Inte kört en meter, inte startat hojen...

Gustav O skrev:
2227350 Jag har i år trots inköp av en massa bra saker (bla 200 liter soppa på fat. :tungan ) och fix till hojen inte ens hunnit starta den och än mindre kört en enda meter. Det suger grymt i mek- och körtarmen men jag hinner fan inte med. Jobb, mer jobb, familj har gjort att jag inte hunnit och som det ser ut nu kan jag vara glad om jag kan köra den 20/6. Mest utlagd krona per körd meter hititlls? Som lök på laxen ser det dessutom ut som om jag inte kan köra B-racet på LMS.... :huvet

Medlidande.:confused: Det är samma för mig. Inte en meter har man kört.
F.. jag skulle ju prova din hoj i år, hur ska det gå med det nu da.:va :3freak

0 meter, inte ens tankat ur, inte rört hojen sen senaste racet, SM-helgen på Sviestad........för ETT ÅR SEN!

/B

sluta häng här, borde ge ett antal timmar,antingen i garaget eller med familjen.

Teddy skrev:
2228344 På tisdag säger jag upp mitt medlemskap i 0-metersklubben! Om skiten startar d v s.
Tjohoo. Satte ihop hojen idag och den startade som ett skott - trots att jag satt växelföraren fel så jag startade den på sexan. :lol
Ett helvete att hitta friläget först innan jag fattade. :D
Fan vad göt det var att störa söndagsfriden med en varvande tvåtaktare. Omogen som man är men det var ljuvligt! Synd att man inte kunde köra ett par meter. :5sure
Vem vet jag kanske joinar på tisdag? :yoparty

Mad Moose skrev:
2228426 Medlidande.:confused: Det är samma för mig. Inte en meter har man kört.
F.. jag skulle ju prova din hoj i år, hur ska det gå med det nu da.:va :3freak
Det går säkert att ordna. Nu är den hopsatt och startar så det närmar sig!

R2 skrev:
2228734 sluta häng här, borde ge ett antal timmar,antingen i garaget eller med familjen.
Delvis sant men jag surfar mest nrä jag jobbar samtidigt så det är inte helt sant men visst spenderar jag för mycket tid här.

Nyteknik skrev:
2228771 Aj, den sved nog!

:D
Inte så farligt. Här sitter man när man jobbar och det är svårt att åka till SViestad så där ändå utan att planera lite mer, även om jag surfade mindre. Fast jag kanske bara hittar ursäkter? :5sure

Last edited:
Gustav O skrev:
2227350 Jag har i år trots inköp av en massa bra saker (bla 200 liter soppa på fat. :tungan ) och fix till hojen inte ens hunnit starta den och än mindre kört en enda meter. Det suger grymt i mek- och körtarmen men jag hinner fan inte med. Jobb, mer jobb, familj har gjort att jag inte hunnit och som det ser ut nu kan jag vara glad om jag kan köra den 20/6. Mest utlagd krona per körd meter hititlls? Som lök på laxen ser det dessutom ut som om jag inte kan köra B-racet på LMS.... :huvet

Om det är en tröst, du är inte ensam. Normalt går det ihop sig med hojjen och övrigt liv men nu kommer ett struntfel på hojjen att få mig att missa ett antal träningar och troligen även B-racet. Tar kanske 4-5 kvällar i garaget att fixa hojjen men dessa kvällar finns inte de närmaste veckorna, fast jag är inte bitter…

Sporthoj tar tid? Näe, för sporthoj loggas på vid frukostbordet/fikarasten/telefonkön eller när junior hemma ska somna, tvättmaskinen tvätta klart, potatisen koka osv osv…

Träning hos Mike pau Djellerausen i morgon, 16-20 som vanligt. Du hinner, åk dit! :tummenupp

...och jag hade för första gången olja på skinnstället, uppe vid axlarna. Jag ser ett samband mellan Teddys kedjesmörjning och det nyss nämnda. :6surkart

:lol

Tre pass blev det på Sviestad igår. Inte gick det fort men det var fan kul att köra igen. Hojen hade munstycken för 10 grader i oktober så att hojen gick fett är en underdrift. Nya tag den 20:e är målet. :)

LOTTAK skrev:
2234421 Två lyckliga 250-gossar lämnade Sviestad ikväll med siktet inställt på Stockholm :D .........
Såg vi såå glada ut? :D

LOTTAK skrev:
2234421 Två lyckliga 250-gossar lämnade Sviestad ikväll med siktet inställt på Stockholm :D .........

