Insprutsproblem Gixxer 750 -02:a

Blir fan inte klok på vad det kan vara.

Finns det verkligen ingen startspärr på -02:an?

Det konstiga är ju att det finns gnista, soppa till spridarna och spridarna får ström. :va

Mogge70 skrev:
2128080 Blir fan inte klok på vad det kan vara.

Finns det verkligen ingen startspärr på -02:an?

Det konstiga är ju att det finns gnista, soppa till spridarna och spridarna får ström. :va
Kolla din mail om den stund. Jag har gjort ett "utdrag" ur verkstadsboken. Har inte testat att göra så förr men filen blev "bara" 28 mb. Bör kunna nå dig.

Bingo skrev:
2128098 Kolla din mail om den stund. Jag har gjort ett "utdrag" ur verkstadsboken. Har inte testat att göra så förr men filen blev "bara" 28 mb. Bör kunna nå dig.

Jag har laddat ner boken på 498 sidor, men hittar inget själv. Är tacksam för tips.

Leta reda på kontakten de snackar om tidigare... Kortslut de två kablarna så du får felkoden...
Blir lättare att ge dig bra hjälp då.
Kallas Mode select switch connector i elschemat. En svartvit kabel och en rödvit. Svartvit är jord.. rödvit plus.

Last edited:
SENSEI skrev:
2128114 Leta reda på kontakten de snackar om tidigare... Kortslut de två kablarna så du får felkoden...
Blir lättare att ge dig bra hjälp då.
¨
Jag får återkomma lite senare, måste åka iväg och repa med bandet.

Jag är mycket tacksam för den hjälp jag kan få.

Alla tankar och ideér är välkommna.

Var uppe till hojen och kollade. Den enda röd/vit jag hittade kom direkt ut ur databoxen.
Hittade ingen kontakt med de färgerna.

Går bränslepumpen igång när du slår på tändningen? (hörs tydligt)

Är tändstiften sura?

Last edited:
Superbike Roger skrev:
2128818 Går bränslepumpen igång när du slår på tändningen? (hörs tydligt)

Är tändstiften sura?

Den går igång. Siften har jag bara kolla så att de får gnista. När vi tog bort spridar bryggan så kom det ingen soppa ut ur munstyckena, förrutom när polarn tryckte ner nålen, då sputade det.

Mogge70 skrev:
2128852 Den går igång. Siften har jag bara kolla så att de får gnista. När vi tog bort spridar bryggan så kom det ingen soppa ut ur munstyckena, förrutom när polarn tryckte ner nålen, då sputade det.

Om du har gnista + bränsle ska hojen gå, jag satsar på att stiften är riktigt sura.
Ut med stiften rengör och låt hojen stå utan stift alt koppla ur bränslpumpen och kör den ren från bensinen som finns i cylinderloppen.

Det brukar lukta bensin från avgassystemet när hojen är sur.

Last edited:
Superbike Roger skrev:
2128886 Om du har gnista + bränsle ska hojen gå, jag satsar på att stiften är riktigt sura.
Ut med stiften rengör och låt hojen stå utan stift alt koppla ur bränslpumpen och kör den ren från bensinen som finns i cylinderloppen.

Men det verkar inte som spridarna öppnar så att bränsle kan komma in.
Om jag inte minns fel så var tändstiften blöta när jag kollade stiften, men borde inte spridarna öppna även om man tagit loss hela bryggan och har munstyckerna synliga och samtidigt drar runt motorn?

Mogge70 skrev:
2128912 Men det verkar inte som spridarna öppnar så att bränsle kan komma in.
Om jag inte minns fel så var tändstiften blöta när jag kollade stiften, men borde inte spridarna öppna även om man tagit loss hela bryggan och har munstyckerna synliga och samtidigt drar runt motorn?

Om den inte får bensin är ju stiften torra, enklaste sättet att testa om hojen inte får soppa är att spruta startgas i insuget.

Om stiften är riktigt sura startar inte hojen förrän du rengjort cylindeloppen och stiften från bensin.

Hojen startade när vi hälde i lite bensin i insugen. Men dog direkt när bensinen tog slut som vi hällt i, tanken var inkopplad och full med bensin.

Åter igen , Har du ohm mätt tändningslåset och kollat att du har 100 ohm

Dom 2 mittersta stiften gulorange mot svartvit kabel

Därimellan skall finnas ett motstånd vid påslagen nyckel 100 ohm

du säger själv att det ända du micklat med är tändlåset

Och däri sitter startspärren i form av detta motstånd

andersson turbo skrev:
2128969 Åter igen , Har du ohm mätt tändningslåset och kollat att du har 100 ohm

Jag har inte mätt upp motståndet. Kan det paja bara sådär?
Jag kommer att åka upp till hojen imorgon kväll, får kolla då. :tummenupp

Pratade med DinMc:s verkstad och de sa åt mig att antingen prata med en raceputte eller byta tändningslås. :va

Mogge70 skrev:
2129536 Pratade med DinMc:s verkstad och de sa åt mig att antingen prata med en raceputte eller byta tändningslås. :va

Jag tror du borde satsa på att bekräfta de förslag du fått hittills, istället för dessa helt värdelösa 2-radersinlägg som inte tillför någonting för dem som försöker hjälpa dig. T ex andersson turbo's beskrivning(2 gånger) med motståndet är ju såklart av högintresse, ändå förljer du inte upp det på ett seriöst sätt i tråden.

På't igen ba :)

Last edited:
#Olsson# skrev:
2129563 Jag tror du borde satsa på att bekräfta de förslag du fått hittills, istället för dessa helt värdelösa 2-radersinlägg som inte tillför dem som försöker hjälpa dig någonting. T ex andersson turbo's beskrivning(2 gånger) med motståndet är ju såklart av högintresse, ändå förljer du inte upp det på ett seriöst sätt i tråden.

På't igen ba :)

Jag ber om ursäkt. Jag skall skärpa mig, börjar bara bli lite desperat med tanke på att det är race den 13:e och hojen vägrar starta.
Jag ringde till dem för att få tag på ett motstånd, så man har ett ifall det är det som är felet. Men de säljer inte bara motstånd.

andersson turbo skrev:
2128969 Åter igen , Har du ohm mätt tändningslåset och kollat att du har 100 ohm

Har varit och mätt motståndet, 66 ohm åt ena hållet och 38 åt andra hållet. Med tändningen på.

Glömde kolla gulorange mot svartvit kabel.

andersson turbo skrev:

Har varit och mätt motståndet, 66 ohm åt ena hållet och 38 åt andra hållet. Med tändningen på.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg