Insparkad dörr på nynäsvägen 30/5 ~18:45

enhjuling skrev:
2205547 Mitt inlägg var ett försök att tala om att det är dumt att sparka på bilar eftersom man är i underläge.
Och vad jag menade var att jag kanske vrider på ratten för att jag blir förbannad på idioten som sparkar på dörren men sen skyller på att jag blev rädd.....
Jag tror jag vinner fighten och dessutom klarar mig i rättegången.
Nu är ju inte jag sån så det kommer nog aldrig att hända men tänk om....

Aha ok då är jag med :tummenupp

Pinky skrev:
2203330 Kan väl säga att jag försvarar dörrsparkaren men antagligen inget jag skulle prova på själv eftersom jag antagligen skulle tappa balansen och köra åt helvete iaf :hihi.

Däremot så tycker jag det är ok att sparka på nåns dörr för att personen i fråga som håller på att preja mig in i döden uppmärksammas på detta och således kör undan. Offrar ju hellre hans bildörr än mitt liv. Fast du kanske hellre kör åt helvete medans dörren fortfarande är hel :va.

Vettigaste inlägget hitills :tummenupp

Att medvettet preja någon av vägen ser ja som mordförsök=allvarligt!

Ni som förespråkar dörrsparkande, det är tur att ni aldrig brister i uppmärksamhet i trafiken eller gör några fel. Men den dan ni gör det hoppas jag det drabbar mig så ska jag gladligen sparka sönder er bil eller hoj eftersom att det är helt ok enligt er.

Gixxer Rolle skrev:
2221979 Ni som förespråkar dörrsparkande, det är tur att ni aldrig brister i uppmärksamhet i trafiken eller gör några fel. Men den dan ni gör det hoppas jag det drabbar mig så ska jag gladligen sparka sönder er bil eller hoj eftersom att det är helt ok enligt er.

Om jag medvetet försöker preja av dig av vägen, så skulle jag förstå dig.

Skulle någon byta fil o preja mig och fortfarande inte se mig är det väll en perfekt idé att skicka in en krokig drängfot rakt in i sidan på bilen! Hoppas han lärde sig en läxa...

Det låter som man har ett hål i sin MC-utbildning. Kan man få komma upp till Stockholm och bli utbildad i optimal kängteknik? :D

Jag hoppas att alla ni som hämnas på folk inte själva gör ett misstag någon gång, det kan ju finnas dem som gör mer skada en att sparka in dörren på din bil.
Hade jag varit bilföraren hade jag förstås haft dåligt samvete för min dåliga uppsikt men bara till dess jag fick en mc stövel i dörren på den nya bilen för då hade killen minsann fått använda sin körteknik och hästkrafter i hojjen om han hade velat komma undan med näsbenet i behåll!! :fatta!

furiousrage skrev:
2222493 Jag hoppas att alla ni som hämnas på folk inte själva gör ett misstag någon gång, det kan ju finnas dem som gör mer skada en att sparka in dörren på din bil.
Hade jag varit bilföraren hade jag förstås haft dåligt samvete för min dåliga uppsikt men bara till dess jag fick en mc stövel i dörren på den nya bilen för då hade killen minsann fått använda sin körteknik och hästkrafter i hojjen om han hade velat komma undan med näsbenet i behåll!! :fatta!

Läs tråden, det var inget misstag...

wheelieman skrev:
2222529 Läs tråden, det var inget misstag...

Varför skulle någon vilja preja någon av vägen? :va Om det nu var så kallt, beräknat och ont uppsåt som det låter som förstår jag inte att ingen har ringt polisen!

Utan att veta ett skvatt tror jag att bilisten inte såg hojen, blev varse den och tänkte "Oj", men var för stressad för att avbryta filbytet. Det är EN teori.

Kuritas skrev:
2222578 ...men vi är alla bombsäkra på att min teori är felaktig, och att bilföraren faktiskt hade för avsikt att döda motorcyklisten?

