dock, la den på skrivbordet så att den bara var att klicka upp.
Tyvärr jobbade jag mest hela rallyt, men det går ju att streama till mobilen också!!!

Haha, jag borde ha anat att det var något lurt med det hela!
Får fundera lite över en skvisbox, men då kanske man skulle ha den i matrummet i stället så slipper jag dra kablar alls.
Suck, ibland skulle man behöva någon som tar sådana här viktiga beslut åt mig! Nu förstår jag varför statsministern delegerar ut poster hit och dit till ministrar. Man kan omöjligt hantera så många viktiga beslut på en och samma gång.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=182381
Där har du en hel tråd från min polare.

Du köper en Squeezebox duet o ställer nånstans, sen köper du en till mottagare o ställer nån annanstans sen. :)

I VLC är det ganska lätt att streama utan att ha webbläsaren igång, man kopierar bara adressen till streamen och klistrar in i VLC, det går säkert att göra favoritlistor om man vill det, dock inget jag har meckat med.

Jag gjorde genväg till Radio Värmland under svenska rallyt dock, la den på skrivbordet så att den bara var att klicka upp.
Tyvärr jobbade jag mest hela rallyt, men det går ju att streama till mobilen också!!!

Eller också kör man winamp så är all världens webradios redan listade i en stor fin lista :tummenupp

Last edited:
Eller också kör man winamp så är all världens webradios redan listade i en stor fin lista :tummenupp

Winamp är ett djävulens påfund och kommer aldrig att installeras igen på min dator!

Dessutom, sist när jag körde winamp var det ett taskigt urval förinstallerat, sen fick man mecka dit egna stationer själv, men det kan vara ändrat kanske

Njae, jag är inte direkt gjord av pengar :näsblod

Neh.. men de e vad du gör sen när du tillslut fattat att det är en squeezebox du ska ha.
Då kan du inte vara utan en sån även i sovrummet o badrummet o överallt :D

Winamp är ett djävulens påfund och kommer aldrig att installeras igen på min dator!

Dessutom, sist när jag körde winamp var det ett taskigt urval förinstallerat, sen fick man mecka dit egna stationer själv, men det kan vara ändrat kanske

Startade upp mitt winamp nu som jag inte gjort nåt med utan bara installerat.
Fanns tusentals radiostationer redan inlagda o knappar så man kunde lägga in egna kanaler etc.

Last edited:
På DI.fm finns det ett gäng "kvalitetskanaler" som sänder i 96kbps vilket räcker gott för skval.

Om du inte har köpt ny mobil på länge så ska du kanske passa på att köpa en som har stöd för internet radio. De flesta nya Nokia-modeller gör det, även om jag inte testat det i praktiken. Finns ett program som man kan ladda ner till lite äldre Nokia-mobiler som möjliggör lyssnande på internet radio:
http://europe.nokia.com/A41121127

Det är oändligt synd att Pandora inte funkar längre.
Jag föredrog den lösningen, knappa in ett exempel på en artist eller låt och bli serverad en oändlig ström av liknande.

Förvisso går det att gå via proxy i USA, men jag ids inte mecka med det.

Kolla även in soma.fm. De har också ett gäng rätt bra kanaler.
Lite udda kanske, men ok

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...