Ehm, nej du förstärkte just min ståndpunkt snarare. Först och främst så var det BB & Co som var den "oseriösa" organisationen, och jag tror nog att det förhåller sig mer så som #Limpan skriver än att det skulle vara samverkansgruppen som tagit initiativ till träffarna.
Och med tanke på vilka som ingår i samverkansgruppen så fattar väl vem som helst att de inte vill ha nåt samarbete med en liten "oseriös" organisation när det förekommer just det som de ALLA jobbar emot?
Tråkigt? Ja, ännu större anledning att inte ställa till det för andra när BB & Co nu varit så duktiga och fixat till träffen till att börja med.
Tror ni på allvar att de som ingår i samverkansgruppen bryr sig ett skit om ifall ett par hundra MC åkare har nån "lokal" att vara i? Det finns ett helt jävla vägnät därute att åka MC på, så länge man håller sig inom lagens ramar, som medlemmarna i den här gruppen dessutom ansvarar för.
Inte nog med det, de här medlemmarna har både statens och allmänhetens öga på sig. Skulle tro att de är mer rädda om att se vackra ut utåt sett än att böja sig efter vad 100 mc åkare tycker.
Det här är inte min personliga åsikt, utan hur jag tror att verkligheten ligger till.
Så nu skiter jag i detta. Nu är det ut i solen som gäller! Kör försiktigt i helgen!