Insprutsproblem Gixxer 750 -02:a

Mogge70 skrev:
2131364 Har varit och mätt motståndet, 66 ohm åt ena hållet och 38 åt andra hållet. Med tändningen på.

Glömde kolla gulorange mot svartvit kabel.

Har varit och mätt motståndet, 66 ohm åt ena hållet och 38 åt andra hållet. Med tändningen på.

Koppla loss tändningslåset å mät den svartvita mot den orange gula

med nyckeln i på läge

andersson turbo skrev:
2131382 Koppla loss tändningslåset å mät den svartvita mot den orange gula

med nyckeln i på läge

Vi tog loss tändningslåset och hött i plattan och den vita plasten med koppar kontakterna på. Så satte vi tändningslåset i läge on och mätte på motståndet. Den orange och svartvita är då sammankopplade med koppar kontakterna. Så jag borde ha gjort rätt.

Är det elfa man åker till om man skall ha motstånd?
Eller finns det fler ställen?

Mogge70 skrev:
2131403 Vi tog loss tändningslåset och hött i plattan och den vita plasten med koppar kontakterna på. Så satte vi tändningslåset i läge on och mätte på motståndet. Den orange och svartvita är då sammankopplade med koppar kontakterna. Så jag borde ha gjort rätt.

Är det elfa man åker till om man skall ha motstånd?
Eller finns det fler ställen?

Då har du satt ihop låset fel

Dessa ska inta vara sammanbundna

Claes olsson har motstånd sätt 100 ohms mellan svartvit å orange gul
i huvudkabelstammen , klipp dom som går vidare till tändlåset

andersson turbo skrev:
2131420 Då har du satt ihop låset fel

Var och köpte motstånd idag och satte dit det. Mätte på kablarna och fick konstiga utslag och olika utslag. När jag mätte mellan kablarna på plattan så hade jag 100 ohm.

Sen hittade jag kablarna så jag kunde felsöka, men fick "bara" utslaget: c00.
Även om jag tog ur en koppling från en spirdare så gick jag ingen felkod, men däremot när jag drog ur gröna kontakten under luftburken och när jag "tippade" tippsensorn fick jag en felkod. Boxen som är trasig? Eller?

Fick låna en cdibox av gamle svarten,(tack), men hojen vägrar starta ändå.
Drog ut en kontankt på en spridare, ingen felkod. Drog ut kontakten under luftburken, felkod. Tippade på tippsensorn, felkod. :confused:

Provade igen att sätta på tändningen och mäta mellan den orange/gul och svart/vit, inget resultat.

Superbike Roger skrev:
2134173 Hur var Quickshiftern inkopplad kanske felet ligger där?

Den satt på tändkablarna. Och en var det bara en vippbrytare för av och på, inget annat var inkopplat på den.

Felsökning är svårt som du har märkt. Det verkar i inläggen som du hoppar hit och dit mellan olika komponenter som du tror det är fel på.

Mitt förslag är att du börjar om från början och lugnt och metodiskt verifierar alla komponenter. Börja med den del du tog isär, tändningslåset och arbeta dig bakåt.

Hittar du något som verkar underligt. Gör en ändring i taget och verifiera om det gjorde någon skillnad. Ändra inte en massa samtidigt för då vet du inte vad som blev rätt och fel.

En multimeter är alltid ett bra verktyg när man jobbar med el och jag förmodar att du har en sådan. Är man inte så elkunning som du nämnde tidigare är en elkunnig kamrat ett jättebra verktyg också.

Ta till dig de förlag du får i tråden och låt inte paniken påverka dig för det är då du börjar slita i alla komponenter.

När du kontrollerat att tändningslåset är ok. Då tycker jag att du ska kolla alla säkringar för om något var felkopplat första gången så kanske någon av dessa har gått. Därefter gå vidare med övriga komponter.

andersson turbo skrev:
2131420 Då har du satt ihop låset fel

Vad menar du med: klipp dom som går vidare till tändlåset. :confused:

Hojen funkar!!!!!!!!! :banana

Det var Powercommandern som hade pajat antagligen p.g.a. mitt pillande med tändningslåset.

Tack alla som försökt att hjälpa mig och stått ut med mina inlägg och frågor.

TACK ALLA!!! :tummenupp

Mogge70 skrev:
2139038 Hojen funkar!!!!!!!!! :banana

Det var Powercommandern som hade pajat antagligen p.g.a. mitt pillande med tändningslåset.

Finns inga dumma frågor... bara dumma svar :)

Mogge70 skrev:
2139038 Hojen funkar!!!!!!!!! :banana

Grattis.

Annars tänkte jag på bensinpump och att inte den skulle ge tillräckligt tryck. Har själv haft problem med skit i pumpe och spridare som gjorde att hojen startade men dog och hostade så fort man gav lite gas. Lämnade in skiten på verkstan som tok 4000 kr betalt för att hojen skulle gå i 5 varv på en träning innan den stoppade.

Löste tillslut problemet på egen hand genom att lägga både pump och spridare i högkoncentrerad STP Injector Cleaner och tryckluftsblåsa allt.

Vill också tacka för värdefull läsning om man själv strular till det lite...

Skaffa match portat insug, för bättre flöde mot stiftet. Enda rätta jag kan se.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg