Inte kört en meter, inte startat hojen...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har i år trots inköp av en massa bra saker (bla 200 liter soppa på fat. :tungan ) och fix till hojen inte ens hunnit starta den och än mindre kört en enda meter. Det suger grymt i mek- och körtarmen men jag hinner fan inte med. Jobb, mer jobb, familj har gjort att jag inte hunnit och som det ser ut nu kan jag vara glad om jag kan köra den 20/6. Mest utlagd krona per körd meter hititlls? Som lök på laxen ser det dessutom ut som om jag inte kan köra B-racet på LMS.... :huvet

Gustav O skrev:
2227350 Jag har i år trots inköp av en massa bra saker (bla 200 liter soppa på fat. :tungan ) och fix till hojen inte ens hunnit starta den och än mindre kört en enda meter. Det suger grymt i mek- och körtarmen men jag hinner fan inte med. Jobb, mer jobb, familj har gjort att jag inte hunnit och som det ser ut nu kan jag vara glad om jag kan köra den 20/6. Mest utlagd krona per körd meter hititlls? Som lök på laxen ser det dessutom ut som om jag inte kan köra B-racet på LMS.... :huvet

Your time will come :pannkyss

Verkar vara läge att sälja racern, RR livet verkar inte förenligt med familje liv.

Jag kan lufta din racer på Sviestad redan på tisdag så inte allt är förgäves. :D Er bensin luktar så gott dessutom. :)

MC Doktorn skrev:
2227360RR-livet verkar inte förenligt med familjeliv.
Nej, inte om man har en fru/sambo med modern syn på ansvarsfördelning i familjen och man med "RR-livet" menar att man tränar regelbundet och deltar i alla eller de flesta deltävlingar.

Men att ägna sig åt kvällsträningar och enstaka race fungerar förstås även för den med familj.

Neutral skrev:
2227405 Jag kan lufta din racer på Sviestad redan på tisdag så inte allt är förgäves. :D Er bensin luktar så gott dessutom. :)
Hade jag kört med den själv så hade det inte varit några problem men jag vill helst köra den själv första gången i år.

Nyteknik skrev:
2227477 Nej, inte om man har en fru/sambo med modern syn på ansvarsfördelning i familjen och man med "RR-livet" menar att man tränar regelbundet och deltar i alla eller de flesta deltävlingar.

Men att ägna sig åt kvällsträningar och enstaka race fungerar förstås även för den med familj.
Det är klart det går att köra även om man har familj men för mig har det varit timingen med mina jobb som ställt till det mer än familjen. Juli ska bli bättre hoppas jag.

Muppi skrev:
2227357 Your time will come :pannkyss
Jag hoppas det fär jag köpte precis tändstift för 600 spänn - stycket. :huvet

Nyteknik skrev:
2227477 Nej, inte om man har en fru/sambo med modern syn på ansvarsfördelning i familjen och man med "RR-livet" menar att man tränar regelbundet och deltar i alla eller de flesta deltävlingar.

Att sälja allt man äger säga upp sitt äktenskap och ragga sponsorer när man inte kör verkar vara vardagsmat för en sann RR hjelte.

Ja du Goodstuff, ibland räcker inte tiden till, surt är det när man vill mer än man kan.

GSXR1100R skrev:
2228248 Ja du Goodstuff, ibland räcker inte tiden till, surt är det när man vill mer än man kan.
Fast idag ska jag till garaget och fixa hojen så jag åtminstone kan starta upp den och känna den underbara doften igen. :)

Gustav O skrev:
2228261 Fast idag ska jag till garaget och fixa hojen så jag åtminstone kan starta upp den och känna den underbara doften igen. :)
Ja det är alltid en tröst, själv har jag missat alla träningar i år både på Knudan & SRW, men jag kom iaf iväg till Brno & Poznan i våras, årets antiklimax blev nog ERF 1 i Anderstorp då Bajaräcern tröttnade och oljekylaren gav upp.

Men nu sitter det iaf en ny oljekylare på plats men kvällens körning på SRW blev inställd eftersom banan är stängd.

Vi får trösta oss med att när skrotet står i garaget så går det iaf inte sönder, dessutom spar man pengar på No Racing :gnissla

Matulda kan hjälpa dig att rodda Hårdrocks gigg (hon har erfarenhet av sådant sedan tidigare), har du tur kan du få avlastning så att du kommer loss till att köra lite bana.

Last edited:
GSXR1100R skrev:
2228270 Ja det är alltid en tröst, själv har jag missat alla träningar i år både på Knudan & SRW, men jag kom iaf iväg till Brno & Poznan i våras, årets antiklimax blev nog ERF 1 i Anderstorp då Bajaräcern tröttnade och oljekylaren gav upp.
Själv kan jag trösta mig med att jag ska köra två dagar med CSS. Ska bli intressant att få lite ny input på sin krattiga körning.

GSXR1100R skrev:
2228270Vi får trösta oss med att när skrotet står i garaget så går det iaf inte sönder, dessutom spar man pengar på No Racing :gnissla
Är det så? Jag tycker hojen kostar en massa pengar även i garaget...
Har köpt en hel massa saker som jag tänkta ha användning för men har man inget för...

GSXR1100R skrev:
2228270Matulda kan hjälpa dig att rodda Hårdrocks gigg, har du tur kan du få avlastning så att du kommer loss till att köra lite bana.
Om jag får pengarna så är det en deal. :tummenupp

Jag har kört kanske hundra mil på bana i år. Det har kostat allt jag äger, och orsakat mig massor av sömnbrist och skit under naglarna. Visst är det roligt när det fungerar, men efter 13 timmar i garaget (som igår) är det inget annat än själadödande.

Jag HATAR motorcyklar. :mad:

Funkar allt perfekt nu på tisdag kommer jag att älska motorcyklar. Meeeeen... Jag räknar inte med det. Jag har nog missat nåt. Skiten skär väl för att jag har klantat mig, säkert.

På tisdag säger jag upp mitt medlemskap i 0-metersklubben! Om skiten startar d v s.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back