Problemet med bullret är i min mening de lönnfeta, gråhåriga återfallsknuttarna som tror att de är James Dean eller Dennis Hopper när de vrålar runt på sina Harley Japanson med raka rör. Till råga på eländet kan de inte köra en sån båge heller. I stället för att dunka lungt genom samhället och låta alla andra lönnfeta, gråhåriga blivande återfallsknuttar frestas av kromet och mullret, så kör de som de tror att de sitter på en sporthoj.
Missförstå mig rätt, de behövs för statistiken, de hjälper till för blivande hojåkare genom att "om grannen bredvid (55år, VVS-tekniker och bott i området i 22år) kan ha en MC så varför skulle inte min grabb ha en?" och jag tycker det är trevligt att ha lite mångfald där ute. Det de behöver är lite vett och sans -de är inte tjugo längre.
Att sedan vi sporthojsåkare inte heller kan hålla oss i skinnet alltid håller jag med om, men jag tycker att det mesta (och högsta) bullret kommer från glidaråkarna.
Buskörningen i stan har jag upplevt komma mest från ungdomar med sänkta, importerade BMW:s och japseturbos. För nåt år sedan var det nån dåre här i malmö som brakade rätt in i en populerad uteservering efter att förlorat kontrollen vid ett race mitt inne i stan!
Jag kör alltid lagligt och med orginalljuddämpare på.
Utom ibland förstås, men då är det ingen där som kan se det, så det gälls inte...
-med risk för skäll-
pilsner