Inte ännu en tragisk olycka,dock straffar gud somliga direkt.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Inte ännu en tragisk olycka så sent på året samt i våra krokar men gud straffar somliga direkt,vad skulle killen på en stulen hoj att göra och tydligen inte kunskap att behärska den vettigt.

31-åring död
i singelolycka på stulen mc
16/10 kl 20:19
LJUNGBYHED. En man i 30-årsåldern omkom omedelbart när han i går eftermiddag körde av vägen på en motorcykel vid Foresta strax norr om Röstånga. Motorcykeln var stulen.

Olyckan, som var en ren singelolycka, inträffade i en svag kurva och enligt vittnesuppgifter kom föraren körande i mycket hög hastighet. Han for över ett stengärde och sedan rakt in i en stolpe.

Mannen var hemmahörande i Ljungbyhedstrakten.

Last edited:
Gött åt han! En idiot mindre på jorden, fast tyvärr så föds det desto fler varje dag.

"tyvärr så föds det desto fler varje dag"
Använd kondom då!

Ännu en "motorcyklist" som dött i statistiken för 2004.

Statistiken skiter i om det är en tjuv eller inte. Den skiter oxo i om det är en förare av en minimoto eller trimmad moppe som bockat in näbben. Det är fortfarande en 2-hjuling som de kraschat med.

Är det tillräckligt varmt att köra hoj i skåne fortfarande? Här uppe är det lite för kallt samt för mycket löv på vägbanan för att det skall vara njutbart att köra längre.

gixxer_chrille skrev:
Gött åt han! En idiot mindre på jorden, fast tyvärr så föds det desto fler varje dag.

Du skämtar va? Tycker du döden är ett rimligt "straff" för en hojstöld?
Undra vem som är idioten här.....

[Är det tillräckligt varmt att köra hoj i skåne fortfarande? Här uppe är det lite för kallt samt för mycket löv på vägbanan för att det skall vara njutbart att köra längre.[/QUOTE]

Hur kallt är för kallt?

Personligen så anser jag att han fick vad han förtjänade!!!!!

kanske låter omänskligt men med tanke vad jag har fått/får avstå här i livet för att jag ska kunna åka mc.
Det enda possitiva är att han inte skadade någon oskyldig, eller får stitta inne( om han ens skulle få göra det) och leva på våra surt intjänade skattekronor.

Hoppas bara att ägaren har mc:n hel försäkrad............

så kan jag nog förstå gixxer chrilles åsikter....

HAX..........
För kallt är det när man kör på öresundsbron tidigt på våren med nära noll grader....och att oljetempen sjunket 25 grader på 10 min.......som du kanske minns ...... :D

Last edited:
HAX skrev:
[Är det tillräckligt varmt att köra hoj i skåne fortfarande? Här uppe är det lite för kallt samt för mycket löv på vägbanan för att det skall vara njutbart att köra längre.

Hur kallt är för kallt?[/QUOTE]

4minus när man vaknar på morgonen o massor me hala löv överallt.
Då är det lite för kallt för min del. :tummenner

Men snart e man ju Malmö-bo så då blir ju säsongen lite längre... :tummenupp

Goodstuff skrev:
Det är klart att det inte är ett lagom straff, men nu när det väl hände så kan jag inte annat än göra som den här: :hihi

Det lär ju inte ha varit nån som tvingade honom till det, liksom.

snubben som blev av med hojen får en annan tillbaka.fundera :7peta :kocko
det e bara en hoj. hur e det med någons liv. går det att värdesätta :kocko

Last edited:
crazy martin skrev:
snubben som blev av med hojen får en annan tillbaka.fundera :7peta :kocko
det e bara en hoj. hur e det med någons liv. går det att värdesätta :kocko

Ett liv går inte att ersätta. Det gör däremot en hoj.
Straff ska han ha men döden är way too much.

Goodstuff skrev:

Nej, ja, du.

Anledning, killen är säkert kriminell sen tidigare så hade han inte dött så hade han fortsatt med sin kriminella verksamhet

Exempel: Farsans barndoms vän är död pga en sån idiot. Han sov i bilen, fråga mig inte varför, en biltjuv hoppade in i bilen o snodde den o körde sen in en mur, tjuven överlevde men farsans vän är död.
Man kan var glad att hoj tjuven inte strök med en annan oskyldig trafikant.

Last edited:
gixxer_chrille skrev:
Nej, ja, du.

Anledning, killen är säkert kriminell sen tidigare så hade han inte dött så hade han fortsatt med sin kriminella verksamhet

Verkligen ett lysande argument. Så du tycker vi ska avrätta alla kriminella?
Att tycka att döden är ett rimligt straff efter en hojstöld är en idiotisk åsikt. :fakta

Goodstuff skrev:
Verkligen ett lysande argument. Så du tycker vi ska avrätta alla kriminella?
Att tycka att döden är ett rimligt straff efter en hojstöld är en idiotisk åsikt. :fakta

Nä, det tycker jag inte men stjäl dom nåt o råkar sen illa ut med bilen/hojen tex så får dom skylla sig själva helt enkelt. What goes around comes around brukar det heta.

gixxer_chrille skrev:
Nä, det tycker jag inte men stjäl dom nåt o råkar sen illa ut med bilen/hojen tex så får dom skylla sig själva helt enkelt. What goes around comes around brukar det heta.

Ska alla som kör ihjäl sig också skylla sig själva? De kör ju också för fort av egen vilja. Deras val => deras konsekvens => tough shit.
Att man stjäl en bil/hoj och sedan dör körandes samma bil/hoj gör inte döden mindre tragisk och onödig.
Tror inte du skulle resonera likadant om du var släkt med killen.

Goodstuff skrev:
Ska alla som kör ihjäl sig också skylla sig själva? De kör ju också för fort av egen vilja. Deras val => deras konsekvens => tough shit.
Att man stjäl en bil/hoj och sedan dör körandes samma bil/hoj gör inte döden mindre tragisk och onödig.
Tror inte du skulle resonera likadant om du var släkt med killen.

Tycker änna att du går från ämnet en aning nu. Men skit samma, jag orkar inte argumentera med dig längre, känns som att prata med väggen, jag står för min åsikt i den här frågan. Jag har yttrandefrihet liksom du, vill du dadda med brottslingar så fine, gör det. Därmed för jag inte saken vidare, jag tänker inte svara på en quote till från dig mer så det är ingen idé att du fortsätter.

Jo, bara så du vet så är jag en skadeglad jävel :7peta

gixxer_chrille skrev:
Tycker änna att du går från ämnet en aning nu. Men skit samma, jag orkar inte argumentera med dig längre, känns som att prata med väggen, jag står för min åsikt i den här frågan. Jag har yttrandefrihet liksom du, vill du dadda med brottslingar så fine, gör det. Därmed för jag inte saken vidare, jag tänker inte svara på en quote till från dig mer så det är ingen idé att du fortsätter.

Jo, bara så du vet så är jag en skadeglad jävel :7peta

Suck....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP