Intercom

Hans Triumph 07

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2017
Ort
Hammarö
Hoj
Triumph Tiger 1200 2018
Hej!
Köpte Cardo Packtalk edge duo. Nån som vet vart man kan hitta Svensk manual? har ett problem att när man är uppkopplad via DMC så klipper det när man pratar samt att ibland så funkar det inte när det ringer , nån som vet vad det kan vara ...funkar bra när man är uppkopplad via Bluetooth men då kan man ju inte lyssna på musik samtidigt
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Hej!
Köpte Cardo Packtalk edge duo. Nån som vet vart man kan hitta Svensk manual? har ett problem att när man är uppkopplad via DMC så klipper det när man pratar samt att ibland så funkar det inte när det ringer , nån som vet vad det kan vara ...funkar bra när man är uppkopplad via Bluetooth men då kan man ju inte lyssna på musik samtidigt
Min uppfattning är att det är usel firmware.

Du kan försöka att ställa sensitivity/känslighet för micen samt att stänga av brusreducering från appen. Får du det bättre är jag nyfiken, för jag får samma problem oavsett inställningar.

Att DMC dessutom tillför fördröjningar motsvarande telefonsamtal över atlanten gör inte saker bättre.

Vad gäller inkommande samtal har jag problem med att det inte kommer någon ringsignal samt att personen i andra änden oftast inte hör mig.
Vad har du för problem med samtal?

När jag googlat har jag hittat fler personer med liknande problem. När jag varit i kontakt med Cardo hävdar de att det är hårdvarufel på båda enheterna jag köpte i dubbelpacket. Jag är skeptisk till att det stämmer.
 

Hans Triumph 07

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2017
Ort
Hammarö
Hoj
Triumph Tiger 1200 2018
Hej.
Köpte också dubbepack och
Upplever exakt samma som du skriver när det gäller när man pratar med den andra enheter så klipper det mitt i meningen och ringer det så hör inte den andra mig ...provade att koppla ihop dem via Bluetooth då funkade det bättre men jag var ju ute efter att kunna lyssna på musik samtidigt som jag är uppkopplad mot den andra enheten.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Dom verkar inte ha släppt manual på svenska till edge ännu, men det finns att ladda ner till dom äldre versionerna tex bold och slim. Det mesta funkar nog på samma vis.
Har ni uppdaterat till senaste fw?
 

Hans Triumph 07

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2017
Ort
Hammarö
Hoj
Triumph Tiger 1200 2018
Hej!
Okej ska kika på den då.
Ja det gjordes när jag startade dem första gången så uppdaterades dom...sedan har jag kört en uppdatering till på den ena ska köra på den andra å testa om det blev någon skillnad..
Känns piss å köpa så dyra saker å dom är sämre än dem jag hade tidigare som jag köpte på Ebay.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Det är intressant med Cardo, en del enheter verkar vara behäftade med massor av konstiga fel och många andra fungerar utmärkt, och så några med småskit då och då.
Jag köpte ett tvåpack Bold för många år sedan och enda krånglet har varit enstaka tappade parningar mellan enheter, som alltid har gått att återställa via appen, men aldrig via knapparna på enheterna.
Det finns flera bra grupper på FB för Cardo-brukare.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top