Jag är en 250-gosse, men önskar ibland att jag inte vore. Lycka är inte ordet som beskriver känslan av att åka hem med två trasiga hojar på släp. :mad:

:pannkyss Tänkte snarare på Gustav och Teddy
Mattias skrev:
2235316 Jag är en 250-gosse, men önskar ibland att jag inte vore. Lycka är inte ordet som beskriver känslan av att åka hem med två trasiga hojar på släp. :mad:

Åh, tänk att så lite kan betyda så mycket. Det var så kul att köra och träffa alla trevliga människor att jag helt kom av mig och glömde bort att dricka kaffe. Mycket underligt, det är verkligen inte likt mig. Skatungen började med att kissa på sig när jag startade den. En slangklämma som jag missat vid monteringen ersattes av två buntband. Sen blev det lagom mycket köra av och det gick jättesnabbt, eller rättare sagt det kändes som att det gick jättesnabt. Det var första gången jag körde MC på ett halvår och mina sinnen är kalibrerade på hastigheter runt 30 km/h med trampcykel. Ganska snabbt började jag bromsa på mig och tappa rytmen. Det blir lätt så när man vill mer än man kan. Men det spelar ingen roll, det var lika kul för det. Sen körde jag hem med min nya kombo, personbil och pyttelitet MC-släp, vilket fungerade ypperligt. Jag log nog hela vägen hem till garaget. :)

Mattias skrev:
2235316 Jag är en 250-gosse, men önskar ibland att jag inte vore. Lycka är inte ordet som beskriver känslan av att åka hem med två trasiga hojar på släp. :mad:

Tänk om jag bara hade haft en kamera till hands och fått en bild på dig när du låg på rygg på släpet med händerna över ansiktet. Då tyckte jag faktiskt synd om dig. Det var inte din dag, liksom.

Teddy skrev:
2235371 Åh, tänk att så lite kan betyda så mycket. Det var så kul att köra och träffa alla trevliga människor att jag helt kom av mig och glömde bort att dricka kaffe. Mycket underligt, det är verkligen inte likt mig. Skatungen började med att kissa på sig när jag startade den. En slangklämma som jag missat vid monteringen ersattes av två buntband. Sen blev det lagom mycket köra av och det gick jättesnabbt, eller rättare sagt det kändes som att det gick jättesnabt. Det var första gången jag körde MC på ett halvår och mina sinnen är kalibrerade på hastigheter runt 30 km/h med trampcykel. Ganska snabbt började jag bromsa på mig och tappa rytmen. Det blir lätt så när man vill mer än man kan. Men det spelar ingen roll, det var lika kul för det. Sen körde jag hem med min nya kombo, personbil och pyttelitet MC-släp, vilket fungerade ypperligt. Jag log nog hela vägen hem till garaget.

Välkommen tillbaka till livet, Teddy och Gustav!
Visst kommer ni till B-racet 2/7 ?

racerskalman skrev:
2235505 Välkommen tillbaka till livet, Teddy och Gustav!
Visst kommer ni till B-racet 2/7 ?
Det ser tyvärr mörkt ut för min del, trots att jag anmält mig, eftersom jag är i Leipzig den 1/7 och det är krångligt med resorna hem i tid. 110 mil nattkörning känns som en lagom uppvärmning. :död

Gustav O skrev:
......Hojen hade munstycken för 10 grader i oktober så att hojen gick fett är en underdrift

Å fasen.... Host host... :tungan :hihi

(Välkommen tillbaka förresten!! :tummenupp :tummenupp )

Bifogat

• blårök.jpg
    blårök.jpg
    96.2 KB · Visningar: 35
Macke skrev:
2235591 Å fasen.... Host host... :tungan :hihi

(Välkommen tillbaka förresten!! :tummenupp :tummenupp )
Det där är bästa stället också, ut ur torparen med för lågt varv. :lol
Det luktar ju iofs gott. :hihi

Gillade dina pimpnavkapslar på bussen. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back