Inte bara MC-förare skriver insändare.

JApp!

Chrille skrev:
Inte ett dugg. Vi behöver kanske inte fler lagar o förbud,men det hade fan inte skadat om de befintliga efterlevdes. Hade folk hållt ner ljudnivån i tätorten, kört som folk i innerstan och rent allmänt visat lite hänsyn när de satt på sin egoförstärkare så hade vi kunnat köra som svin ute på landsbygden på vilket jävla hjul vi ville och andas genom de värsta Micron-burkarna som gick att hitta.

DubbelWORD! :fakta

Gäller även moppefuckona som drar förbi på nätterna i grupper om 8-10.. :kulspruta

Ja det finns många som kör som banditer mitt i stan, men sedan finns det också drösvis med självutnämnda experter som minsann ska peka på hur fel allt är i samhället. För att ta ett exempel så stod jag under studentdagarna och vaktade i en affär här nere i stan. En äldre herre kliver innanför grindarna och går direkt fram till mig och ger mig en rejäl föreläsning i hur illa det är med alla kortegebilar som väsnas så, samt att ungdomarna dricker champagne och dylikt ståendes på lastbilsflak. Visst, gubben hade en poäng, men det skedde åtminstone under överinseende av Harry. Dessutom undrar man om han själv aldrig har varit ung? Jag försvarar inte de yngre (för jag är så j-vla gammal) som svinar runt och gapar för att de har hällt i sig en alkoläsk. Men nog ska väl vanligt folk få ha lite kul? Sedan gäller det att epitetet "kul" håller sig inom rimliga gränser.

En annan grej som jag tänkt på är att man ser aldrig nån sån här customåkare med raka rör med ett leende på läpparna, alltid är det sura miner hos dessa pojkar. Jag gissar att det är en del av stilen och att de ler innanför det "tuffa" yttre, annars tycker jag synd om dem.

Här i stan klagas det väldigt mycket på motorbanan i Klutmark som tydligen lever om alldeles för mycke så länge som den inte är tyst. Nu vet jag inte hur det är men när det inte är markägarbråk så MÅSTE man bråka med banansvariga om nånting, så då blir det ljudvolymen (som som jag förstått, aldrig vare ett problem tidigare). Bör ju tilläggas att den här banan ligger mitt ute i skogen oxo.

Last edited:
Själv bor jag i ett rätt tätt barnområde där mitt mcgarage ligger längs med huset. På morgonen så åker jag sakta upp till utfarten och stänger av tändningen när jag kommer hem sent på kvällen. Min Twin låter.

Jag hade nog mer stört mig på alla moppefuckon som åker fram och tillbaka på kvällarna på gården.

P.S Jag har hört mig för bland grannarna och visst tycker dom att min låter men det är inte så farligt iom min försiktighet när jag åker och kommer. Vissa ville att jag skulle torrgasa på morgonen ("MC hör till sommarn") :D D.S

Fram tills häromdagen hade jag inte stått precis bakom en minipipa på en 1000-kubikare när piloten brakar på maxvarv nån sekund. Phy Phan, höll ju på att trilla av hojen! På färjan och allt. Men det var moppen längst fram som började. :hihi
Fick nog så han teg när en drös Fireblades, Rettor och sånt demonstrerade hur det egentligen ska låta. Undrar vad bilförarna tyckte, ho.....

Chrille skrev:
Tänk om alla hade gjort det. Om vi alla försökte dölja våra brott i de här sammanhangen så hade ju nästan ingen haft något att klaga på.

jag började wheela på en skateboard, sen blev det nog bmx tror jag. :gnissla

På tal om det här med buller. Här är en liten artikel från Finnveden NU.

Jönköping| Högljudda motorcyklar blir sällan en polis-sak eftersom trafikpolisen, efter femårs väntan fortfarande saknar bruksanvisning till sina bullermätare. Enligt radio Jönköping ligger bullermätarna á 100.000 kronor stycket i polis-husets källare och samlar damm.

Chrille skrev:
För åtta år sen köpte jag en Dodge Dart GT -66 med bara en gnistsläckare mellan motorn och trattarna. Polarens lille son på 3 år började grina när jag startade den för han trodde att den skulle äta upp hans pappa eller något sånt....

....fan vad jag älskade den bilen.

Vadå klockrent!!! hehe.. :banana :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey