Internetabonnemang med snabb upload

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nu ska vi snart bosätta oss i Sverige igen och igår upptäckte vi ett delikat litet problem. Det går jäkligt långsamt att backa upp saker via nätet när man har 1 Mb/s upp.

Så, om man jobbar med mappar upp till 10 GB stora via nätet, vilken bredbandsleverantör ska man välja då för att slippa vara strypt till 1-3 Mb/s uppströms? Företagsabonnemang funkar.

Valfritt bolag med fiber?

Men är det inte bara första ggn du backar upp 10 gb ?
Resterande gånger backar du väl bara upp ändringar/nya filer?

Valfritt bolag med fiber?

Men är det inte bara första ggn du backar upp 10 gb ?
Resterande gånger backar du väl bara upp ändringar/nya filer?

Vi har totalt 150 GB som måste upp till att börja med, sen är det 10 GB i taget—per jobb.

Jag har bara kikat lite grann men många verkar begränsa uploadhastigheten även om man får typ 100 Mb/s ned. Jag får kika vidare. Det är ju lite beroende på var vi får bo också.

Några tips på ADSL-abonnemang med symmetrisk bandbredd?

"backar upp" ehehehe... Luktar warez lång väg :tummenupp

Om du läst nåt av vad jag skrivit i nån fildelningstråd så hade du vetat att jag är extremt anti piratkopiering. Det är arbeten det handlar om, grafisk design, för ett legitimt företag. Warez? Det är sånt 14-åringar sysslar med.

Vi har totalt 150 GB som måste upp till att börja med, sen är det 10 GB i taget—per jobb.

Jag har bara kikat lite grann men många verkar begränsa uploadhastigheten även om man får typ 100 Mb/s ned. Jag får kika vidare. Det är ju lite beroende på var vi får bo också.
...

Iaf banhof har 100/100 med sin fiberanslutning.

är det för att du/ni skall flytta som du skall flytta data ? eller är det en backuplösning som ni skall använda i framtiden ?

Är det för flytten skull: köp 2 diskar och ta med.
Är det en backuplösning: bandstation och en smart/bra mjukvara

ex:
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=lto&cg=5020&w=3&st=s&c=&ca=15&md=th

http://www.blocket.se/stockholm/Fle...LT__DDS__UPS_mm_16825050.htm?ca=15&w=3&last=1

dom grejerna lär ju vara ännu billigare i Brisbane

Last edited:
Själv kör jag Blixtvik och har 100/100 med fast IP... väldigt nöjd med farten ut från deras nät också.

Är det bara xDSL som funkar? Själv har jag Tele2s jack i lägenheten för 100/10 (ibland får jag upp till 15Mb upp), men kan få 100/100 för dubbla (nästan) priset.

ComHems xxl är 100 ner och 7-10 upp.

Hade tidigare BBB vdsl som var 12/9 (ca 11/8 var vad jag fick utan overhead) men tror inte de tillhandahåller den tjänsten längre.

Är det för flytten skull: köp 2 diskar och ta med.
Är det en backuplösning: bandstation och en smart/bra mjukvara

Vi kör Dropbox och det är för att slippa fysiska enheter vi kör det. Självklart kommer vi ha en NAS på kontoret men att ha de aktuella jobben i Dropbox är helt överlägset.

Tack för bra tips! Jag ska kika vidare på det hela. Förhoppningsvis får vi lägenhet med fiber men annars får man väl förhoppningsvis försöka hitta ett DSL med 10 Mb/s upp.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park