igelhammar
gud är bedragare......
varken jag e´ller lawner fick köra förra året med våra orginal,de vässnades för mycket på falken så i grunden är problemet fabrikanterna och vi som får ta konsekvenserna tyvärr..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vet medlemmar på sporthoj som har blivit avplockade på kinnekulle under instruktörsåkande med orginal Yamaha R6 av 2006 årsmodellSuzuki av -08 årsmodell som var helt standard. 600:an klarade ljudkraven, 750 låg precis på gränsen och 1000cc klarade inte ljudkraven och detta med standard avgassystem.
Vet medlemmar på sporthoj som har blivit avplockade på kinnekulle under instruktörsåkande med orginal Yamaha R6 av 2006 årsmodell![]()
Patetiskt är bara förnamnet!
Yammakawasukihonda uppfyller kraven för registreringsbes. detta innebär dock inte att dom garanterat klarar bullergränserna på banorna.Vet medlemmar på sporthoj som har blivit avplockade på kinnekulle under instruktörsåkande med orginal Yamaha R6 av 2006 årsmodell![]()
Patetiskt är bara förnamnet!
Yammakawasukihonda uppfyller kraven för registreringsbes. detta innebär dock inte att dom garanterat klarar bullergränserna på banorna.
Dessutom har jag alltid undrat varför bullret inte mäts på fullvarv stillastående.
Varför får inte detta ämne diskuteras?Först och främst -Har inte läst hela tråden, men av det lilla jag läst är det samma jävla skit som alltid, som i alla de hundratals bullertrådar som redan finns på forumet. Anywho,
Tror ni verkligen folk blir nöjda om max tillåtna db sänks ett par db, eller till och med ett tiotal db?
Puckon. Grannar och griniga lokalpolitikskärringar kommer klaga så länge det finns en bana samt ljud. De hör fan ingen skillnad på 95db eller 80db. Ljud är ljud och det ska ej få finnas, iallafall inte om det kommer från något med motor från en motorbana.
Tänk lite och snälla, sluta skapa massor med trådar angående buller. Tror trådskaparen till denna tråd redan skapat ett par eller fler trådar om just detta ämnet, med precis samma diskussionsunderlag.
Bli inte för arga nu,
//Stoekh
Så länge som förare kommer till bandagar och tävlingar med vrålpipor så finns det behov av trådar som dessa.Tänk lite och snälla, sluta skapa massor med trådar angående buller. Tror trådskaparen till denna tråd redan skapat ett par eller fler trådar om just detta ämnet, med precis samma diskussionsunderlag.
Bli inte för arga nu,
//Stoekh
Jamen det är ju så det är! Definitionen av buller är "Icke önskvärt ljud" och således buller för alla icke motorentusiaster.
Nej, jag kommer inte att göra det, det vore för typiskt svenskt (får inte jag ha kul så får ingen annan heller...), men någon slags logik hade det ändå varit.
tänkte just skriva det, hur svårt kan de vara å låta original sitta kvar, och implementeras som regel i boken.Enklast vore om alla körde med orginalsystem.
Du riktar in dig på helt fel tankesätt. Så resonerar små barn - men han får ju, han slog först etc - det ger inte oss fler chanser att köra på bana.Efter att ha funderat i några minuter så börjar en tanke så sakteliga ta form...
Visst är vi väl många som inte tycker om t.ex fotboll, alla artister o.s.v. men som ändå drabbas av ljudet från olika arenor och anläggningar?
Vore det inte intressant att veta varför "vi" ska behva tåla "deras" buller, men "de" skall slippa "vårat"? Jag menar inte att vi skall propsa på förbud för vare sig konserter eller idrottsarrangemang (eller åtminstonne inte konserter), utan undrar bara varför det gäller olika regler. Vad jag förstår så har ingen ens tänkt tanken att stänga t.ex. Ullevi bara för att det regelbundet bullrar, misshandlas och vandaliseras lite.
Efter att ha funderat i några minuter så börjar en tanke så sakteliga ta form...
Visst är vi väl många som inte tycker om t.ex fotboll, alla artister o.s.v. men som ändå drabbas av ljudet från olika arenor och anläggningar?
Vore det inte intressant att veta varför "vi" ska behva tåla "deras" buller, men "de" skall slippa "vårat"? Jag menar inte att vi skall propsa på förbud för vare sig konserter eller idrottsarrangemang (eller åtminstonne inte konserter), utan undrar bara varför det gäller olika regler. Vad jag förstår så har ingen ens tänkt tanken att stänga t.ex. Ullevi bara för att det regelbundet bullrar, misshandlas och vandaliseras lite.
Du riktar in dig på helt fel tankesätt. Så resonerar små barn - men han får ju, han slog först etc - det ger inte oss fler chanser att köra på bana.
Bli inte för arga nu,
//Stoekh
Du reagerar som ett barn märker jag.Kanske det... Min förhoppning var att om "de" inser att "vi" accepterar lite obehag för att "de" skall kunna syssla med "deras" intressen så kanske "de" kan acceptera "våra". Men det är väl för mycket begärt. Varför skulle någon över huvud taget behöva tolerera någon annan än sig själv? Enklare att bara förbjuda allt som kan tänkas störa någon annan, tills det inte är tillåtet att öppna käften ens. Men med nya lagen så är vi ju på god väg dit också...
Då var diskusionen klar. Håll käften och dö allihop!
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |