Inte är väl nya Suzukin så ful...

• Thread starter Thread starter Mam
  • Start date Start date
Kay skrev:
För er "förståerpåare" som dissar suzukis avancerade dämpare och kallar den "klumpig" så kan jag berätta att designen är utformad så att massan skall komma närmare hojens centrumtyngdpunkt och altså ge bättre ballans.

Blir hojen 10 gånger snabbare på banan bara för det? Blir den 10 gånger enklare att hantera?

Tror att man knappt känner av det. Sedan kan man slänga på ett lättare slipon... ännu bättre.

Är inte värt att ha en sådan där ful dämp på en snygg hoj, skulle hellre valt en "vanlig".

Ska bli spännande att se nästa rekordtid på Uppsala run III.
Jag sätter en femma på att tiominutersgränsen ryker till sommaren!

H4 skrev:
Blir hojen 10 gånger snabbare på banan bara för det? Blir den 10 gånger enklare att hantera?

Tror att man knappt känner av det. Sedan kan man slänga på ett lättare slipon... ännu bättre.

Är inte värt att ha en sådan där ful dämp på en snygg hoj, skulle hellre valt en "vanlig".

10ggr?
Ähh man måste ju göra många små ändringar för att hela paketet
ska bli 0,5 ggr bättre! Så många små blir en stor?!?!? eller hur var det nu ; )

H4 skrev:

Nej, men den blir ju kanske 1% snabbare runt banan, och varför då inte slänga på det? Funktion före form funkar bra på racehojar. Jag var inte förtjust i dämparen från början, men sen när man läst om hur påkostat det var att "komma upp med den" så var det lite coolare, och nu tycker jag bara det ser rätt brutalt ut faktiskt. Jag är glad över att det finns tillverkare som vågar tänka lite annorlunda designmässigt. Hade varit hemskt annars...

Sitter en stor otäck katalysator i den. Nä, blää, bort!
Iofs hyggligt snygg rakt bakifrån...

Jäkla gnäll på dämparen bara för den är lite speciell, DÄMPARRASISTER är vad ni är! :fatta! :tungan

Tycker den är heltuff, påminner mycket om MotoGP dämparen (vilket säkert är meningen)innan ljudnivån höjdes, :tummenupp

Äääh den är ju brutal :yoparty
Jämför t.e.x. med nya cbr som ser direkt mesig ut i jämförelse.
sukan ser ut som om den äter r1 och cbr till frukost varje dag!

duckar

majtii skrev:
Är emot INNEHÅLLET i den där thermosen...

Äsh, gör väl inget, tänk på naturen! :tungan
Om de kan klämma så mkt HK ur en katalysaterad MC så kan du ju tänka dig vad ett helsystem och optimerad bränsle-mappning för det kan göra :yoparty

Kan mitt oöverträffliga gixxer-försvar ha någonting att göra med mitt framtida val av MC?
:rolleyes:

Jag var helt anti gixxer 05 när jag såg bilderna först, nu vill jag ha en o det kommer också att bli, bara nån köper min 01:a :gnissla

En svart 05 blir det isåfall :tummenupp

Kay skrev:
Jag är glad över att det finns tillverkare som vågar tänka lite annorlunda designmässigt.
I just det här fallet tycker jag att seat-pipes hade varit att föredra rent utseendemässigt. Men det finns ju tillbehör att köpa :D

Dom kunde ha gjort den snyggare helt klart, men ta bort dämparen, rensa baken och ta bort speglarna och sätt på ett Yoshimura system så blir det nog bra.

Blir kul att se den live och kolla vad den får för dom av tidningarnas tester.

När kommer första testet tro?

Hojen såldes idag, nej igår, den 12:e :)
Nästa år blir det definitivt en Gixxer 1000 2005: a :banana

Det blir en svart som på avataren

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...