Inte är väl nya Suzukin så ful...

• Thread starter Thread starter Mam
  • Start date Start date
DanTheMan71 skrev:
Hojen e ju brutalt feldesignad...runda o kantiga former om vartannat.Estetiskt en ren katastrof.Avgassystemet ska vi inte prata om,ser ut som en välfylld OB Fleur :zpy
Den kanske är "ful" av en anledning, aerodynamik och design går inte alltid hand i hand, Suzuki hävdar ju att deras hoj ska vara snabbast av de nya litershojarna. :näsblod

DanTheMan71 skrev:
Jag kanske e ensam om detta men jag föredrar design framför snorful aerodynamik.Kvittar för mig om hojen toppar 270 eller 300.Var uppe över 250 en gång i år o det var jättekul...NOT
...sen är det väl tiden det tar dit upp det handlar om snarare än hur högt upp det är.....
:)

Men grabbar... det är bara att vänja er vid den nya stylen!!
Den stylen som kommer göra att våra nuvarande hojar ser gamla och trista ut om 2år.
Så där har man ofta sagt om tex nya bilmodeller när de kommer ut, sen efter något år när man vant sig är de riktigt snygga och modellen innan ser ut som veteran modeller!
Jag tycker nya suzkan ser rätt bra ut om man jämför med hur -01 och -02 såg när dom kom ut... dom såg ju fan ut som 80tals hojar om man jämförde med tex R1 -98

Snygg, förutom ljuddämparen. Kantig, ful. Annars ser den fin fin ut. Kanske ser lite tung ut.

Jag tycker att den OK. :tummenupp
Måste väll som alla andra nya hojar genomgå smärre förändringar för att bli helt schysst, men jag tror den blir helt ok med ombyggd bakdel, annat blås och nån annan färg. :banana :yoparty

Har aldrig fastnat för gixxernas bakdelar... ser ut som en stor humla bakifrån. Men men ... smaken är som baken, alla har en! :lol

P.s. Hel svart hoj... Fett minus! :ajjabajja

Jonne_boy skrev:
ser ju ut som en touringhoj

Kanonfin touring hoj!

Passar bra med väskpaket och tankväska. Ser också ut att vara bekväm för passageraren.

CD spelare och höjt kåpglas borde finnas som tillbehör? :hihi

P-E skrev:
Tycker arslet är riktigt fult, såg en bild på den när någon körde med den på bana, och bilder var tagen lite uppifrån och arslet är verkligen brett och fult..

Har aldrig gillat blinkers-i-bakspegeln konceptet, och vad dom tänkte när dom designade ljuddämparen skulle jag bra gärna villja veta... :va
Typ: "Vafan, ingen idé att göra nåt grabbar, alla byter ju ut den ändå ut den, låt praktikanten designa den..."

Tycker bakdelen var det enda som såg skapligt ut, får man bara rensa upp det lite så....

Bifogat

• gixxer.jpg
    gixxer.jpg
    42.6 KB · Visningar: 104
Bort med speglarna, på med en kolfiberdämpare, bort med fotpinnarna bak och sänka nosen 15mm.
Blir hur fet som helst!

Spöket har redan beställt en 05:a...

Visst, ljuddämparen är ful men hur många kommer att ha den kvar?
Ungefär som att döma ut en ny bil för att den har fula originalfälgar, det ska ju ändå på större och snyggare så vem bryr sig.

Skulle ta R1000 -05 alla dagar i veckan :yoparty

Den skall ju uppenbarligen kännas riktigt liten säger de som sett och provsuttit den så bilderna ljuger kanske endel. Sen kan man ju tänka sej att suzuki med "facit" i hand (De visste ju endel om konkurrenterna innan de lanserade sin nya 05:a) kanske försökt gjort den bättre på alla punkter.
Det märks väl om de lyckats :)

Jag tror att den kommer att ha mest uppmätt effekt och fin effektkurva. Och den lär ju inte va sämre än sina föregångare chassiemässigt och de hänger ju fortfarande med skapligt trots att konkurrenterna är mindre klumpiga.

Alltså dom bygger den värsta gathojen, den kommer garanterart spöa dom andra 1000 kubikarna i testerna 2005, roligare på två hjul kan man nog inte ha och så sitter ni och gnäller över att plastbitarna inte är tillräckligt snygga..... skärp er.

DanTheMan71 skrev:
Jag kanske e ensam om detta men jag föredrar design framför snorful aerodynamik.Kvittar för mig om hojen toppar 270 eller 300.Var uppe över 250 en gång i år o det var jättekul...NOT
Inte på en retta. Kanske hade vart kuligare på en tusenÄrr :tummenupp

Jag brukar i varje fall utnyttja effekten i mina hojar....
Kan aldrig få nog med pulver...
En ny GSXR-05 får det bli.

DanTheMan71 skrev:

För er "förståerpåare" som dissar suzukis avancerade dämpare och kallar den "klumpig" så kan jag berätta att designen är utformad så att massan skall komma närmare hojens centrumtyngdpunkt och altså ge bättre ballans.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8