Avsikt att döda.... troligtvis inte, avsikt att preja..... JA!
Läs i tråden, om du disskuterar med spekulationer så blir det ofta fel och folk förstår inte varandra. Väldigt vanligt här på sporthoj.

wheelieman skrev:
2222625 Avsikt att döda.... troligtvis inte, avsikt att preja..... JA!
Läs i tråden, om du disskuterar med spekulationer så blir det ofta fel och folk förstår inte varandra. Väldigt vanligt här på sporthoj.

Precis min poäng! Alla som försvarar dörrsparkande gör det under föresatsen att bilisten har för avsikt att preja motorcyklisten och enda sättet att undvika döden är att känga till bilen.

Eller är det helt klart att bilisten inte gjorde något misstag utan agerade med berått mod?

Kuritas skrev:
2222642 Precis min poäng! Alla som försvarar dörrsparkande gör det under föresatsen att bilisten har för avsikt att preja motorcyklisten och enda sättet att undvika döden är att känga till bilen.

Eller är det helt klart att bilisten inte gjorde något misstag utan agerade med berått mod?

Ja, på din sista fråga.

Bilister har skitsvårt att förhålla sig till bågar eftersom bågar uppför sig så himla olika.

Ena stunden tar en båge lika mycktet plats som en bil och behöver hela filen i bredd, ingen bil ska fan tränga sig i här.

I nästa sekund behöver bågen ingen plats alls och det går fint att tränga sig i mellan filer och köer. Tex ska bågar bara knö sig fram mellan bilarna ända from till rödljuset. Inte fan står de kvar i sin fil, nej nej. Det är rena mopedfasoner från grekland....

Klart som fan att en del bilister börja tro att bågarna inte tar någon plats och riskerar att prejas.

Helldriver skrev:
2222712
Klart som fan att en del bilister börja tro att bågarna inte tar någon plats och riskerar att prejas.

Inte riskerar... medvetet var det det handlade om här.

wheelieman skrev:
2222716 Inte riskerar... medvetet var det det handlade om här.

Det var det jag menade. En del bilister tror att bågarna inte tar någon plats och det är ok att svänga in i den filen där bågen ligger. Bågarna ligger ju mellan filerna i alla fall och kör om, då borde de rymmas där.

Kuritas skrev:
2222559 Varför skulle någon vilja preja någon av vägen? :va Om det nu var så kallt, beräknat och ont uppsåt som det låter som förstår jag inte att ingen har ringt polisen!

Utan att veta ett skvatt tror jag att bilisten inte såg hojen, blev varse den och tänkte "Oj", men var för stressad för att avbryta filbytet. Det är EN teori.

Från inlägg #81 tror jag det var:
"Brudza har koll, just så var det. Om man sitter och tittar killen i ögonen, tutar och viftar med armarna (dock inte samtidigt) är det själva f***n att snubben ska fortsätta att byta fil rakt på mig istället för att lätta på gasen eller gasa på. Killen satt inte och sov, han skulle bara meja ner mig helt enkelt."

Har du ens läst hela tråden? Det låter inte som att bilföraren var så värst stressad, eller?

Sveriges rättväsende är för övrigt ett stort j-vla skämt och det känns som att den enda anledningen till att man anmäler något är för att statistiken ska bli korrekt och att försäkringsbolaget ska betala ut några sketna korvören. (Ja, jag är redan bitter innan jag nått 30. :hihi Har redan hunnit med två "Undersökning nedlagd pga brist på bevis" och blivit prejad av en polisbil när jag körde moped en gång i tiden. J-vligt otrevlig känsla när bilen trycker till en i 50 km/h och man vinglar in mot en trottarkant till höger.. Att bli prejad i en ännu högre hastighet vill jag inte vara med om.. )

Men visst Kuritas, i en perfekt värld så skulle jag definitivt hålla med dig (och vinna på Lotto). :)
Sen så skulle jag själv inte känga till bilen för då hade jag kört omkull OCH blivit överkörd eller nåt som grädde på moset.. :P

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti