Instrument retta -02 behövs det?

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
Håller på med sf bygge på retta -02 och har kommit fram till att det inte blir bra med std instrument.. går det köra utan? missar man några viktiga funktioner? Vet att det går att ställa sprutet lite och kolla felkoder men de bitarna kan jag klara mig utan... Tänkte bara ha en fet varvräknare,cykeldator och ett par kontroll lampor typ olja, neutral, ev överhettning och helljusindikator. Någon som har testat? Något annat att tänka på ? Tips på varvräknare?
 
Enda tipset för en ersättare av originalet är en mycket avancerad laptimer som brukar inkludera varvräknare o sånt där viktigt.

När jag kört streetfighter har jag skitit helt i varvräknare o sånt överflödigt. Märker ju på hojen om nått står fel till...
 
Swedie skrev:
Enda tipset för en ersättare av originalet är en mycket avancerad laptimer som brukar inkludera varvräknare o sånt där viktigt.

När jag kört streetfighter har jag skitit helt i varvräknare o sånt överflödigt. Märker ju på hojen om nått står fel till...

Sant men en oljelampa kan man ju dölja rätt bra och inte fel att veta om man har olja ... Resten kan man nog strunta i helt enkelt.. en hastighetsmätare för att inte köra för fort kan ju vara bra oxå(fick böter på 1800 på väg till jobbet förra veckan..)
 
All_to_slow skrev:
Sant men en oljelampa kan man ju dölja rätt bra och inte fel att veta om man har olja ... Resten kan man nog strunta i helt enkelt.. en hastighetsmätare för att inte köra för fort kan ju vara bra oxå(fick böter på 1800 på väg till jobbet förra veckan..)
Cykeldator är såklart nödvändigt.

Olja kollar du genom att kolla oljenivån genom rutan på höger sida... de vet du iofs men troligen glömde du det.
 
Swedie skrev:
Cykeldator är såklart nödvändigt.

Olja kollar du genom att kolla oljenivån genom rutan på höger sida... de vet du iofs men troligen glömde du det.

Litar inte riktigt på den motor jag har i fightern.. känns som om oljan kan ta slut när som helst...
 
HanneZ skrev:
Går det att ställa sprutet via instrumentpanalen på R1 -02?
Bara lite till viss del... Har förstått det som att man ska hålla inne knapparna när man slår på tändningen o och sedan trycka sig vidare.. till co och välja läge 1,2 eller 3 kan även kolla värden på olika givare tex lufttemp i luftburk m.m
 
HanneZ skrev:
Är det olika mappar man laddar på då lr vad?
Bara tre olika lägen vad de innebär vet jag inte. Tror inte att det är så mycket skillnad mellan dem... Antar att alla ska klara lag krav och sådant angående utsläpp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top