intercom under uppkörning

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
tja:)

har en kommande uppkörning och är lite nyfiken på vad det är intercom:et används till förutom vägbeskrivning? finns ju en punkt dom betygsätter kallad "situationsanpassade frågor", vad menas med det? ställer dom frågor under uppkörningen som man ska svara på, och får man ens en mick själv eller är det bara hörlur som gäller?:confused:

Tack på förhand:)

Om jag inte minns alldeles fel så kan du inte prata med uppkörningsförättaren under uppkörning med MC.
Intercom används enbart för att ge dig väganvisningar och information om vad du ska göra härnäst. På samma sätt som när du kör med körskolan.
Gissningsvis vill dom inte att man ska behöva mickla med extra knappar under uppkörningen.

När man kör upp för bil däremot så kan dom sitta och ställa situationsanpassade frågor.

Körde upp i barkarby för ett par månader sen, vi hade bara hörsnäcka till intercommen. Som f.ö. bara användes för att beskriva vilken väg vi skulle.

Nädå, du ska absolut inte prata med någon under själva uppkörningen, bara få instruktioner om var du ska åka nånstans. Jag hade lite svårt att höra när jag körde upp så jag stannade och bad honom förtydliga.

jag hörde inte ett jäkla skit så jag blinkade och svängde av och därefter förklarade jag för instruktören att det knastrade högt som fasen i öronen. Han blev först lite sur för att jag kört fel men jag hörde faktiskt inte vad han sa. Fick iaf körkortet, var ju inte mitt fel att intercom:en inte fungerade klokt. :D

bara 1 way connection! :)
Han sa att vi skulle nicka upp & ner om vi hörde, annars till sidan då : )
Jag skruvade upp volymen till max, gjorde ju ont men man hörde då va gubben sa. :tummenupp

tackar, då vet man vad man har att vänta sig:tummenupp

Körde upp i barkarby för ett par månader sen, vi hade bara hörsnäcka till intercommen. Som f.ö. bara användes för att beskriva vilken väg vi skulle.

ska själv köra upp i Barkaby, vilka vägar fick du köra, hur länge osv? jag ska iof köra upp för lätt mc och då kanske dom försöker undvika morotvägen:confused:?

Han kommer använda intercomen för att säga vart du ska och sedan kanske du får egen körning och hitta tillbaks till körskolan själv om du kan...

Lite OT :: Först backning ( För att se att du orkar din hojj ), Krypkörning ( Sätt inte ned foten ) kolla rakt fram är ett tips, Bankörning i 50kmh, bromsning 70 kmh sedan 90 kmh försök ej låsa..

Sist Motorväg, blinka cirka 3 gånger och kolla först sedan kolla igen innan du åker ut..

Fel jag gjorde : Låste hjulet 1 gång 70 kmh och blinkade åt vänster när han ska kör rakt fram..

Det var när jag gjorde det...

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...