Installera larm från THOR?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Tänkte pilla dit mitt larm igår som jag köpte på blocket.
Det visade sig vara lättare sagt än gjort då ägghuvudena på THOR verkar vara färgblinda eller nått:
qqZLOSfIX.jpg

Inte ens antalet kablar stämmer ju..

Men blinkerkablarna lär vara de 2 högst upp, tutan är given, kan gissa mig till plus och minus. Men sen då? Ska den "vita"(irl ) sitta ihop med plus som jag tror att den gjorde när jag öppnade paketet?
Behöver inte några eggstrafunktioner, "klåfingerlarm" räcker, men vill gärna slippa några fatal errors..

Om du har startspärr och kan strunta i blinkersfunktionen,så kopplar du bara svart till minus ock röd till plus.

Om du har startspärr och kan strunta i blinkersfunktionen,så kopplar du bara svart till minus ock röd till plus.

Jo tack. Hajjade så långt.
Det jag undrar över är vad den vita kabeln på självaste boxen är till och om den ska ha konstant ström den med.
Som du ser så stämmer inte färgerna på schemat överense med dom på boxen, inte ens antalet kablar ut stämmer( med eller utan antennen på "baksidan" av boxen).. Minst sagt irriterande.

Sorry,men det är för suddigt.
Monterade ett sånt där i veckan men beskrivningen ligger kvar på jobbet tyvärr.

Tjena.

Jag har kopplat ett antal olika "kinalarm" och beskrivningarna stämmer sällan med verkligheten och kvaliteten är lite svajig. Men om du bara vill använda klåfingerlarmet så funkar dem fint.

Om du bara vill ha klåfingerlarmet skall det räcka med konstant plus (röda med säkringen)och jord (svart) och om du vill ha blinket får du koppla in dem två gula (höger resp. vänsterblink)

Lycka till
Bard

Har precis nyligen installerat ett likadant. Montera på den extra kabelhärvan du fick som gör att du får längre lösa trådar, koppla därefter röd till pluspolen på batteriet, den svarta till chassit. . Dra dom gula kablarna (2st) till varsin blinkerlampa bak, dessa är monterade i slinga och framblinkersen kommer därmed också att lyssa när du larmar på eller av. Busenkelt och tar 20 min.

hade du köpt larmet av mig från början så hade du fått med dig ett kopplingsschema på svenska:tummenupp

Haha...varför fick inte jag det då;)?

vill du ha det, glömde faktiskt att fråga, annars brukar de som köper av mig fråga om det medföljer ett schema, sorry captain mitt fel:krama hoppas att det gick bra ändå:)

Nae det gick ju bra ändå...hade jag misslyckat skulle jag nog sålt hojen för 1 spänn...Bra körning det blev på falkenberg på söndagen förövrigt...orkade mig upp dit tillslut:)

Koppla in ett likadant larm till min fireblade när jag prova larmet så smälte isoleringen på kablarna!

Tacksam för alla svar men få verkar läsa vad man faktiskt skriver.. :/
Har koll på: Blinkers, signalhorn, plus och minus.

Det jag undrar är om den vita kabeln ur den faktiska boxen( se bild) ska sitta ihop med pluskontakten som den gör på bilden eller inte samt waffan det är för nått. :va

Men jag gissar på: nej, inte koppla/spelar ingen roll?

hade du köpt larmet av mig från början så hade du fått med dig ett kopplingsschema på svenska:tummenupp

Mmm tänkte det men det stod att du inte hade några inne och visste inte när du fick och den på blocket kunde jag åka och tjöpa samma dag. :(
Men om du vet svaret får du gärna svara ändå.. ^^

Bifogat

• krympt schema.jpg
    krympt schema.jpg
    187.4 KB · Visningar: 158

Det jag undrar är om den vita kabeln ur den faktiska boxen( se bild) ska sitta ihop med pluskontakten som den gör på bilden eller inte samt waffan det är för nått. :va

Mmm tänkte det men det stod att du inte hade några inne och visste inte när du fick och den på blocket kunde jag åka och tjöpa samma dag. :(

Har ett Thor köpt från abethebabe , när jag installerade det på min Z1000, har tidigare haft det i min Z750, så sitter rött och vitt ihop.
Fungerar hur bra som helst.

nej tyvärr har jag sålt slut på larmen, förhoppningsvis får jag hem fler snart:tummenupp

men vi hade ju kontakt för ett tag sedan och du ringde ju ända från hong kong för att få tag på ett för att sedan hoppa av köpet:confused:

Har ett Thor köpt från abethebabe , när jag installerade det på min Z1000, har tidigare haft det i min Z750, så sitter rött och vitt ihop.
Fungerar hur bra som helst.

Tack, det jag ville höra!

nej tyvärr har jag sålt slut på larmen, förhoppningsvis får jag hem fler snart:tummenupp

men vi hade ju kontakt för ett tag sedan och du ringde ju ända från hong kong för att få tag på ett för att sedan hoppa av köpet:confused:

haha jo så var det. Men det var ju ett helt år sen, tänkte senare att det inte behövdes då jag ställde den i päronens garage över nätterna.

Bor nu inte nära päronen längre så det blev aktuellt igen.

Bra minne!

Jag köpte mitt av abethebabe och är mycket nöjd!:tummenupp Jag var lite konfunderad över alla sladdar (lekte ju med barbiedockor när jag var liten så el har jag obefintlig kunskap om, än sålänge ;) ) men sportbike kom till undsättning (jättetack:tummenupp) och fixade larmet.

Jag har nu minst två vänner som vill beställa likadant! Hojta när du har fått hem fler!
/Mirre

Har också ett sådant köpt av abethebabe. Är väl nöjd över lag. Det enda negativa är att man inte kan ställa in känsligheten så som man kunde på den äldre varianten :huvet

Har bara kopplat blinkers och +/-, lätt som en plätt:tummenupp:)

har kopplat några sånna så jag tror jag ska kunna i skallen så att säga gul= blinkers blå är till starten den ska du inte ha rosa och grå ska gå via tänd låset du ska asså klippa tändströmmen o koppla via dessa kablar men det fattas kablar det ska vara fler en på bilden den andra ändan då ???

Jag köpte mitt av abethebabe och är mycket nöjd!:tummenupp Jag var lite konfunderad över alla sladdar (lekte ju med barbiedockor när jag var liten så el har jag obefintlig kunskap om, än sålänge ;) ) men sportbike kom till undsättning (jättetack:tummenupp) och fixade larmet.

Jag har nu minst två vänner som vill beställa likadant! Hojta när du har fått hem fler!
/Mirre

absolut, har ett gäng redan som står i kö för att köpa ett, förhoppningsvis löser det sig ganska så snart:tummenupp

larm dosa!!!!

Köpte en hoj idag me ett THOR larm installerat men killen hade tappat larm dosan.... går de att köpa en ny el e de bara o montera ur larmet?
MVH fredrik

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...